فرمول قهرمانی استقلال: ۱۵ امتیاز + کمی شانس


			
		 فرمول قهرمانی استقلال: ۱۵ امتیاز + کمی شانس
0
۱۵ امتیاز به علاوه کمی شانس! این فرمول رسیدن استقلال به قهرمانی لیگ هجدهم است....



۱۵ امتیاز به علاوه کمی شانس! این فرمول رسیدن استقلال به قهرمانی لیگ هجدهم است. استقلال باید از همین بازی با ماشین سازی شروع کند. آنها باید اقبال خود را حفظ کنند و امیدوار باشند. 

تقابل استقلال و ماشین سازی می‌تواند سرآغاز بازگشت دوباره آبی ها به کورس قهرمانی باشد. دیداری که اگر با برد استقلال همراه گردد و پیامدش سرخ ها نیز نتوانند در اصفهان به امتیاز کامل برسند، استقلال را امیدوارخواهد کرد.

 

گرچه دست یابی به چنین مهمی به نتایج تراکتورسازی هم که حالا با 2 امتیاز برتری بالاتر از استقلال قرار دارد، گره خورده اما پر واضح است که استقلال اگر تا پایان لیگ پیوسته کامیاب باشد، هیچ بعید نیست که شانس نیز در خانه را بزند و در هفته آخر صدرنشین لیگ شود که صدرنشینی هفته آخر یعنی قهرمانی.

 

 پرسپولیس که اکنون با 7 امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در صدر جدول قرار گرفته بعد از بازی با ذوب آهن سپاهان را هم ملاقات می‌کند و بعد از این بازی نیز باید در تبریز یک بازی فوق حساس مقابل تراکتورسازی انجام دهد. این 3 بازی چالش آفرین نقطه امیدی برای استقلال خواهد بود تا خودش را به صدر جدول برساند و چه بسا نتایجی رقم بخورد که آبی‌ها بعد از تقابل سرخ ها با تراکتورسازی در هفته بیست و هشتم در صدر جدول دیده شوند.

 

 استقلال برای رسیدن به این مهم ظاهرا از روحیه مطلوبی برخوردار است و انگیزه کافی برای رسیدن به چنین موفقیت هایی را دارد. بازی با ماشین سازی(بدل تراکتورسازی) با همه دشواری های ذهنی که به واسطه مالکیت مشترک اداره کننده این باشگاه با تراکتورسازی ایجاد کرده اما نباید برای استقلال آن چنان چالش آفرین باشد که شفر و شاگردانش را از رسیدن به امتیاز کامل مایوس کند. این 3 امتیاز را اگر به واسطه میزبانی در کاسه آبی‌ها ببینیم، استقلال بعد ازهفته بیست و ششم 50 امتیازی خواهد شد.

 

 تنها چالش بزرگ استقلال تا پایان لیگ بعد از این بازی دیدار با پدیده که خود یکی از مدعیان کسب سهیمه است، خواهد بود؛ دیداری که در مشهد برگزار می‌شود اما بعد از آن استقلال بازی های آن چنان سختی را پیش روی خود نمی‌بیند و خیلی بعید است که شفر و سربازانش برنده بازی با استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت نباشند و امتیاز های این بازی ها را به دست نیاورند.

 

 بدون شک اگر استقلال تا پایان لیگ همه امتیاز ها را دریافت کند در بد بینانه ترین حالت ممکن دومی اش در لیگ قطعی خواهد شد اما هیچ بعید نیست که با 62 امتیاز که تاریخ می‌گوید امتیاز مطلوبی برای رسیدن به قهرمانی است، جام را به چنگ آورد.

 

 استقلال باید از همین بازی با ماشین سازی پروژه رسیدن به صدر جدول را آغاز کند و نشان دهد که یک مدعی سرسخت و جدی برای رسیدن به قهرمانی است. استقلال قابلیت پاره کردن نوار کامیابی های پرسپولیس در لیگ های سال های اخیر را دارد و می‌تواند یک تهدید بزرگ برای سومین قهرمانی پی در پی سرخ ها باشد.

 

 

 ایران/حمیدرضا عرب 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow