قهرمانی رئال مادرید در لالیگا/ شکست بایرن مونیخ و دورتمند در شب برد لیورپول


			
		قهرمانی رئال مادرید در لالیگا/ شکست بایرن مونیخ و دورتمند در شب برد لیورپول
0
تیم فوتبال رئال مادرید در هفته سی‌وچهارم رقابت‌های لالیگا توانست اسپانیول...



تیم فوتبال رئال مادرید در هفته سی‌وچهارم رقابت‌های لالیگا توانست اسپانیول را شکست داده و قهرمانی اسپانیا شود.

به گزارش فارس، در هفته سی‌وچهارم رقابت‌های لالیگای اسپانیا تیم‌های رئال مادرید و اسپانیول مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه 4 بر صفر به سود رئال خاتمه پیدا کرد.

 

رودریگو دو گل در دقایق 33 و 43، آسنسیو 55 و بنزما 81 برای رئال گلزنی کردند.

 

با این نتیجه کهکشانی‌ها با 81 امتیاز و چهار هفته قبل از پایان رقابت‌های لالیگا توانستند قهرمانی خود را قطعی کنند. به این ترتیب رئال که فصل گذشته قهرمانی را به اتلتیکومادرید واگذار کرده بود توانست برای سی‌وپنجمین‌بار مقام قهرمانی را به نام خود ثبت کند.

 

نکته جالب توجه اینکه کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید برای نخستین بار در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود توانست عنوان قهرمانی لالیگا را به دست بیاورد. وی پیش از این در لیگ‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود و با قهرمانی در 5 لیگ معتبر اروپا تاریخ ساز شد.

 

***

 

لیورپول با شکست نیوکاسل از منچسترسیتی سبقت گرفت

قرمزپوشان مرسی‌ساید با کسب یک پیروزی حداقلی در سنت‌جیمز‌پارک، به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر جزیره صعود کردند.

 

در اولین بازی از هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) تیم فوتبال لیورپول میزبان خود نیوکاسل را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

 

تک گل دقیقه 19 نبی کیتا کافی بود تا قرمزپوشان مرسی‌ساید هر سه امتیاز این بازی را کسب کنند و با این پیروزی 82 امتیازی شوند. با این برد لیورپول که یک بازی بیشتر از منچسترسیتی انجام داده است، با دو امتیاز برتری نسبت به این تیم به صدر جدول صعود کرد و موقتاً پیشتاز کورس قهرمانی شد. نیوکاسل اما با قبول چهاردهمین باختش در این فصل با 43 امتیاز در رده نهم باقی ماند.

 

این یازدهمین بازی بدون برد متوالی نیوکاسل برابر لیورپول در لیگ برتر بود که شامل 4 باخت و 7 تساوی می‌شود. آخرین برد راه‌راه‌پوشان سنت‌جیمز‌پارک برابر قرمزهای مرسی‌ساید به ماه دسامبر سال 2015 برمی‌گردد. البته این اولین باخت خانگی نیوکاسل در لیگ برتر بعد از 8 بازی از اواسط ماه دسامبر است که مغلوب منچسترسیتی شد.

 

در طرف مقابل اما لیورپول به روند خوب خود ادامه داد و سیزدهمین برد در 14 بازی اخیرش در لیگ برتر را کسب کرد. تنها بازی بدون برد مردان یورگن کلوپ در این 14 بازی تساوی در خانه منچسترسیتی بود.

 

***

 

ناپولی با تحقیر ساسولو به بالانشینان جدول نزدیک شد

هفته سی‌و‌پنجم لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا با پیروزی پرگل تیم فوتبال ناپولی برابر ساسولو آغاز شد.

 

در نخستین روز از هفته سی‌و‌پنجم رقابت‌های سری A‌ ایتالیا، امروز (شنبه) دو بازی همزمان از ساعت 17:30 به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین آنها ناپولی رده سومی در ورزشگاه دیه‌گو مارادونای شهر ناپل با نتیجه 6 بر یک بر میهمان خود ساسولو غلبه کرد.

 

کالیدو کولیبالی در دقیقه 7، ویکتور اوسیمهن در دقیقه 15، ایروینگ لوسانو در دقیقه 19، دریس مرتنس در دقایق 21 و 54 و امیر رحمانی در دقیقه 80 گل‌های تیم لوچانو اسپالتی را به ثمر رساندند. ماکسیم لوپس نیز در دقیقه 87 تنها گل ساسولو را زد.

 

ناپولی با این نتیجه ضمن کسب بیست‌و‌یکمین پیروزی‌اش در این فصل، با 70 امتیاز جایگاه خود را در رده سوم تثبیت کرد و فاصله‌اش را با میلان صدرنشین به 4 امتیاز کاهش داد. ساسولو هم که برای سیزدهمین بار در این فصل متحمل شکست شد، با 46 امتیاز در رده دهم جدول باقی ماند.

 

در بازی همزمان تیم هلاس ورونا نیز با نتیجه 2 بر یک میزبان خود کالیاری را شکست داد. آنتونین باراک در دقیقه 8 و جانلوکا کاپراری در دقیقه 44 برای ورونا گلزنی کردند و ژوائو پدرو مهاجم ملی پوش کالیاری هم تنها گل این تیم را در دقیقه 57 به ثمر رساند. هلاس ورونا با این نتیجه 52 امتیازی شد و با افزایش فاصله‌اش با ساسولو به 6 امتیاز، جایگاه خود را در رده نهم جدول تثبیت کرد. کالیاری اما با 28 امتیاز در رده هفدهم و لب مرز منطقه سقوط جدول باقی ماند.

 

در جدول رده‌بندی سری A، تیم‌های میلان و اینتر به ترتیب با 74 و 72 امتیاز اول و دوم هستند و ناپولی 70 امتیازی و یوونتوس 66 امتیاز هم رده‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند.

 

***

 

شکست بایرن مونیخ در اولین بازی پس از قهرمانی/ دورتموند در خانه باخت

دیدارهای هفته سی‌و‌دوم بوندس‌لیگای آلمان با شکست دو تیم بالای جدول رده‌بندی به پایان رسید.

 

در دومین روز از هفته سی‌و‌دوم بوندس‌لیگا، امروز (شنبه) 5 بازی همزمان از ساعت 18:00 به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند مقابل رقبا متحمل شکست شدند.

 

بایرن مونیخ که هفته پیش دهمین قهرمانی متوالی‌اش را مسجل کرد، با نتیجه 3 بر یک به میزبانش ماینتس باخت. جاناتان بورکارت در دقیقه 18، موسی نیاخاته در دقیقه 27 و لئوناردو باریرو در دقیقه 57 سه گل تیم ماینتس را به ثمر رساندند و روبرت لواندوفسکی در دقیقه 33 تنها گل بایرن مونیخ را زد.

 

دورتموند رده دومی اما در خانه برابر بوخوم متحمل شکست 4 بر 3 شد. در این بازی ارلینگ هالند هر سه گل دورتموند را در دقایق 18 و 30 (هر دو پنالتی) و 62 به ثمر رساند. برای بوخوم هم سباستین هالر در دقیقه 3، گریت هالتمان در دقیقه 8، یورگن لوکادیا در دقیقه 81 و میلوش پانتانوویچ در دقیقه 85 (پنالتی) گلزنی کردند.

 

به این ترتیب بایرن مونیخ صدرنشین و دورتموند رده دومی با همان امتیازاتی که داشتند - به ترتیب با 75 و 63 امتیاز - به کار خود در این هفته پایان دادند.

 

نتایج سایر بازی‌ها به شرح زیر است:

آگزبورگ یک - کلن 4

اشتوتگارت یک - ولفسبورگ یک

آرمینیا بیلفلد یک - هرتابرلین یک

 

با این نتایج آرمینیا بیلفلد 29 امتیاز در رده بیست‌و‌هفتم باقی ماند و در آستانه سقوط قرار گرفت. تیم اشتوتگارت هم اگرچه یک امتیاز شد اما همچنان در رده شانزدهم است و کار خود را برای بقا در بوندس‌لیگا سخت کرد.

 


رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow