برانکو: اگر وزیر پرسپولیسی است باید به آن افتخار کند


			
		برانکو: اگر وزیر پرسپولیسی است باید به آن افتخار کند
0
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی از شرایط تیمش و حاشیه‌های اطراف صحب...



سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی از شرایط تیمش و حاشیه‌های اطراف صحبت کرد.

به گزارش فارس، تیم فوتبال پرسپولیس برای سومین فصل متوالی موفق شد قهرمان لیگ برتر فوتبال کشورمان شود و این در حالی است که شاگردان برانکو روز چهارشنبه در نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف سپاهان در اصفهان خواهند رفت و سرخ‌پوشان این شانس را دارند تا با برتری در این بازی بتوانند شانس زیادی برای کسب قهرمانی جام‌حذفی داشته باشند تا بعد از حدود 20 سال یک بار دیگر تاریخ برای باشگاه پرسپولیس تکرار شود و آنها بتوانند دوگانه قهرمانی در لیگ و حذفی را به دست بیاورند. 

 

برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق تیم فوتبال پرسپولیس در همین رابطه برای دومین بار با حضور در فارس، ضمن دیدار با خبرنگاران در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت این تیم در آستانه بازی با سپاهان، ماندن در پرسپولیس برای فصل آینده، حضور ویلموتس در تیم ملی ایران، قهرمانی‌های مربیان کروات در سراسر دنیا، اختلاف با سیدجلال حسینی و موارد دیگر گفت‌وگو کرد. بخشی از صحبت‌های مهم برانکو را در زیر می‌خوانید:

 

* این فصلی که پشت‌سر گذاشتیم سخت‌ترین و در عین حال شیرین‌ترین فصل ما بود

* کِشتی پرسپولیس موقعیت بدی داشت اما ما آن را ترک نکردیم

* پرسپولیس امسال با قاطعیت قهرمان شد

* هیچ تیمی تا حالا نتوانسته موفقیت‌هایی که ما به دست آوردیم را به دست بیاورد

* استقلالی‌ها در سوپرجام شرکت نکردند و نمی‌دانم چرا به CAS شکایت کردند؟

* به خاطر عملکرد ما طبیعی است که هر روز پیشنهادهایی برای من برسد

* پیشنهادهایی دارم اما به آنها فکر نمی‌کنم 

* یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم اما هر روز امکان دارد اتفاق جدیدی رخ بدهد

* مشکلات مالی هست و باید حل شود

* اگر من جای وزیر ورزش بودم به مجلس می‌رفتم و همه چیز را شفاف می‌گفتم

* اگر وزیر ورزش هوادار پرسپولیس است این افتخاری برای او به حساب می‌آید 

* اطلاع دارم که بخش زیادی از نمایندگان مجلس هوادار استقلال هستند

* دوست دارم یک نفر نه با حرف بلکه با سند و مدرک ثابت کند که به ما کمک شده است

* استقلالی‌ها باید از ما ناراحت باشند و این کاملاً طبیعی است

* برای بازی با سپاهان از همین حالا خیلی هیجان دارم

* می‌دانم خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا ما را به هم بریزند و این را به بازیکنانم هم گفته‌ام

* نمی‌دانم چه کسانی اخبار دروغ از پرسپولیس به رسانه‌ها می‌دهند

* هرگز درباره سرمربی‌گری تیم ملی ایران با کسی حرف نزدم

* من با تیم ملی ایران بهترین نتایج تاریخ کشور را گرفتم

* شاید برخی‌ها در درون باشگاه برای خودشان لیست ورود و خروج تهیه کرده باشند!

* هر بازیکنی که فکر می‌کند می‌تواند شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس داشته باشد مخالفتی با جدایی‌اش نخواهیم داشت

* به من بگویید که در فوتبال ایران مربیان کروات موفق‌تر بودند یا پرتغالی‌ها؟

* کی‌روش 7 سال در ایران بود و شما نتایج و موفقیت‌هایش را بشمارید

* وقتی گفتم با پرسپولیس قهرمان می‌شویم خبرنگاران به من خندیدند 

* خوشحالم که باعث بیشتر شدن هواداران پرسپولیس شدیم

* بهترین دوران کاری‌ من در ایران رقم خورد

 

مشروح گفت‌وگوی برانکو ایوانکوویچ با فارس را در زیر می‌خوانید:

 

در آستانه بازی با سپاهان قرار داریم و می‌خواهیم در ابتدای این مصاحبه شما از فصلی که با پرسپولیس پشت‌سر گذاشتید و به موفقیت رسیدید صحبت کنید.

بله، فصل بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتیم، فکر می‌کنم این فصل سخت‌ترین فصلی بود که ما پشت‌سر گذاشتیم اما در نهایت موفق‌ترین فصل در تاریخ پرسپولیس را رقم زدیم. تنها تیمی هستیم که در این سه سال اخیر بیشترین درگیری کاری را داشتیم ما تحت فشار زیادی از نظر فیزیکی و ذهنی قرار داشتیم به خصوص اینکه از نظر تقویمی سال گذشته واقعاً سال سختی برای ما به حساب می‌آمد چون از طریق فیفا محروم بودیم و نمی‌توانستیم بازیکن بگیریم این در حالی است که چند بازیکن هم از ما جدا شدند.

 

ما وحید امیری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و ... را از دست دادیم و این در حالی است که هیچ بازیکنی هم جای آنها جذب نکردیم به همین دلیل وضعیت ما خیلی سخت بود. با این همه و با وجود همه مشکلات من و کادر فنی‌ام تصمیم گرفتیم در پرسپولیس بمانیم و کشتی که موقعیت بدی داشت اما همه ما سوار بر آن بودیم را ترک نکردیم. در کنار همه سختی‌هایی که وجود داشت به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و کاپ سوپرجام را هم جذب کردیم. السد قطر و الدحیل را در لیگ آسیا شکست دادیم آن هم السدی که از تیم ملی قطر قوی‌تر بود. در نظر بگیرید که تیم ملی قطر با قاطعیت قهرمان آسیا شد و تیم قدرتمندی داشت. در نیم‌فصل دوم امسال موفق شدیم چند بازیکن جذب کنیم و به هر حال زمانی نیاز بود تا این بازیکنان در پرسپولیس بازی کنند و با فلسفه ما آشنا شوند. فشاری که در یک تیم بزرگ وجود دارد را این بازیکنان حس کردند.

 

در کنار همه مشکلاتی که داشتیم یک مشکل مضاعف هم به وجود آمد و آن اینکه حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه و محمد انصاری مصدوم شدند و این در حالی است که این سه بازیکن از بازیکنان اصلی ما بودند. در نیم‌فصل دوم ما 4 بازیکن جدید داشتیم که در ترکیب اصلی به میدان می‌رفتند. مهدی شیری از پیکان آمد، محمد نادری از بلژیک آمد و این در حالی است که او 6 ماه در این تیم بازی نکرده بود، مهدی ترابی مستقیماً از تیم ملی به ما اضافه شد، بودیمیر که مصدوم است و سروش رفیعی هم از فولاد خوزستان به ما اضافه شد و اینکه او هم حدود 6 ماهی بازی نکرده بود. مهدی شریفی هم حدود 6 ماه بازی نکرده بود اما به جمع ما اضافه شد و به هر حال ما نیاز به زمان داشتیم تا این بازیکنان با هم هماهنگ شوند. 

 

 به روندی که طی شد و در نهایت قهرمان شدید چه نمره‌ای می‌دهید؟

من به عملکرد بازیکنانم خیلی افتخار می‌کنم واقعاً برای همه موفقیت‌هایی که به دست آوردیم بازیکنانم از همه بیشتر لیاقت داشتند و ما با اطمینان به قهرمانی رسیدیم. بخش اعظمی از لیگ برتر را ما در صدر جدول بودیم و بیش از 60 امتیاز کسب کردیم. همیشه در لیگ ایران کسب 58 یا 59 امتیاز برای قهرمانی کافی بود اما ما در این سه فصل اخیر که قهرمان شدیم بیش از 190 امتیاز کسب کردیم و فقط یک شکست مقابل فولاد خوزستان داشتیم و این در حالی است که واقعاً آن باخت حق ما نبود. همه بازی‌های بزرگ و دربی‌ها را نباختیم. ما استقلال را بردیم و با سپاهان و تراکتورسازی هم مساوی کردیم. پدیده را دو بار در لیگ و یک بار در جام حذفی شکست دادیم و این در حالی است که همین رقبا در بازی‌هایی که با هم داشتند شکست خوردند. استقلال به تراکتورسازی و پدیده باخت، سپاهان به تراکتور و استقلال باخت، تراکتورسازی به استقلال باخت و نتایج دیگری هم به دست آمد اما به هر حال ما با قاطعیت به قهرمانی رسیدیم. 

 

شما یک چالش بزرگ به نام جام حذفی در پیش دارید. فکر می‌کنید بتوانید در قهرمانی دبل کرده و دومین قهرمانی را به هواداران پرسپولیس هدیه کنید؟

نمی‌دانم چرا می‌گویید در قهرمانی دبل می‌کنید چرا که ما به دنبال سومین قهرمانی هستیم! ما اگر در جام حذفی قهرمان شویم که البته به آن خوش‌بین هستم سومین جام ما خواهد بود چرا که ما سوپرکاپ را هم بردیم و قهرمان لیگ برتر هم شدیم و با قهرمانی در جام حذفی این سومین قهرمانی ما رد این فصل خواهد بود. هیچ تیمی تا به حال نتوانسته این‌طور موفقیت به دست بیاورد. حتی در آسیا هم هیچ تیمی نتوانسته چنین موفقیتی به دست بیاورد که در یک سال بتواند این همه قهرمانی بیاورد. 

 

درست است که قهرمان سوپرکاپ شدید اما استقلالی‌ها این قهرمانی را قبول ندارند.

خب شما به من بگویید که الان جام سوپرکاپ در دست کیست؟ دست پرسپولیس است! 

 

استقلالی‌ها بابت همین سوپرکاپ به CAS هم شکایت کردند.

من نمی‌دانم چرا استقلالی‌ها به CAS شکایت کردند؟ چه تیمی نخواست در سوپرجام به میدان برود؟ ما کاملاً برای این بازی آماده بودیم و همه چیز را برای این بازی هماهنگ کردیم اما اینکه استقلال چرا نخواست در سوپرجام به میدان برود مهم نیست که من به آن ورود کنم. 

 

اما باشگاه استقلال مدعی شد که سازمان لیگ برای برگزاری سوپرجام با این باشگاه همکاری نکرده است.

سازمان لیگ برای برگزاری این بازی تاریخی مشخص کرده بود و همیشه تاریخ برگزاری سوپرجام یک هفته قبل از آغاز لیگ برتر است. ما همین الان به کانادا دعوت شدیم تا اردویی در ای&

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow