طرز تهیه نان شکلات چیپسی؛ شیرینی نرم و خوشمزه


			
		طرز تهیه نان شکلات چیپسی؛ شیرینی نرم و خوشمزه
0
  طرز تهیه نان شکلات چیپسی   این نان های خوشمزه که درون آنها شکلات چیپسی قرار &...



 

طرز تهیه نان شکلات چیپسی

 

این نان های خوشمزه که درون آنها شکلات چیپسی قرار گرفته است را درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

 

مواد لازم برای نان شکلات چیپسی :

 شیر ولرم1 پیمانه 
 کره نرم 50 گرم
 شکر50 گرم 
 خمیر مایه 1 قاشق سوپخوری
نمکیک دوم قاشق سوپخوری
تخم مرغ1 عدد
آرد400 گرم
شکلات چیپسییک دوم پیمانه

 

مواد رویه نان شکلات چیپسی :

زرده تخم مرغ  1 عدد
 شیر1 قاشق چایخوری 

 

طرز تهیه نان شکلات چیپسی :

3 قاشق از شیر ولرم، 1 قاشق از شکر و خمیرمایه را مخلوط کرده و با قاشق هم بزنید تا خمیر مایه تقریبا حل شود، آرد را در ظرف گودی ریخته وسط آن را گود کرده مخلوط خمیر مایع را در گودی بریزید و روی آن را با آرد بپوشانید روی ظرف را با دستمال پوشانده و حدود نیم ساعت استراحت دهید تا خمیر مایه عمل آمده و پف کند.

 

باقیمانده شیر و شکر تخم مرغ و نمک را در ظرفی مخلوط کرده و به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر جمع شود در این مرحله اگر خمیر چسبناک بود کمی آرد و اگر سفت بود کمی شیر اضافه کنید.

 

خمیر را روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا صاف شود کره نرم را به خمیر اضافه کرده و دوباره ورز دهید ابتدای کار خمیر شل و چسبناک خواهد شد که با کمی ورز دادن این حالت از بین می رود.

 

در آخر شکلات چیپس را نیز به خمیر اضافه کرده و خمیر را جمع کنید و در ظرف چرب شده گذاشته روی آن را با دستمال پوشانده و در جای گرم حدود 1 ساعت استراحت دهید طوری که خمیر عمل آمده و حجم آن 2 برابر شود.

 

سپس خمیر را کمی ورز دهید تا هوای آن خارج شود، خمیر را به چانه های 80 گرمی تقسیم کنید و خوب گرد کرده در سینی که کاغذ انداخته اید با فاصله بچینید روی آن را پوشانده و نیم ساعت دیگر استراحت دهید سپس با مخلوط زرده و شیر رومال کرده و در فر از پیش گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد حدود 20 دقیقه بپزید تا روی نان ها کاملا طلایی شود.

 

نکته:در صورت دلخواه می توانید خمیر را 2 نیم کرده به نیم از آن کشمش و نیمی دیگر شکلات چیپسی اضافه کنید یا می توانید شکلات چیپسی را کاملا حذف کرده و هنگام چانه کردن خمیر وسط آن را گود کرده و یک قاشق نوتلا وسط خمیر بگذارید.

 

منبع : ماهنامه کیک و شیرینی - bartarinha.ir

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow