آخرین خبر از نیمکت تیم ملی؛ فدراسیون منتظر رنار


			
		آخرین خبر از نیمکت تیم ملی؛ فدراسیون منتظر رنار
0
  وقتی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران جدا شد و روی نیمکت کلمبیا نشست، کمتر کسی...



 

وقتی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران جدا شد و روی نیمکت کلمبیا نشست، کمتر کسی تصور می‌کرد که پروسه انتخاب جانشین او اینقدر به درازا بکشد. گزینه‌ها یکی یکی و البته در رسانه‌ها به خط شدند اما نه خبری از توافق شد و نه شایعه‌ مذاکره رو در رو. تنها اتفاقی که تا امروز رخ داده، امیدواری برای یک انتخاب جذاب است و البته وعده‌هایی که مدیران فدراسیون فوتبال می‌دهند.

 

مهدی تاج در تازه‌ترین اظهارنظر خود ادعا کرده که برای بازی مقابل سوریه و احتمالا کره‌جنوبی، تیم ملی سرمربی جدید خود را انتخاب می‌کند.

 

 این سرمربی قطعا برانکو ایونکوویچ نخواهد بود، چرا که نزدیکان تاج معتقدند او و مشاور ارشدش- محمدرضا ساکت- میانه خوبی با سرمربی پرسپولیس ندارند و همین مساله باعث شده تا بخت مرد کروات برای جانشینی کی‌روش کاهش پیدا کند.

 

باز هم نزدیکان فدراسیون فوتبال مدعی‌اند که در این مدت فقط با یک مربی مذاکره شده و آن هم کسی نیست جز هروه رنار.

 

 سرمربی موفق تیم ملی مراکش که در سال‌های اخیر موفقیت‌های بزرگی را در فوتبال آفریقا به‌دست آورده و به مهم‌ترین مربی فنی این قاره تبدیل شده. هروه رنار که این روزها لیون در فرانسه را هم خواهان خود می‌بیند، بعد از انتخاب برت فان‌مارویک به‌عنوان سرمربی تیم ملی امارات، حالا ایران را به تنهایی خواهان خود می‌بیند.

 

یکی از بازیکنان مشهور تیم ملی مراکش در گفت و گویی مدعی شد که هروه رنار با فدراسیون فوتبال ایران مذاکره کرده و احتمالا به توافق هم می‌رسد.

 

دستمزد رنار در مراکش حدود 800 هزار یورو است. او مثل کی‌روش شرط گذاشته که در صورت هدایت تیم ملی ایران، مالیاتی پرداخت نخواهد کرد. به اینها چند صد هزار یورو دستمزد بیشتر را هم اضافه کنید تا بدانید این مربی فرانسوی هم علاقه‌مند به حضور روی نیمکت ایران است.

 

هروه رنار بازی ایران- ژاپن را در قطر و از نزدیک تماشا کرد، کنار ابراهیم شکوری- سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال - نشست و کیفیت فنی ایران را ارزیابی کرد. هر چند او و به دلیل تقابل با ایران در جام جهانی 2018 هم شناخت دقیقی از قدرت تیم ملی داشت. حالا از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که تاج و همکارانش منتظر هروه رنار مانده‌اند تا او را به‌عنوان جانشین کارلوس کی‌روش انتخاب کنند.

 

 بنابراین اخبار دیگری درباره گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی را باید نادیده بگیریم، منتظر پایان جام ملت‌های آفریقا بمانیم و البته ببینیم آیا رنار با فدراسیون فوتبال ایران به توافق نهایی می‌رسد یا نه.

 

فعلا رنار تنها گزینه و جدی‌ترین نامی است که کنار نام تیم ملی ایران وجود دارد. سرمربی فعلی مراکش که امیدوار است پس از قهرمانی با این تیم در جام ملت‌های آفریقا، قاره سیاه را ترک کند و روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. اتفاقی که مدیران فدراسیون فوتبال امیدوار به وقوع آن در اوایل تابستان هستند.

 

 

ایران/امیر اسدی

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow