مکانی: خیانتکاران به پرسپولیس افشا می‌شوند/محروم شدم چون برانکو دوستم داشت


			
		مکانی: خیانتکاران به پرسپولیس افشا می‌شوند/محروم شدم چون برانکو دوستم داشت
0
دروازه‌بان ایرانی تیم میوندالن نروژ، گفت: باعث از دست رفتن قهرمانی پرسپولیž...



دروازه‌بان ایرانی تیم میوندالن نروژ، گفت: باعث از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس در آن سال من نبودم اما برخی‌ها پشت من پنهان شدند و بدانند که خیلی روز نزدیکی است آن روزی که همه خیانت‌های آنها افشا شود.

 

 

به گزارش فارس، سوشا مکانی دروازه‌بان سابق تیم پرسپولیس که این روزها در میوندالن نروژ بازی می‌کند پس از رهایی از مصدومیت حالا آماده فرصتی است تا یک بار دیگر در درون دروازه تیمش بعد از عمل جراحی قرار بگیرد.

 

مکانی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت خود و باشگاهش در کشور نروژ، پیگیری شرایط پرسپولیس و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

 

 برای شروع مصاحبه از آخرین وضعیت خودت بعد از پشت‌سر گذاشتن یک مصدومیت سنگین صحبت کن.

با نظر دکتر کیهانی خیلی زود زانوی خودم را جراحی کردم چرا که ما برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم وضعیت را به گونه‌ای رقم بزنیم تا مدت زیادی از فصل را از دست ندهم و خیلی زودتر از موعد مقرر به میادین برگردم. می‌خواستم خیلی زودتر به میدان برگردم اما در این راه به مشکلاتی هم برخوردیم. البته یکی از مشکلات به خاطر عمل کردن من در ایران بود چرا که وقتی شما در نروژ جراحی می‌کنید قانونی وجود دارد که زیر 9 ماه برای بازی کردن به شما امکان بازی نمی‌دهند اما شرایط من متفاوت بود چرا که در ایران جراحی کردم. به همین دلیل بیمه هیچ‌کدام از این مسائل را قبول نمی‌کرد.

 

آنها می‌خواستند که من در نروژ جراحی کنم چرا که هزینه جراحی و فیزیوتراپی اینجا رایگان بود. آنها به من می‌گفتند که ما در نروژ پزشکان خیلی خوبی داریم که قهرمانان اسکی و قهرمانان المپیکی را جراحی کرده‌اند. ‌آنها به من گفتند اگر می‌خواهم از بیمه استفاده کنم باید اینجا  جراحی انجام دهم به طوری که حتی تا 9 ماه حتی کرایه تاکسی من برای رفتن به فیزیوتراپی را بیمه می‌داد اما با وجود همه صحبت‌ها و به خاطر شناختی که از دکتر کیهانی داشتم خیلی زود به ایران آمدم و جراحی‌ام را در کشور خودم انجام دادم.

 

 شرایط بعد از عمل جراحی‌ات چطور بود؟

برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بود که طی 6 یا 7 ماه بتوانم بازی کنم. این برنامه‌ریزی به اینجا رسید که حدوداً 7 ماه از جراحی من می‌گذرد و خوشبختانه پروسه درمان خیلی خوب پیش رفت. شرایط من به گونه‌ای است که می‌توانم به میدان برگردم الان هم شرایط بازی را به دست آوردم و تا چند روز دیگر تست قدرت که تست نهایی است را می‌دهم. اگر این تست را پشت‌سر بگذارم تا چند روز دیگر می‌توانم بازی کنم البته فعلاً لیگ ما تعطیل است چرا که جام جهانی جوانان در حال انجام شدن است و چند بازیکن از لیگ نروژ هم در این رقابت‌ها حضور دارند. به خاطر همین مسابقات 20 روز لیگ نروژ تعطیل شده است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و تست را با موفقیت پشت‌سر بگذارم تا دو هفته دیگر می‌توانم در لیگ نروژ به میدان بروم. 

 

 از وضعیت میوندالن در این روزهایی که بازی نمی‌کردی صحبت کن.

10 هفته است که بازی‌های لیگ نروژ انجام شده اما به خاطر شرایط دروازه‌بانی تیم، ما با مشکلاتی روبه‌رو شدیم چرا که من مصدوم شدم و دروازه‌بان دیگر ما که دروازه‌بان دوم تیم ملی کامرون بود در یک بازی تدارکاتی پایش شکست و به همین دلیل تا زمان رسیدن من یک فصل را از دست دادند اما مسئولان باشگاه در ابتدای فصل دو دروازه‌بان را به صورت قرضی جذب کردند. یکی از این دروازه‌بان‌ها، دروازه‌بان تیم ملی جوانان نروژ است که الان در جام جهانی حضور دارد.

 

این دو دروازه‌بان جدید به صورت مساوی در این 10 بازی به میدان رفتند و باید حدود 2 ماه دیگر باید این دروازه‌‌بانان به تیم‌های خودشان برگردند اما از نظر نتیجه‌گیری وضعیت تیم ما به گونه‌ای است که در ابتدای فصل همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت اما با وجود اینکه به جمع 4 تیم برتر لیگ رسیدیم ولی با مرور زمان اشتباهات خط دفاع و دروازه‌بان ما زیاد شد به طوری که در 10 بازی حدود 24 گل خوردیم که آمار بدی است. ما به خاطر همین مسأله نتیجه نگرفتیم حتی در برخی از بازی‌ها گل زدیم اما گل‌های زیادی خوردیم و این شرایط برای تیم ما خوب نیست. در حال حاضر بین 16 تیم در رده یازدهم یا دوازدهم قرار گرفتیم که رده خوبی برای ما به حساب نمی‌آید اما فاصله امتیازات کم است و فکر می‌کنم با فراهم بودن شرایط و اینکه از هفته آینده بتوانم درون دروازه قرار بگیرم و با توجه به شناختی که از تیم خودمان دارم می‌دانم که می‌توانیم شرایط خوبی داشته باشیم. در این سه سالی که من در این تیم هستم شناخت خوبی از همدیگر داریم. الان وضعیت به گونه‌ای است که همه در تیم و حتی هواداران دوست دارند که من زودتر برگردم.

 

 پس با این شرایط به نظر می‌رسد هواداران تیمت خیلی باید منتظر بازگشت تو به میادین باشند.

در نبود من وضعیت تیم‌ ما به گونه‌ای است که گل‌های زیادی خوردیم، ما فصل قبل در 16 بازی 3 گل خوردیم اما الان شرایط سخت شده است به طوری که خوردن 24 گل در 10 بازی کار را دشوار کرده و حالا مربیان تیم به این نتیجه رسیده‌اند که باید یک تغییر و تحولاتی انجام شود اما نه فقط با آمدن من بلکه برای نیم‌فصل باید 3، 4 بازیکن خوب به تیم اضافه شود. امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که امسال در لیگ برتر باقی بمانیم. 

 

 از پرسپولیس بگو. به عنوان یکی از بازیکنان سابق این تیم در خصوص سه قهرمانی متوالی این تیم در لیگ برتر صحبت کن و بگو که شرایط این تیم را چطور می‌بینی؟

خدا را شکر که پرسپولیس با توجه به شرایطی که برانکو و دستیارانش برای این تیم به وجود آوردند توانسته نتایج خوبی بگیرد. آغاز این راه همان زمانی بود که من در پرسپولیس بازی می‌کردم. بعد از اینکه بازیکنان زیادی جذب پرسپولیس شدند توانستند به بلوغ تاکتیکی و فنی برسند. پرسپولیس شخصیت بردن را به خوبی پیدا کرده است و تعداد باخت‌های پرسپولیس در این سه سال نشانگر این است که پرسپولیس علاقه‌ای به باخت ندارد. زمانی که ما در پرسپولیس بودیم شرایط متفاوت بود چرا که برانکو سال اولی بود که به ایران آمده بود و او به هر حال تیمی را در اختیار گرفت که خودش آن را نبسته بود. خوشبختانه تیم شرایط خوبی پیدا کرد به طوری که از انتهای جدول موفق شدیم در اواخر لیگ جزو تیم‌های صدرنشین باشیم اما اتفاقاتی را برای پرسپولیس رقم زدند که موفق نشویم.

 

شفاف‌تر بگو که منظورت چه کسانی هستند که برای پرسپولیس شرایطی ایجاد کردند که قهرمان نشوید؟

همه آن کارها به خاطر این بود که ما می‌توانستیم خیلی راحت آن سال قهرمان لیگ شویم. برخی کارها را انجام دادند تا ما نتیجه نگیریم. تیمی که از انتهای جدول در حد قهرمان ظاهر شد می‌توانست قهرمان شود اما اتفاقات غیرفوتبالی رقم خورد تا در نهایت ما قهرمان نشویم. به عنوان یک هوادار پرسپولیس خوشحالم که این تیم سه سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و جام قهرمانی را تقدیم هوادارانی کرد که بهترین هواداران دنیا هستند. پرسپولیس کادر فنی لایقی دارد و امیدوارم فصل آینده بتواند قهرمان آسیا شود چرا که این مسأله خواسته هواداران است. الان تنها چیزی که هواداران پرسپولیس را خوشحال می‌کند این است که پرسپولیس قهرمان آسیا شود البته این شایستگی در این تیم وجود دارد و پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود. 

 

تو روزهای سختی را با پرسپولیس پشت‌سر گذاشتی و در نهایت نتوانستی با این تیم قهرمان لیگ شوی. حسرت اینکه با پرسپولیس قهرمان نشدی را نمی‌خوری؟

بله، واقعاً سخت بود من از تیم قهرمان ایران به پرسپولیس آمدم و به پرسپولیس آمدم تا دوباره قهرمان لیگ شوم چرا که با بزرگترین باشگاه آسیا قهرمان شدن مزه دیگری دارد. در طول دو سالی که در پرسپولیس بودم و به خصوص در سال دوم می‌دانید که چه شرایط سختی داشتیم. نمی‌خواهم کسی را مقصر جلوه دهم تا برای خودم بهانه بیاورم اما اتفاقات زیادی آن فصل رخ داد. الان هم اگر بخواهم حرف بزنم شاید عده‌ای از من ناراحت شوند اما من همه چیز را به گردن گرفتم حتی حرف‌هایی که به ناحق مطرح شد چرا که مسئول دروازه پرسپولیس در آن سال من بودم.

 

باید نگاهی به کارنامه آن فصل من بیندازید و ببینید چه بلاهایی سر من آمد که برخی از آنها ناخواسته و برخی هم از عمد بود. از خود باشگاه گرفته تا برخی دیگر کارهایی می‌کردند تا من را به هم بریزند چرا که عده‌ای دوست نداشتند من در پرسپولیس حضور داشته باشم، عده‌ای دوست نداشتند که من آنجا باشم و بودن من شرایط را برای برخی‌ها سخت کرده بود. آنها با حضور من نتوانستند نقشه‌های خودشان را پیاده کنند و به همین دلیل از حضور من در پرسپولیس دل خوشی نداشتند.

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow