برانکو انتخاب می‌کند: تراکتورسازی، الاهلی یا لیگ عربستان؟


			
		برانکو انتخاب می‌کند: تراکتورسازی، الاهلی یا لیگ عربستان؟
0
مذاکره برانکو با مالک تراکتورسازی واقعیت دارد اما پیشنهادهای خارجی او خیل®...



مذاکره برانکو با مالک تراکتورسازی واقعیت دارد اما پیشنهادهای خارجی او خیلی جدی‌تر و دندان‌گیرترند و احتمال قبول کردنشان هم بیشتر. 

ایوانکوویچ و مدیران باشگاه دور هم جمع شده بودند تا درباره‌ی پرسپولیس حرف بزنند که برانکو پرسید: «برای فصل بعد چقدر بودجه داریم و ما چند تا بازیکن می‌توانیم بخریم؟» این را هم یادتان باشد که چند هفته پیش از این دیدار و در واکنش به پیشنهاد باشگاه برای تمدید قرارداد، آقای سرمربی گفته بود اگر قهرمان لیگ شویم و بازیکنان موردنظرم (چهار بازیکن) را هم جذب کنید، می‌مانم و قراردادم را تا 2020 تمدید می‌کنم. این بار اما وقتی درباره‌ی بودجه پرسید، مخالفانش در هیات مدیره پاسخ دادند: «ببین اصلا قهرمان می‌شویم و فصل بعد هستی که می‌خواهی لیست بدهی!» واکنشِ برانکوی عصبانی سکوت بود اما حتما از آن موقع بیشتر به پیشنهادهایش فکر می‌کند. یکی‌اش پیشنهاد الاهلی مصر و دیگری که جدی‌تر هم هست، از یک باشگاه عربستانی.

 

خودمان را گول زده‌ایم اگر بگوییم پیشنهاد مالک باشگاه تراکتورسازی برانکو ایوانکوویچ را به رفتن وسوسه کرده وقتی می‌‌دانیم پیش از این مذاکره و در روزها و هفته‌های گذشته، خودِ پرسپولیسی‌ها چمدان‌های سرمربی موفق‌شان را می‌بستند. مذاکره با زنوزی شاید فقط تصمیم مرد کروات را عیان کرد.

 

زنوزی که فصل گذشته مالکیت تراکتورسازی را به عهده گرفت و البته با آن همه خرید پر سر و صدا و تغییرات پیاپی روی نیمکت هم دستش از سهمیه‌ی لیگ قهرمانان کوتاه ماند، برای فصل جدید برنامه‌ای تازه و بهتر در نظر دارد و می‌خواهد با بردن برانکو به تبریز، بمب نقل ‌انتقالاتِ این تابستان را به نام خودش و تراکتورسازی بزند.

 

در تمام سه چهار سال گذشته برانکو روزهای سخت زیادی را با پرسپولیس پشت سر گذاشته و دم برنیاورده. حتی وقتی فیفا تیمش را از جذب بازیکن محروم کرد و یا یک سال طول کشید تا باشگاه حق و حقوقش را بدهد. برای همین است که در باورمان نمی‌گنجد او بخاطر پول، پرسپولیس را رها کند. بخاطر پول هم نیست البته اما برانکو ایوانکوویچ این شانس را دارد که در اعتراض به نحوه‌ی پول گرفتنش، قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کند و برود. کاری که هنوز انجامش نداده اما وقوع آن نزدیک به نظر می‌رسد.

 

از بدشانسی پرسپولیس، یکی از مشتریان او هم تراکتورسازی است که مالکش صبح سه‌شنبه (پیش از حضور برانکو در آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی با سپاهان) در دفتر کار خود در شهرک غرب تهران با ایوانکوویچ به مذاکره نشست. پیشنهادش هم دندان‌گیر بود: «فقط مبلغ را بگو.» البته شرطش این بود که مدت قرارداد احتمالی را خودش تعیین کند.

 

این خلاصه‌ای است از مذاکره‌ی سرمربی پرسپولیس با مالک باشگاه تراکتورسازی که می‌گویند رضا مهاجری سرمربی ماشین‌سازی آن‌ها را مقابل هم نشانده اما خودش تکذیب کرده: «من؟ این خبر چطور ساخته شده؟ چرا پای من را وسط کشیده‌اند؟»

 

هر چند واسطه‌ی این مذاکره‌ی پنهانی را نمی‌توان از خودِ مذاکره مهم‌تر به حساب آورد و آن مذاکره را هم مدیرعامل پرسپولیس تکذیب کرده است: «برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس قرارداد دارد و هیچ بحثی برای حضور او در باشگاه دیگر مطرح نیست. ما چند روز پیش نامه‌ای برای آقای برانکو و وکیلش ارسال کردیم و در این نامه خواهان امضای یک قرارداد طولانی‌مدت با او بودیم. الان هم منتظر پاسخ آن نامه هستیم.»

 

این تکذیبیه را خبرگزاری فارس در واکنش به خبر مذاکره‌ی زنوزی و برانکو که خودش منتشر کرده بود و سپس آن را حذف کرد، روی خروجی خود  قرار داده است. از خودِ برانکو اما واکنشی ندیدیم که خب برای آن توجیه هم دارد. می‌تواند بگوید روز بازی حساس حذفی با سپاهان، نمی‌خواسته تمرکز خودش و بازیکنانش را بهم بریزد و به همین دلیل سکوت کرده است. فقط خبرگزاری مهر ادعا کرد که آقای سرمربی در جلسه‌ی فنی پیش از بازی با سپاهان به بازیکنانش اعلام کرده که کار در به چیزی جز پیروزی فکر نکنند چرا که هم خودش می‌ماند و هم همه‌ی آنها را برای فصل آینده می‌خواهد.

 

از آخرین حرف‌های او اما بوی خداحافظی می‌آمد. در این چند ماه هر بار شایعه‌ی جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس مطرح شد، خودش نخستین کسی بود که تکذیب می‌کرد و یک جمله‌ی آشنا هم داشت: «یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.»

 

پیشنهادهایش را هرگز تکذیب و پنهان نکرد اما با هر بار صحبت از آنها، قراردادش را هم یادآوری می‌کرد. مثل آخرین مصاحبه‌اش (تا پیش از بازی با سپاهان) که می‌گفت: «طی آخرین جلسه‌ای که در باشگاه داشتیم، گفتیم هر بازیکنی که پیشنهاد جدی و خوبی دارد، می‌تواند برود چون نمی‌خواهیم جلوی پیشرفت کسی را بگیریم. همین داستان شامل حال من هم می‌شود. خواهیم دید وضعیت به چه شکل خواهد شد اما الان نمی‌توانم حرفی بزنم. در فوتبال هیچوقت نمی‌دانید آینده چه می‌شود چون همیشه گزینه‌هایی وجود دارد. از برگشتن به خانه و ادامه دادن در اینجا، همه ممکن است اتفاق بیفتند. واقعاً سخت می‌توان آینده را پیش‌بینی کرد اما واقعیت این است که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.»

 

خودِ برانکو اما بهتر از همه‌ی ما و مدیران باشگاه پرسپولیس می‌داند که این قرارداد همین حالا هم به او اجازه‌ی رفتن می‌دهد. در این قرارداد بندی گنجانده شده مبنی بر اینکه هر بار تاخیر در پرداخت حق و حقوق برانکو، به او حق فسخ یکطرفه می‌دهد و از آنجا که باشگاه با یک سال تاخیر بخشی از مطالبات این مربی و نه همه‌اش را پرداخت کرده، او می‌تواند قراردادش را تمام‌شده بداند. اتفاقی که اگر رخ بدهد و ایوانکوویچ برود، مقصرش فقط و فقط مدیریت باشگاه خواهد بود. مدیرانی که هنوز خودشان هم در مورد ادامه یا قطع همکاری با برانکو به توافق نرسیده‌اند.

 

این را دیگر همه می‌دانیم که بزرگ‌ترین مخالفِ مرد کروات در باشگاه پرسپولیس، جعفر کاشانی است و این مخالفتش را پیش از این هم نشان داده. نه یک بار و دو بار، رئیس هیات مدیره پرسپولیس در محافل خصوصی بارها گفته: «همه‌ی با این تیم نتیجه می‌گیریم» و این حرفش به گوش مرد کروات رسیده. برانو حتی برای اطمینان از شنیده‌هایش از کاشانی در این رابطه سوال کرده و او هم تایید کرده که بله، چنین گفته است.

 

مخالف بعدی برانکو، مهدی محمدنبی است که هر جا می‌رود، با مربی‌اش به مشکل می‌خورد. داستان‌های او با قلعه‌نویی، قطبی و کی‌روش در تیم‌ملی را هنوز از یاد نبرده‌ایم. در مورد نبی جای سوال دارد که چطور مدیری که در مدت فعالیتش در فدراسیون فوتبال سازمان بازرسی کل کشور برای او پرونده تشکیل داده بود، برای حضور در باشگاه پرسپولیس از وزارت ورزش حکم می‌گیرد؟ نبی یکی از آن گروه چند نفره‌ای است که بعد از جام جهانی 2006 آلمان با دستور علی‌آبادی به فدراسیون رفت و در جدایی برانکو از تیم‌ملی پررنگ‌ترین نقش را ایفا کرد.

 

او را که عضو هیات مدیره‌ی شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس هم هست، برای مدیرعاملی به پرسپولیس آوردند و همان موقع برانکو ایوانکوویچ به دور و بری‌هایش گفته بود که اگر فلانی (نبی) مدیرعامل شود، من می‌روم. البته مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس هنوز در اختیار ایرج عرب است اما احتمالا پیش از شروع فصل آینده دست به دست می‌شود تا برسد به مهدی محمدنبی که مخالفتش با برانکو را در هر دیدار به رخ او کشیده است.

 

نمونه‌اش همان آخرین دیدار که در فاصله‌ی سه هفته مانده به پایان لیگ انجام شد و نمی‌توان جلسه‌ی رسمی به حساب آوردش. ایوانکوویچ و مدیران باشگاه دور هم جمع شدند تا درباره‌ی پرسپولیس حرف بزنند که برانکو پرسید: «برای فصل بعد چقدر بودجه داریم و چند تا بازیکن می‌توانیم بخریم؟» این را هم یادتان باشد که چند هفته پیش از این دیدار و در واکنش به پیشنهاد باشگاه برای تمدید قرارداد، آقای سرمربی گفته بود اگر قهرمان لیگ شویم و بازیکنان موردنظرم (چهار بازیکن) را هم جذب کنید، می‌مانم و تا 2020 تمدید می‌کنم.

 

این بار اما وقتی درباره‌ی بودجه پرسید، مخالفانش در هیات مدیره پاسخ دادند: «ببین اصلا قهرمان می‌شویم و فصل بعد هستی که می‌خواهی لیست بدهی!» واکنشِ برانکوی عصبانی سکوت بود اما حتما از آن موقع بیشتر به پیشنهادهایش فکر می‌کند. یکی‌اش پیشنهاد الاهلی مصر و دیگری که جدی‌تر هم هست، از یک باشگاه عربستانی.

 

برانکو قبلا در الاتفاق مربیگری کرده اما مشتری تازه‌اش باشگاه دیگری است. باشگاهی با پیشنهاد یک قرارداد سه ساله با ضمانت پرداخت تمام دستمزد سال اولش به وقت امضا. تراکتورسازی را هم می‌توانیم جدی‌ترین مشتری ایرانی برانکو به حساب بیاوریم که البته شا

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow