آیا اسفناج را باید پخت؟


			
		آیا اسفناج را باید پخت؟
0
  جوشاندن سبزیجات باعث از دست رفتن ویتامین های محلول در آب می شود   همانطور ک&#...



 

جوشاندن سبزیجات باعث از دست رفتن ویتامین های محلول در آب می شود

 

همانطور که همه طرفداران ملوان زبل می دانند اسفناج آدم ها را قوی می کند چون سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و اگر درست پخته شود ارزش برنامه غذایی را دو چندان می کند.

 

فقط به خاطر این که وقتی کودک بودید مادرتان اسفناج را می جوشاند قرار نیست شما هم همین روش را دنبال کنید. خوردن اسفناج پخته شده هم کسل کننده است و هیچ لذتی ندارد و هم این که ارزش مواد مغذی آن از بین می رود.

 

جوشاندن سبزیجات باعث از دست رفتن ویتامین های محلول در آب می شود. بنابراین وقتی اسفناج را می پزید به اندازه سالاد اسفناج خام ویتامین و فولات دریافت نمی کنید.

 

اما خوردن اسفناج خام هم معایبی دارد. اسفناج خام به دلیل دارا بودن اگزالیک اسید نمی تواند منبع کلسیم خوبی باشد. زیرا اگزالیک اسید از جذب کلسیم جلوگیری می کند. به عبارت دیگر با خوردن اسفناج خام ویتامین  و فولات دریافت می کنید اما کلسیم دریافت نمی کنید.

 

خوشبختانه روش هایی برای خوردن اسفناج بدون این که طعم و مواد مغذی اش را از دست بدهد وجود دارد. به جای جوشاندن اسفناج آن را بخارپز کنید یا در مایکروویو بپزید تا از ارزش های غذایی آن در هر لقمه بهره مند شوید. اسفناج را در هر غذایی می توانید استفاده کنید. اسموتی، سوپ، یا املت. یا این که با روغن زیتون و مقداری پیاز تفت بدهید و در کنار غذا یا همراه با تخم مرغ میل کنید.

 

یکی از معایب اسفناج کهنه شدن آن در فریزر است. خوشبختانه سبزی های یخ زده مثل اسفناج ارزش غذایی بیشتری از اسفناج تازه دارند. اگر دنبال روش پخت متفاوتی برای اسفناج هستید این دستور پخت اسفناج را ببینید.

 

منبع : bedunim.ir

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow