نکات مهم برای دم کردن قهوه - قسمت دوم


			
		نکات مهم برای دم کردن قهوه - قسمت دوم
0
  آبی که برای درست کردن قهوه استفاده می کنید، روی کیفیت قهوه تاثیر می گذارد   &...



 

آبی که برای درست کردن قهوه استفاده می کنید، روی کیفیت قهوه تاثیر می گذارد

 

همان طور که در قسمت اول این مقاله صحبت کردیم، نوشیدن یک فنجان قهوه خوش دم نیازمند به رعایت نکات و ترفند‌هایی است. برای مطالعه ادامه نکات درباره دم کردن قهوه با ما همراه باشید.

 

آب

آبی که برای درست کردن قهوه استفاده می کنید، روی کیفیت قهوه بسیار تاثیرگذار است. اگر از آب شیری استفاده می کنید که بو و طعم آن ناخوشایند است یا کلر دارد، حتما از فیلتر یا آب آشامیدنی بسته بندی شده استفاده کنید. اگر آب شیر برای درست کردن قهوه مناسب بود، قبل از این که قهوه جوش را از آب پر کنید، شیر را باز کرده و اجازه دهید برای چند ثانیه آب برود. هرگز از آب مقطر استفاده نکنید.

 

نسبت آب به قهوه

بر اساس دستورالعمل ها یک تا دو قاشق غذاخوری قهوه به ازای هر شش اونس آب کافی است. اما این موضوع تا حدی فردی و سلیقه ای است. بنابراین خطوط و نشانه های قهوه جوش خود را در نظر گرفته و بررسی کنید هر بار چه مقدار آب لازم دارید. این را هم در نظر بگیرید که مقداری آب در مراحل تهیه قهوه تبخیر می شود.

 

دمای آب برای دم کردن قهوه

اول ایمنی! مواقعی که قهوه درست می کنید، همه اقدامات ایمنی را برای خودتان و کسانی که قهوه می نوشند رعایت کنید.

 

قهوه جوش شما باید دمای آب را میانگین بین ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه سانتیگراد نگه دارد تا قهوه دم بکشد. اگر دمای آب کمتر از این میزان باشد ممکن است قهوه خوب دم نکشد و اگر آب داغ تر باشد باعث از بین رفتن کیفیت در مزه قهوه می شود. اگر قهوه را به صورت دستی آماده می کنید، اجازه دهید آب به جوش آید، اما مواظب باشید زیاد آن را نجوشانید. منبع حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا آب به مدت یک دقیقه استراحت کند. سپس قهوه را دم کنید.

 

معمولا قهوه قبل از این که سرو شود، به سرعت خنک می شود. این موضوع بستگی به فنجانی دارد که شما قهوه را داخل ان سرو می‌کنید. بسیاری از قهوه نوش ها مایلند مقداری خامه یا شیر به قهوه خود اضافه کنند که این موضوع نیز به سرد شدن قهوه کمک می‌کند. در نهایت دمایی که عشاق قهوه ترجیح می‌دهند، کاملا شخصی است و مانند فاکتور‌های دیگر قهوه را خاص می کند. معمولا بهترین دمای سرو قهوه بین ۱۸۰ تا ۱۸۵ درجه فارنهایت (۸۲ تا ۸۵ درجه سانتیگراد) است. اما عموما قهوه نوش‌ها بعد از سرو کمی صبر می کنند تا دما به 140 درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) یا پایین تر برسد.

 

روش های دم کردن قهوه

Stiping: قهوه داخل آب غوطه ور می شود؛ به عبارت دیگر، قهوه و آب مدام با هم در تماس‌اند که در این روش، قهوه Body بیشتری دارد؛ مانند قهوه ترک.

 

 Pure Over: از بالا روی قهوه آب ریخته می شود و از پایین بصورت چکه ای، عصاره گیری می شود. مثل قهوه فرانسه.

 

 Pressure Vaccume: روش دم کردن با استفاده از فشار آب داغ؛ مانند اسپرسو.

 

زمان دم کردن قهوه روی طعم قهوه بسیار تاثیرگذار است. روش قطره‌ای، ۵ دقیقه و در روش فرنچ پرس ۲ تا ۴ دقیقه برای دم کردن قهوه کافی است. کوتاهترین مدت زمان برای دم کشیدن قهوه به روش اسپرسو است که ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بیشتر زمان نمی گیرد.

 

دم کردن قهوه,نکاتی برای تهیه قهوه

بهترین دمای سرو قهوه بین ۸۲ تا ۸۵ درجه سانتیگراد است

 

نکات مهم برای دم کردن قهوه - قسمت اول

 

منبع : kalleh.com

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow