راز‌های آب گیری گوجه فرنگی به روش هایی ساده و موثر: آموزش گام به گامگوجه فرنگیآب گوجه فرنگی نوشیدنی سالم و خوشمزه فواید آب گوجه فرنگینحوه آبگیری گوجه فرنگی خانگیکنسرو آب گوجه فرنگی  نحوه استفاده از آب گوجه فرنگی سوالات متداول درباره  نحوه آبگیری گوجه فرنگیسخن پایانی مقاله ی نحوه آبگیری گوجه فرنگی

راز‌های آب گیری گوجه فرنگی به روش هایی ساده و موثر: آموزش گام به گامگوجه فرنگیآب گوجه فرنگی نوشیدنی سالم و خوشمزه فواید آب گوجه فرنگینحوه آبگیری گوجه فرنگی خانگیکنسرو آب گوجه فرنگی  نحوه استفاده از آب گوجه فرنگی سوالات متداول درباره  نحوه آبگیری گوجه فرنگیسخن پایانی مقاله ی نحوه آبگیری گوجه فرنگی
0
آب گیری گوجه فرنگی: نحوه انجام آن به روش هایی آسان و سریع راز‌های آب گیری گو...

آب گیری گوجه فرنگی: نحوه انجام آن به روش هایی آسان و سریع


راز‌های آب گیری گوجه فرنگی

 

در این مقاله از بیتوته ، روش‌های مختلف و موثر برای آبگیری این گیاه محبوب و مفید را بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال راه‌های بهینه برای نحوه آبگیری گوجه فرنگی هستید، با ما همراه شوید و نکات ارزشمندی را در این زمینه کسب نمایید.
آب گوجه فرنگی نوشیدنی سالم و خوشمزه

آب گوجه فرنگی نوشیدنی سالم و خوشمزه

 

گوجه فرنگی یک سبزیجات پرطرفدار است که به دلیل طعم خوب و ارزش غذایی بالای آن شناخته شده است. یک گوجه فرنگی متوسط ​​حدود 24 کالری،  بدون چربی اشباع شده، 0 میلی گرم کلسترول، 5 گرم کربوهیدرات، 1 گرم پروتئین، 1 گرم فیبر، 6 میلی گرم سدیم، 15 میلی گرم ویتامین C و 292 میلی گرم پتاسیم دارد.

 

گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان مهم است که می تواند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک کند. ویتامین C همچنین برای تولید کلاژن، یک پروتئین که به حفظ پوست سالم کمک می کند، ضروری است.

 

گوجه فرنگی همچنین حاوی لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان که با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها مرتبط است.

 

گوجه فرنگی را می توان به صورت خام، پخته یا کنسرو شده مصرف کرد. همچنین می توان از آن در انواع غذاها و نوشیدنی ها مانند سالاد، سوپ، سس، آب گوجه فرنگی و ساندویچ استفاده کرد.

  

آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی سالم و خوشمزه است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. یک فنجان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی حاوی تقریباً تمام ویتامین C توصیه شده روزانه و بیش از 20 درصد از ویتامین A روزانه است.

 

فواید آب گوجه فرنگی

فواید آب گوجه فرنگی

 

آب گوجه فرنگی فواید سلامتی زیادی دارد، از جمله: 

بهبود سلامت چشم

بهبود سلامت قلب

کاهش التهاب

محافظت در برابر سرطان

جلوگیری از لخته شدن خون

تقویت سلامت استخوان و پوست

سم زدایی بدن

 

متأسفانه، بسیاری از گزینه‌های آب گوجه‌فرنگی که در فروشگاه خریداری می‌شوند، سرشار از سدیم هستند که می‌تواند بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد. اینجاست که آب گوجه فرنگی خانگی بهترین گزینه است.

 

آب گوجه فرنگی خانگی، یک راه عالی برای تجربه فواید سلامتی بی‌نهایت  آن  بدون هیچ گونه سدیم اضافی است. این نوشیدنی سالم و خوشمزه را می‌توان به سادگی و راحتی در آشپزخانه خود تهیه کرد. تنها با چند گوجه فرنگی تازه، کمی نمک و فلفل، و استفاده از یک آبمیوه گیری می‌توانید به سرعت آب گوجه فرنگی خانگی خود را آماده کنید. این راه حسابی تضمین‌شده برای لذت بردن از طعم و ارزش‌های غذایی این میوه محبوب است.

 

 

طرز تهیه آب گوجه فرنگی با آبمیوه گیری

طرز تهیه آب گوجه فرنگی با آبمیوه گیری

   نحوه آبگیری گوجه فرنگی با آبمیوه گیری

آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی سالم و خوشمزه است که می توانید آن را با گوجه فرنگی های تازه در خانه درست کنید. برای درست کردن آب گوجه فرنگی با آبمیوه گیری، ابتدا گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و خشک کنید. سپس، گوجه فرنگی ها را خرد کنید تا در آبمیوه گیری شما جا بگیرد. آبمیوه گیری به طور خودکار پوست و دانه ها را از آب میوه جدا می کند.  و به همین راحتی آب آنها را بگیرید. آب گوجه فرنگی را در یک لیوان بریزید و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

 

 

طرز تهیه آب گوجه فرنگی با مخلوط کن

طرز تهیه آب گوجه فرنگی با مخلوط کن

 

 نحوه آبگیری گوجه فرنگی با مخلوط کن

برای آماده‌سازی آب گوجه‌فرنگی به روش ساده و موثر، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

ابتدا گوجه‌فرنگی‌ها را به قطعات ناهموار خرد کنید تا آماده بریزید.

 

سپس مخلوط‌کن را فعال کرده و گوجه‌فرنگی‌ها را داخل آن قرار دهید تا مخلوط آب‌مانند و یکدست شود.

 

یک کیسه بزرگ نخی را داخل یک کاسه بزرگ قرار دهید. بهتر است از ورود دانه‌های گوجه‌فرنگی‌ها  جلوگیری کنید. می‌توانید از الک نیز برای این منظور استفاده کنید.

 

سپس کیسه یا پارچه را بالا بگیرید و اجازه دهید آب به طور طبیعی از مخلوط تخلیه شود.

در این مرحله، می‌توانید با استفاده از دستان خود، تفاله باقی‌مانده را فشار داده تا حد امکان آب آن گرفته شود.

 

آب گوجه فرنگی را بلافاصله بنوشید یا آن را در بطری بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

نکات اضافی:

برای طعم بهتر، می توانید به آب گوجه فرنگی کمی نمک، فلفل یا سایر ادویه ها اضافه کنید.

می توانید از آب گوجه فرنگی در انواع دستور العمل ها استفاده کنید، مانند سالاد، ساندویچ و سوپ.

 

آب گوجه فرنگی یک منبع عالی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

 

طرز تهیه آب گوجه فرنگی با رنده

طرز تهیه آب گوجه فرنگی با رنده

 

 نحوه آبگیری گوجه فرنگی با رنده

این گزینه بدون ماشین است و از روشی مشابه با روش تهیه آب خیار استفاده می کند.

 

ابتدا گوجه فرنگی ها را تا حد امکان ریز رنده کنید یا آنها را در یک کاسه بزرگ خرد کنید. سپس مخلوط گوجه فرنگی را در یک کیسه بزرگ قرار دهید و با دست خود فشار دهید تا آب آن خارج شود.

 

طرز تهیه آب گوجه فرنگی تازه

طرز تهیه آب گوجه فرنگی تازه

 

نحوه آبگیری گوجه فرنگی تازه به روش پختن 

گوجه فرنگی های رسیده و آبدار را انتخاب کنید. بهترین گوجه فرنگی برای تهیه آب میوه، گوجه فرنگی رسیده است که طعم خام آن خوشمزه است. اگر ورقه ای از گوجه فرنگی طعم و بافت عالی داشته باشد، آب آن هم طعم عالی دارد. در اوج فصل گوجه فرنگی در بازار محصولات محلی یا بازار کشاورز به دنبال گوجه فرنگی باشید. به خاطر داشته باشید که به جای رب گوجه فرنگی باید به دنبال گوجه فرنگی آبدار، ساندویچی یا سالادی باشید.

 

استفاده از گوجه‌فرنگی ارگانیک، نسبت به گوجه‌فرنگی‌های تجاری که از آفت‌کش‌ها استفاده می‌کنند، بهتر و سالم‌تر است. با انتخاب گوجه‌فرنگی ارگانیک، نگرانی از مواد شیمیایی و طعم غیرطبیعی در آب گوجه‌فرنگی خود نخواهید داشت.

 

برای آماده‌سازی گوجه‌فرنگی به منظور آبگیری، مراحل زیر را دنبال کنید: 

گوجه‌فرنگی‌های خود را با دقت بشویید. برای این کار، گوجه‌فرنگی‌ها را زیر آب جاری بشویید و با دستمال یا حوله کاغذی تمیز خشک کنید. تنها شستشوی کامل گوجه‌فرنگی‌ها کافیست تا آلودگی‌ها و باکتری‌ها از بین بروند.

 

گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت هسته‌گرفته و به چهار قسمت تقسیم کنید. این کار را با برش دادن هر کدام از گوجه‌فرنگی‌ها از وسط انجام دهید. سپس  هسته ها را بیرون بیاورید و هر قسمت سخت را از گوشت جدا کنید. هر نیمه گوجه‌فرنگی را به دو نیمه مساوی ببرید.

 

یک قابلمه بزرگ را با گوجه‌فرنگی‌های خرد شده پر کنید. بهتر است از قابلمه‌ای فولادی یا چینی استفاده کنید، زیرا آلومینیوم ممکن است با اسید موجود در گوجه‌فرنگی واکنش نشان دهد و باعث تغییر رنگ و طعم نامطلوب شود.

 

آب گوجه‌فرنگی را با فشار دادن گوجه‌فرنگی‌ها جدا کنید. از وسیله مخصوص پوره‌ی سیب‌زمینی یا قاشق چوبی برای این کار استفاده کنید تا مقداری آب آزاد شود. حالا قابلمه باید پر از مخلوط آب گوجه‌فرنگی و قسمت‌های دیگر گوجه‌فرنگی باشد. مطمئن شوید که در قابلمه به اندازه کافی مایع برای جوشیدن وجود دارد.

 

اگر مخلوط خیلی خشک به نظر می‌رسد می‌توانید چند فنجان آب به آن اضافه کنید تا مایع کافی برای جوشیدن در قابلمه تأمین شود. 

 

درست کردن آب گوجه فرنگی تازه خانگی

درست کردن آب گوجه فرنگی تازه خانگی

 

محتویات قابلمه را به جوش بیاورید. گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی را مدام هم بزنید تا مخلوط نسوزد. پخت و پز را ادامه دهید تا مخلوط نرم و مانند سوپ شود. این فرآیند باید حدود 25 تا 30 دقیقه طول بکشد.

 

در صورت تمایل چاشنی ها را اضافه کنید. برای طعم دادن به آب گوجه فرنگی، کمی شکر، نمک یا چاشنی های دیگر اضافه کنید. شیرینی شکر به کاهش اسیدیته گوجه فرنگی کمک می کند.

 

اگر در مورد مقدار شکر، نمک یا فلفل مطمئن نیستید، بهتر است از مقدار کم شروع کنید. می توانید قبل از اینکه گوجه فرنگی ها را از روی حرارت بردارید و در صورت لزوم چاشنی بیشتری اضافه کنید، تست طعم و مزه انجام دهید.

 

گوجه ها را از روی اجاق بردارید و اجازه دهید چند دقیقه خنک شوند. 

 

طرز تهیه آب گوجه فرنگی خانگی

طرز تهیه آب گوجه فرنگی خانگی

مواد جامد را از آب آن صاف کنید. یک الک یا صافی مشبک را روی یک کاسه شیشه ای بزرگ قرار دهید. از صافی با سوراخ های کوچک  استفاده کنید. و از یک کاسه شیشه ای یا پلاستیکی استفاده کنید، زیرا کاسه های فلزی ممکن است با اسید موجود در گوجه فرنگی واکنش نشان دهند. پوره گوجه فرنگی خنک شده را به تدریج از صافی رد کنید. بیشتر آب گوجه فرنگی باید از سوراخ ها عبور کند.

 

الک را هر از گاهی تکان دهید تا سوراخ ها باز شود و آب بیشتری داخل کاسه چکه شود. از یک کاردک لاستیکی برای فشار دادن پوره گوجه فرنگی به کف الک استفاده کنید. فشار دادن پوره به خارج کردن آب میوه ای که هنوز در داخل گوجه فرنگی گیر کرده است کمک می کند.

مواد جامد باقی مانده در داخل الک را دور بریزید. این مواد جامد ارزش آشپزی زیادی نخواهند داشت.

 

آب میوه را بپوشانید و در یخچال قرار دهید. قبل از سرو حداقل 30 دقیقه آن را نگهداری کنید. قبل از نوشیدن آب میوه را خوب هم بزنید. آب گوجه فرنگی شما زمانی که در یخچال در ظرفی محکم در بسته نگهداری شود تا یک هفته دوام می آورد.

 

 

طرز تهیه کنسرو آب گوجه فرنگی

طرز تهیه کنسرو آب گوجه فرنگی 

 

چرا از روش گرم استفاده کنیم؟

 گرم کردن آنها در بار اول به نرم شدن گوجه فرنگی ها کمک می کند تا حد امکان آب آن گرفته شود.

گرمایش دوم باعث پاستوریزه شدن آبمیوه می شود .

همچنین می تواند بر ویسکوزیته بافت و ماندگاری آب میوه تأثیر مثبت بگذارد.

بیشتر از این، طعم تغییر می کند و غلیظ تر می شود.

توصیه می کنم هر دو روش را امتحان کنید تا نسخه مورد نظر خود را پیدا کنید.

در حالی که گرم کردن گوجه فرنگی سطح ویتامین C را تا حدودی کاهش می دهد، لیکوپن به راحتی قابل جذب خواهد بود.

 

روش های نگهداری آب گوجه فرنگی

روش های نگهداری آب گوجه فرنگی

 

اگر قصد دارید آب گوجه فرنگی را کنسرو کنید، باید اسیدیته آن را افزایش دهید. برای انجام این کار، با اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری آب لیمو به ازای هر 1 لیتر آب گوجه فرنگی شروع کنید و خوب مخلوط کنید (یا 1 قاشق غذاخوری در هر پیمانه). سپس، مراحل زیر را دنبال کنید.

 

شیشه ها را استریل کنید. شیشه ها و درب ها را با آب گرم و صابون بشویید . سپس شیشه ها (بدون قطعات لاستیکی یا پلاستیکی) را در فر از قبل گرم شده به مدت ده دقیقه با دمای 325 درجه فارنهایت/160 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

 

آب گوجه فرنگی را داخل شیشه بریزید. ½ اینچ فضای سر (برای انبساط) بگذارید. انجام این کار با یک قیف برای کاهش خطر هرگونه ریزش آسان تر است.

 

درب ها آنها را ببندید. هر گونه ریخته شده از بیرون شیشه ها را پاک کنید.

 

 اجازه دهید به مدت 24 ساعت در دمای اتاق خنک شوند. در طی این مدت، شیشه ها باید به درستی مهر و موم شوند سپس آنها را به یخچال یا فریزر منتقل کنید تا برای مدت طولانی تری نگهداری شوند.

 

 سپس می توانید شیشه های آب گوجه فرنگی خانگی را تا یک سال در یک مکان تاریک خنک یا تا 18 ماه در فریزر نگه دارید.

 

پس از باز شدن، آب میوه را در یخچال نگهداری کنید و ظرف یک هفته از آن استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از آب گوجه فرنگی

نحوه استفاده از آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی مغذی و خوشمزه است که می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. در اینجا چند ایده برای استفاده از آب گوجه فرنگی آورده شده است:

 

نوشیدن آن به تنهایی : آب گوجه فرنگی به تنهایی یک نوشیدنی عالی است. می توانید آن را سرد یا گرم بنوشید.

 

افزودن آن به مخلوط :آب گوجه فرنگی یک افزودنی عالی به مخلوط ها است. می توانید آن را با انواع میوه ها و سبزیجات دیگر مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه و مغذی داشته باشید.

 

استفاده از آن در غذاها : آب گوجه فرنگی یک ماده عالی برای استفاده در غذاها است. می توانید از آن در سوپ ها، سس ها، پاستا و سایر غذاها استفاده کنید.

 

استفاده از آن در نوشیدنی ها : آب گوجه فرنگی یک افزودنی عالی به نوشیدنی ها است.

 

 

در اینجا چند نکته اضافی در مورد استفاده از آب گوجه فرنگی آورده شده است: 

اگر می خواهید آب گوجه فرنگی تند داشته باشید، می توانید فلفل دلمه ای یا فلفل قرمز به آن اضافه کنید.

 

اگر می خواهید آب گوجه فرنگی شیرین داشته باشید، می توانید کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید.

 

می توانید آب گوجه فرنگی را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

 

امیدوارم از این ایده ها برای استفاده از آب گوجه فرنگی لذت ببرید!

 

 چرا آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی سالم و خوشمزه به حساب می‌آید؟

آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی سالم و خوشمزه است زیرا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی می‌باشد. این نوشیدنی باعث بهبود سلامت چشم، سلامت قلب، کاهش التهاب، محافظت در برابر سرطان، جلوگیری از لخته شدن خون، تقویت سلامت استخوان و پوست، و سم زدایی بدن می‌شود.

 

 چرا آب گوجه فرنگی خانگی ترجیح داده می‌شود؟

آب گوجه فرنگی خانگی به دلیل عدم وجود سدیم اضافی، بهترین انتخاب برای لذت بردن از فواید سلامتی آب گوجه فرنگی است. این نوشیدنی را می‌توان با استفاده از چند گوجه فرنگی، کمی نمک و فلفل، و یک آبمیوه گیری ساخت.

 

چطور آب گوجه فرنگی خانگی تهیه شود؟

برای تهیه آب گوجه فرنگی خانگی، گوجه فرنگی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس آنها را در آبمیوه گیری بریزید و آب آنها را بگیرید. در ادامه، آب گوجه فرنگی را با نمک و فلفل مزه دار کنید. پس از آب گیری گوجه‌فرنگی‌ها، آب را جوشانید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس آب را از حرارت بردارید و خنک کرده و در بطری‌های شیشه‌ای نگهداری کنید.

 

چگونه آب گوجه فرنگی خانگی را از گوجه‌فرنگی‌های تازه تهیه کنیم؟

برای تهیه آب گوجه فرنگی با گوجه‌فرنگی‌های تازه، گوجه‌فرنگی‌ها را خوب بشویید و خشک کنید. سپس آنها را خرد کنید و به آرامی در آبمیوه گیری بریزید. آبمیوه گیری به طور خودکار پوست و دانه‌ها را از آب میوه جدا می‌کند.

 

 چه مواردی می‌توان از آب گوجه فرنگی خانگی استفاده کرد؟

آب گوجه فرنگی خانگی را می‌توان در کوکتل‌ها، سس‌ها، سوپ‌ها، و دستورهای مختلف دیگر استفاده کرد. همچنین، می‌توانید آن را به تنهایی نیز بنوشید. این نوشیدنی علاوه بر خوشمزه بودن، فواید سلامتی زیادی را نیز به همراه دارد.

  

با تمام این اطلاعات درباره آب گوجه فرنگی و فواید بی‌شمارش که ارائه داده شد، می‌توان نتیجه گرفت که این نوشیدنی ساده، اما پر از ارزش‌های غذایی، به عنوان یک گزینه سالم و خوشمزه در جهت حفظ سلامتی ما و تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، با در نظر گرفتن مزایای آب گوجه فرنگی و تهیه‌ی آن در خانه به شکلی ساده و موثر،  اهمیت ویژه‌ای دارد. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا از این نوشیدنی سالم بهره ببرید و به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین، از انتخاب‌های سالم و تغذیه مناسب برای خانواده‌تان نیز بهره‌برداری کنید و سلامتی آنها را تقویت کنید.

 

 

گردآوری: بخش اسرارخانه داری بیتوته

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow