ساپینتو: می‌توانیم قهرمان شویم و تا آخر می‌جنگیم/ زارع: از مردم گیلان عذرخواهی می‌کنم


			
		ساپینتو: می‌توانیم قهرمان شویم و تا آخر می‌جنگیم/ زارع: از مردم گیلان عذرخواهی می‌کنم
0
سرمربی استقلال از حضور تماشاگران در بازی با ملوان ابراز خرسندی کرد. به گزارش...



سرمربی استقلال از حضور تماشاگران در بازی با ملوان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایسنا، استقلال امروز (پنجشنبه) در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال با نتیجه ۴ بر صفر ملوان را شکست داد. ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: این برد خیلی بزرگ را به تیمم و هواداران تقدیم کنم. هواداران در نهایت به استادیوم بازگشتند. امیدوارم تعداد تماشاگران از بازی بعدی بیشتر شود. انگیزه‌ای که آنها به ما می‌دهند خیلی خوب است و امروز هم ۹۰ دقیقه تشویق کردند. مهم‌ترین قسمت بازی حضور هواداران بود. باید به هواداران تبریک بگویم و این برد را به آن‌ها تقدیم کنم؛ چه آن‌هایی که آمده بودند و چه آن‌هایی که خانه بودند چون محدودیت‌هایی برای آمدن داشتند.

 

سرمربی استقلال ادامه داد: یک تیم که خوب بازی می‌کند، موقعیت خوب ایجاد می‌کند. قضاوت‌های داوری در چند صحنه خوب نبود. قابل باور نبود که کارت قرمز به مدافع حریف داده نشد چون ارسلان را در موقعیت تک به تک زد. به تیمم گفتم که عصبی نشوید و با تمرکز ادامه دهید. آن‌ها خوب بازی کردند، گل زدند و از بازی لذت بردند. بازیکنانمان لایق این برد بودند.

 

ساپینتو درباره کاهش فاصله امتیازی با صدر جدول رده‌بندی بیان کرد: ما سخت کار می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. ما تمام بازی‌ها را می‌خواهیم ببریم. همانطور که قبلا گفتم، به نظرم تا الان ۱۰، ۱۱ امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از ما گرفته شده که اگر گرفته نمی‌شد، الان صدر جدول بودیم. ما همیشه نشان می‌دهیم که تیم خوبی داریم اما وقتی کسی ما را اینطور می‌کشد، نمی‌توانیم تنهایی ببریم. ما در بازی قبلی لایق باخت نبودیم. ما مقابل همه جنگیدیم و به این باور رسیدیم که می‌توانیم قهرمان شویم و تا آخر می‌جنگیم.

 

او در ادامه درباره عملکرد زوج چشمی و سیلوا توضیح داد: مرادمند مصدوم است. عارف هم در حال بازگشت است. امیدوارم سریع برگردند چون لازمشان دارم. من به همه نیاز دارم. همانطور که قبلا گفتم همه شانس بازی دارند. تا الان فکر کنم فقط سینا بازی نکرده است. امیدوارم در زمان مناسب بتوانم به او بازی دهم. من دوست دارم ۱۰۰ درصد ۲۷ بازیکنم را داشته باشم. اگر حق انتخاب داشته باشم، کارم راحت است. باید خودمان را اصلاح کنیم. روزبه می‌تواند در دو پست بازی کند که بیشتر اوقات در پست ۶ بازی کرده است.

 

سرمربی استقلال درباره شرایط شهباززاده برای ادامه حضور در این تیم بیان کرد: نمی‌توان به همه بازیکنان بازی داد. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است. هر بازی تاریخ و مشخصات خودش را دارد. بعضی اوقات بازی نیاز به پیمان دارد و بعضی اوقات به سجاد. همیشه به دنبال این هستم که در بهترین زمان بازیکن‌ها را اضافه کنم تا بهترین بازی‌شان را انجام دهند. همیشه سعی کردم که با بازیکنان منصف باشند. از همه بازیکنانم راضی هستم و همه آن‌ها حرفه‌ای هستند. خیلی خوشحالم و باید با این نتایج ادامه دهیم.

 

ساپینتو درباره عملکرد درخشان سعید مهری مقابل ملوان گفت: شاهد بازی عالی‌ای از او بودیم. او خیلی بازی نکرده و شانس زیادی تا الان نداشته است. شاید بعضی از هواداران آنطور که باید و شاید به سعید ارزش نداده‌اند و با او منصف نبوده‌اند؛ همان اتفاقی که برای آرش افتاد. البته این از سوی برخی افراد هستند. من مربی هستم و تصمیم می‌گیرم و هیچ مشکلی ندارم که مسئولیت تصمیمم را بر عهده بگیرم. من تا الان تصمیم گرفته‌ام که چه کسی بازی کند و چه کسی نکند. این دو بازیکن برای من خیلی مهم هستند و اگر همینطور ادامه دهند، همینطور بازی خواهند کرد.

 

او در پاسخ به این سوال که عملکرد مهری او را سورپرایز نکرده است؟ تصریح کرد: نه! چون وقتی به آن‌ها اعتماد دارم به این دلیل است که آن‌ها را می‌شناسم. من هافبک‌های خیلی خوبی دارم. مهدی‌پور، امید و زواری که با زمان بهتر خواهد شد. ما هافبک‌های خوبی داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند. من می‌خواهم به همه آن‌ها در همه اوقات انگیزه بدهم.

 

سرمربی استقلال درباره وضعیت مصدومیت محمد محبی اظهار کرد: او یک مشکلی از ناحیه کمر دارد. ماه آخر برای ما از نظر مصدومیت خیلی سخت بود چرا که وضعیت چمن خوب نبود. سعی کردیم این مشکل را حل کنیم و گام به گام حل خواهیم کرد. هفته آینده مهدی‌پور و عارف به ۱۰۰ درصد خودشان می‌رسند. شاید مرادمند هفته بعد نرسد اما برای هفته بعدش می‌رسد. کاپیتان سید هم مشکلی از ناحیه پاشنه دارد که سعی می‌کنیم سریعا تا هفته بعد او را برسانیم. گام به گام تیم را می‌رسانیم.

 

***

 

زارع: نتوانستم اشتباهاتمان را اصلاح کنم/ از مردم گیلان عذرخواهی می‌کنم

سرمربی ملوان می‌گوید که سه گل اول استقلال شبیه به هم به ثمر رسیده و وظیفه او بوده که این مشکل را حل کند تا یک گل، دو بار دیگر تکرار نشود.

 

دیدار استقلال و ملوان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

مازیار زارع،‌ سرمربی ملوان در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: از مردم انزلی و استان گیلان بابت این باخت عذرخواهی می‌کنم. فکر می‌کنم استقلال در نیمه اول دو موقعیت روی ضد حمله داشت و همان دو موقعیت را به یک شکل گل کرد. در نیمه دوم سعی کردیم آن قسمت را قوی‌تر کنیم. می‌دانستیم که مهدی قایدی از آن قسمت فشار می‌آورد اما متاسفانه گل سوم را هم مثل دو گل اول دریافت کردیم.

 

او افزود: جلوی استقلال با این همه بازیکن اگر اشتباه کنی و اشتباهت را درست نکنی، گل‌های بیشتری دریافت می‌کنی. البته این وظیفه من بود که اشتباهات را درست کنم. با این حال فوتبال اینجا تمام نمی‌شود و در بازی‌های بعدی ادامه می‌دهیم.

 

سرمربی ملوان درباره قضاوت سید علی در این دیدار گفت: در بازی به خاطر فشار به داور اعتراض می‌کنیم. آقای سید علی اواخر دوران داوری‌اش را سپری می‌کند و به او احترام می‌گذاریم. اگر به داوری او ایراد نگیریم بهتر است. بازی‌های استقلال و پرسپولیس در تهران را به آقای سید علی که ساکن کرج هست می‌دهند که زیاد اذیت نشود. یکسری صحنه‌های ریز میانه زمین بود که برای هر مربی‌ای پیش می‌آید اعتراض کند.

 

زارع در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنی داشته که ضعف دفاعی ملوان در این بازی را حل کند؟ گفت: ما تعویض داشتیم و تغییر سیستم دادیم اما باز از همان سمت گل خوردیم. همه بازیکنانی که در اختیار داریم، بازیکنان لیگ برتری هستند. مقابل استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باید اشتباهات را به حداقل رساند تا گل‌های ساده نخورد. ما تغییر سیستم دادیم ولی افاقه نکرد و دوباره به همان شکل گل خوردیم.

 

او درباره موقعیت نیمه نخست ملوان که روزبه چشمی از روی خط دروازه توپ را دور کرد، تصریح کرد: من آن توپ را ندیدم. در جریان بازی احساسات بر آدم غالب است و احساس کردم گل شده ولی هنوز آن صحنه را ندیده‌ام. قضاوت درباره آن را به کارشناسان می‌سپارم.

 

سرمربی ملوان در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارد سبک بازی هجومی تیمش را تغییر بدهد، بیان کرد: در پنج بازی گذشته مدل متفاوتی داشتیم. تقریبا ۸۰ درصد بازیکنان ما استادیوم آزادی را ندیده بودند. اعتقاد دارم، باید فوتبال بازی کرد. من می‌توانستم بازی را ببندم و شکل بازی را خراب کنم اما دوست ندارم و می‌خواهم بازیکنانم از بازی کردن لذت ببرند. این اتفاق تاوان هم دارد ولی نگران نیستم. بالاخره یک طرف کسانی که بازی را می‌بینند باید از نتیجه راضی باشند. باید علاوه بر این که فوتبال بازی می‌کنیم و ضد فوتبال بازی نمی‌کنیم، نتیجه هم بگیریم.

 

زارع در واکنش به خبر ناراحتی پژمان نوری از حمایت مسئولان به ملوان گفت: من فکر می‌کنم تنها کسی که حمایت می‌کند اشکان پوررشید است و باقی حمایت نمی‌کنند. خیلی نیاز نمی‌بینم راجع به این موضوع صحبت کنم و بهتر است خود آقا پژمان راجع به آن توضیح دهد.

 

او درباره غیبت چند وقت اخیر پژمان نوری توضیح داد: باید مسئولان بیایند و صحبت کنند. شرایط سخت است. من آدمی نیستم که صحبتی کنم که ضعف خودم و تیمم را نشان دهد ولی امروز تفاوت قیمتی دو تیم قابل قیاس نبود. البته بازیکنان استقلال می‌توانند و می‌گیرند پس نوش جانشان. خدا کند طوری شود که برای تیم‌های ریشه‌دار شهرستانی مانند ملوان هم بودجه‌ای در نظر گرفته شود. من به هیچ وجه برای باختم بهانه نمی‌آورم که پول نیست. آقا پژمان یکسری خواسته‌ها داشته و تحت فشار هستند.

 

سرمربی ملوان در پایان درباره بازگشت به استادیوم آزادی اظهار کرد: حس اول بازی خوب بود اما آخر بازی باتوجه به نتیجه خوب نبود. من فکر می‌کنم اگر گل‌ها را کنار بگذارید، ملوان خوب بازی کرد اما کم‌تجربه بودیم و استقلال از تجربه‌اش استفاده کرد. بازی کردن در آزادی حال و هوای خودش را دارد. امیدوارم مردم در حال و هوایی که دارند به ورزشگاه بیایند. امیدوارم خانم‌های محترم هم به ورزشگاه بیایند تا از فوتبال لذت ببرند و فقط مختص به ما آقایان نباشد.

 


رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow