ترفندهای ساده آشپزی حرفه ای


			
		ترفندهای ساده آشپزی حرفه ای
0
  ابتدا دستور پخت غذایی که می خواهید را بخوانید و لیست مواد اولیه را بنویسید &n...



 

ابتدا دستور پخت غذایی که می خواهید را بخوانید و لیست مواد اولیه را بنویسید

 

آشپزی کار سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با دانستن یک سری نکات ساده، یک آشپزی حرفه انجام دهید.  با ما همراه شوید تا این نکات را به شما بگوییم.

 

یک آشپزی حرفه ای با چند ترفند ساده!!

اگر آشپزی را یک تجربه پر استرس و گیج کننده می دانید نگران نباشید چون شما تنها نیستید. درست است که تخصص در آشپزی با تمرین به دست می آید اما با تلاش های کوچک هم می توانید هنر آشپزی تان را بهتر کنید. در درس امروز می خواهم درباره یکسری اصول اولیه آشپزی بگویم.

 

اولین بار طبق دستور پخت پیش بروید

ابتدا دستور پخت غذایی که می خواهید را بخوانید و لیست مواد اولیه را بنویسید. اگر اولین بار است که این غذا را درست می کنید مطابق دستور آن پیش بروید. هیچ ماده ای را جایگزین نکنید و هیچ مرحله ای را رد نکنید. کوچک ترین تغییر در دستور پخت ممکن است روی نتیجه کارتان تاثیر بگذارد. بعد از یک بار پختن دیگر دستتان می آید که چه موادی را کم کنید و چه موادی را زیاد.

 

با دنبال کردن دستورهای آشپزی فنون مختلف آشپزی را یاد می گیرید و این که چه چاشنی هایی را می توان با هم مصرف کرد. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید راحت تر و سریع تر می توانید به روش خودتان آشپزی کنید و به غذا چاشنی بزنید. 

 

آماده سازی مواد غذایی مهم است

انجام دادن چند کار با هم حتی برای با تجربه ترین آشپزها نیز سخت است. باید از قبل برنامه ریزی کنید و همه چیز را سازماندهی کنید تا بتوانید روی آشپزی تمرکز کنید.

وقتی می خواهید آشپزی کنید گوشت و سبزیجات را خرد شده آماده کنید، ادویه جات را اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که تمام مواد لازم را دم دست دارید.

 

در حین آشپزی تمیز و مرتب باشید

هنگام آماده کردن مواد غذایی یک عد سطل کوچک دم دست داشته باشید تا تمام آشغال ها را داخل آن بریزید. از این زباله ها می توانید به عنوان کود استفاده کنید پس زباله های گوشتی را کنار بگذارید. در فاصله زمانی که باید منتظر جوش آمدن غذا بمانید از فرصت استفاده کنید و ظرف ها را بشوئید.

 

همیشه با تابه گرم شروع کنید

پیشنهاد می کنم قبل از اضافه کردن روغن حتما تابه یا قابلمه را گرم کنید. بسته به نوع غذا باید قبل از اضافه کردن غذا روغن را کمی در تابه گرم کنید.

اگر غذا را به تابه سرد یا روغن سرد اضافه کنید غذا هنگام پخت بیشتر بخار می کند. به علاوه روغن به طور یکسان توزیع نمی شود به علاوه بخار می کند و غذا به طور یکسان نمی پزد.

 

صبور باشید و با احساس غذا درست کنید

خیلی اوقات وسوسه می شوید که برای اطمینان از پخته شدن غذا درب قابلمه یا فر را بارها باز می کنید. اما فراموش نکنید که این کارها به غذا آسیب می زند. باز کردن درب فر دما را پایین می آورد و زمان بیشتری باید برای پخت در نظر بگیرید. اگر دائم غذایی که در حال سرخ شدن است را تکان دهید هیچوقت به رنگ دلخواه نمی رسید. به جای این کارها صبور باشید و به زمانی که برای پخت در نظر گرفته اید اعتماد کنید. هر چه بیشتر آشپزی کنید حتی با بوی غذا و صدای قلقل آن متوجه می شوید که آیا غذا پخته است یا نه.

 

زمان بندی هنگام آشپزی

زمانی بندی وقتی مهم است که چند غذا را با هم می پزید و باید برای آن ها برنامه ریزی کنید. قبل از شروع این موارد را در نظر بگیرید:

 

چه غذاهایی در فر می پزند و چه غذاهایی روی اجاق گاز؟

درست کردن هر غذا چقدر زمان می برد؟

اگر قرار است چند غذا را اجاق گاز درست کنم آیا می توانم همه آن ها را در یک زمان درست کنم یا به ترتیب؟

آیا می توانم غذا را از قبل درست کنم و در دمای محیط قرار دهم؟

اگر تمام این موارد را قبل از شروع در نظر بگیرید آشپزی کار  آسانی خواهد شد.

 

دائم غذا را بچشید و چاشنی بزنید

هنگام آشپزی دائم غذا را بچشید تا مطمئن شوید که چاشنی های غذا کم نیست. چاشنی ها و ادویه جات در طول پخت تغییر می کنند پس چشیدن غذا در آخر آشپزی بسیار مهم است. اضافه کردن نمک و مایعات اسیدی مثل سرکه و آبلیمو عطر غذا را بیشتر می کند.

 

منبع : bedunim.ir

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow