بدهی‌230 میلیاردی فدراسیون تاج و دوستان/همه‌چیز با یک استعفا تمام می‌شود؟


			
		بدهی‌230 میلیاردی فدراسیون تاج و دوستان/همه‌چیز با یک استعفا تمام می‌شود؟
0
  هشتم دی ماه سال 98 بود که مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد و میز و ص&#...



 

هشتم دی ماه سال 98 بود که مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد و میز و صندلی ریاست را با کوهی از مشکلات به حیدر بهاروند سپرد. حالا بیش از 4 ماه از استعفای تاج می‌گذرد و هر روز مشکلات اقتصادی فدراسیون ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد.

 

مهدی تاج در زمان ریاست خود در فدراسیون فوتبال تقریبا در تمام مصاحبه‌های خود از 8 تا 9 میلیون دلار فوتبال ایران که پشت تحریم‌های ظالمانه آمریکا در فیفا دست نخورده مانده، سخن می‌گفت اما حالا مشخص شده که از آن 8 یا 9 میلیون دلار چیز زیادی باقی‌نمانده و تنها ارثیه تاج برای فوتبال ایران دردسرهای بزرگی است که به راحتی از سر راه فوتبال ایران کنار نخواهند رفت؛ از شکایت مارک ویلموتس و درخواست غرامت ۶ میلیون یورویی و لو رفتن بدهی سنگین به شرکت شستا گرفته تا داستان اساسنامه و اعتراض کارمندانی که در فدراسیون حقوق نگرفته‌اند! شاید نتوان رقم دقیق درآمدهای فوتبال ایران را در زمان حضور مهدی تاج محاسبه کرد اما با توجه به افشاگری‌های اخیر و فاش شدن برخی از اتفاقات پشت پرده می‌توان رقم دقیقی از بدهی‌های فدراسیون فوتبال در زمان ریاست تاج را محاسبه و برآورد کرد.

 

ابراهیم شکوری که بعد از استعفای محمدرضا ساکت از دبیرکلی به فدراسیون آمد تا در‌واقع فقط به صورت فیزیکی جای خالی یار قدیمی تاج را پر کند و به صورت نمادین پای قراردادها و اسناد را امضا کند، در تاریخ 19‌فروردین در گفت‌و گویی با خبرگزاری ایسنا بدهی‌های فدراسیون فوتبال را حدود‌۶۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: «در فروردین ماه باید چک شستا برای پرداخت

حقوق ویلموتس را هم پرداخت کنیم که حدود‌۳۰‌میلیارد تومان است.

 

علاوه‌بر این حقوق عقب‌افتاده کادر تیم‌های ملی و داوران را هم باید پرداخت کنیم.» علاوه بر این بدهی کلان باید بدهی مالیاتی را هم به لیست بدهی‌های فدراسیون فوتبال اضافه کنیم. سال گذشته بدهی مالیاتی فدراسیون فوتبال چیزی در حدود‌60 میلیارد تومان بود که حتی در مقاطعی باعث مسدود شدن حساب‌های بانکی فدراسیون هم شد و مسلما تا امروز رقم قابل‌توجهی به این بدهی مالیاتی اضافه شده است.

 

اما اگر همان‌60 میلیارد تومان را در نظر بگیریم، مجموع بدهی فدراسیون به‌120 میلیارد تومان می‌رسد. علاوه‌بر این بدهی قطعی به احتمال فراوان باید ۶ میلیون یورو بابت شکست در پرونده مارک ویلموتس را هم به آن اضافه کنیم که با حساب نرخ امروز یورو در ایران 108 میلیارد دیگر هم به بدهی‌های فدراسیون اضافه می‌کند و‌ حجم بدهی را به نزدیک 230 میلیارد تومان می‌رساند.

 

به همه این‌‌ها باید شکایت 200 هزار دلاری کی‌روش برای پاداش کسب مقام سومی در جام ملت‌های آسیا را هم اضافه کنیم که البته در مقابل رقم‌های نجومی در دوران ریاست تاج این مبلغ حتی به چشم هم‌‌ نمی‌آید و می‌توان به سادگی از کنار آن گذشت! و در پایان کوتاه سخن این‌که تاج فدراسیون فوتبال را با بدهی‌230 میلیارد تومانی رها کرد و حالا رئیس بعدی فدراسیون فوتبال باید این ویرانه را دوباره از نو بسازد. اما سوال اصلی این است که چه کسی پاسخ‌گوی مشکلات فدراسیون فوتبال خواهد بود؟ آیا برای یک‌بار هم که شده تابو‌شکنی خواهد شد و مدیران فوتبالی پاسخ‌گوی عملکرد خود خواهند بود و یا مثل قبل همه‌چیز به یک استعفا ساده ختم خواهد شد؟!

 

 

  امیرحسین طبسی

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow