«محمد صلاح» و بازی در زمین گردشگری مصر


			
		 «محمد صلاح» و بازی در زمین گردشگری مصر
0
مسئولان گردشگری مصر از «محمد صلاح»، ستاره مصری فوتبال جهان درخواست کردند ب...



مسئولان گردشگری مصر از «محمد صلاح»، ستاره مصری فوتبال جهان درخواست کردند با سفر به شهر «اقصر» به رونق بخشیدن گردشگری در آن کمک کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، «محمد عثمان» مدیر کمیته بازاریابی گردشگری مصر از «محمد صلاح» فوتبالیست مشهور مصری خواست با سفر به این منطقه همراه با خانواده‌اش ضمن مشاهده شکوه و عظمت کشورش به رونق گردشگری در این منطقه کمک کند؛ منطقه‌ای که یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی مصر به خاطر وجود قصرهای حکمرانان و فراعنه مصر باستان است.

 

مصر همچنان در تلاش است سهم خود را از گردشگری آفریقا دریافت کند و حضور چهره‌های فوتبالی چون «محمد صلاح» در جام ملت‌های آفریقا می‌تواند فرصت مهمی برای تبلیغ مقاصد گردشگری و بویژه گردشگری فرهنگی باشد.

 

در سال ۲۰۱۸ در مجموع حدود ۹ میلیون گردشگر از مصر که یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری جهان است بازدید کردند و پیش‌بینی می‌شود رکورد این رقم در سال ۲۰۱۹ شکسته شود و شمار گردشگران تا نیمه اول سال جاری به شش میلیون نفر برسد.

 

این کشور در تلاش است بار دیگر به رکورد جذب ۱۶ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۰ میلادی دست یابد.

 

صنعت گردشگری مصر که یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد ارزی این کشور محسوب می‌شود، از سال ۲۰۱۱ با بروز ناآرامی‌هایی که به خلع قدرت از حُسنی مبارک انجامید، وارد بحران شد و بهبود این صنعت حیاتی در مصر هر بار با بحرانی جدید به تعویق افتاد. ابتدا یک حمله تروریستی در معبدی در شهر «اقصر» که می‌توانست به قتل عام توریست‌ها منجر شود توسط نیروهای پلیس دفع شد اما پس از آن تروریست‌های داعش که در آن زمان شرق صحرای سینا را در دست داشتند، با بمب‌گذاری در یک هواپیمای روسی به مقصد مصر و کشتن ۲۲۴ نفر، گردشگری مصر را بیش از پیش با بحرانی عمیق روبه‌رو کردند.

 

پس از این بمب‌گذاری تروریستی، روسیه تمام پروازهای خود را به مقصد مصر به حالت تعلیق درآورد و بریتانیا نیز پرواز خطوط هوایی‌اش را به مقصد شرم‌الشیخ متوقف کرد.

 

کارشناسان معتقدند با ادامه روند رو به رشد جذب گردشگری و استقبال دوباره کشورهایی چون روسیه، رکورد سال ۲۰۱۰ بار دیگر شکسته می‌شود.

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow