طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ طرز پخت پیتزا گوشت و قارچ


			
		طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ
		طرز پخت پیتزا گوشت و قارچ
0
طرز تهیه ی پیتزا قارچ و گوشت   برای طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، می توانید به را&#...



طرز تهیه ی پیتزا قارچ و گوشت

 

برای طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، می توانید به راحتی آن را در خانه بپزید و از اینکه می دانید کیفیت مواد اولیه ی آن چگونه است از خوردن آن لذت ببرید.
طرزتهیه پیتزا گوشت و قارچمواد لازم برای پیتزا قارچ و گوشت : برای 1 نفر
 گوشت چرخ کرده100 گرم 
 قارچ10 عدد 
پیاز1 عدد
 خمیر نان بربری1 عدد
 پنیر پیتزا به میزان لازم
 فلفل دلمه ای به میزان لازم
 نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
پودر پاپریکا و پودر آویشنبه میزان لازم 
سس گوجهبه میزان لازم

 

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ :

ابتدا پیاز را تفت بدهید تا طلایی شود و سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا سرخ شود، در تابه ای دیگر قارچ خرد شده را همراه با کمی روغن با حرارت بالا تفت بدهید تا آب نیندازد.

 

خمیر را به قطر 2 الی 3 میلیمتر پهن کنید، دقت شود به اندازه ای نازک نشود که با ریختن مواد پاره شود (می توانید از خمیر نان بربری استفاده کنید یا خودتان تهیه کنید که طرز تهیه خمیر را برای شما گذاشته ایم). روی خمیر مقداری سس گوجه (یا سس مخصوصی که آموزش داده ایم) بریزید و و کمی پنیر پیتزا بپاشید تا مواد به خمیر بچسبند، بعد گوشت سرخ شده را همراه با قارچ به آن اضافه کنید، دقت کنید همه جای خمیر پخش شود، پنیر پیتزا را به میزان دلخواه روی مواد بریزید، در انتها روی پنیر را با فلفل دلمه ای خرد شده و قارچ ورقه شده و زیتون تزئین کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت نیم ساعت بگذارید بپزد و سپس روی آن را گریل کنید.

 

* برای تهیه ی پیتزا گوشت و قارچ، می توانید از ذرت پخته و زیتون هم استفاده کنید.

 

طرز تهیه سس قرمز پیتزا :
پیتزا قارچ و گوشت,طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

درست کردن سس گوجه برای پیتزا

 

طرز تهیه سس پیتزا :

نصف فلفل دلمه ای، 2 حبه سیر و حدود 3-4 عدد گوجه فرنگی پوست گرفته شده و 1 قاشق غذاخوری سرکه را داخل  غذاساز بریزید تا خوب مخلوط شوند بعد مواد را با 4 قاشق غذاخوری روغن و نمک و فلفل مخلوط کنید و روی شعله قرار بدهید تا به غلظتی که می خواهیم برسد (غلظت باید کمی رقیق تر از رب باشد). اجازه بدهید سس سرد شود.

 

طرز تهیه خمیر پیتزا :
روش تهیه ی خمیر پیتزا, درست کردن سس گوجه پیتزا

نحوه ی تهیه ی خمیز پیتزا

 

مواد لازم برای خمیر پیتزا :
آرد تقریبا 350 گرم 
 آب 1 پیمانه
 مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
 روغن 3 قاشق غذاخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری

 

طرزتهیه خمیر پیتزا :

آرد را به همراه مخمر فوری و نمک با هم خوب مخلوط کنید سپس روغن و آب را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید، میزان آب و آرد بستگی به آردتان دارد که آرد چه میزان آب جذب می کند. باید خمیرتان به گونه ای باشد که بسیار لطیف باشد و به دست شما نچسبد.

 

زمانی که مواد خوب مخلوط شدند و خمیر مورد نظرتان بدست آمد خمیر و از ظرف خارج کنید و روی یک سطح صاف را آرد پاشی کنید و به مدت 10 دقیقه آن را ورز بدهید (به این صورت که خمیر را با کف دست باز کنید و خمیر که باز شد آن را ببندید، به مدت 10 دقیقه این کار را ادامه بدهید) بعد از ورز دادن خمیرتان را کامل ببندید و جمع کنید یعنی این که هیچ جای آن درز و باز شدگی نداشته باشد. آن را به صورت چانه ای بزرگ درست کنید.

 

خمیرتان را داخل یک ظرف بزرگ بگذارید (زیرا حجم آن 2 برابر می شود) در آن را ببیندید و آن را در محیطی گرم به مدت 1 ساعت یا بیشتر قرار بدهید تا حجم خمیرتان دو برابر شود.

 

اینخمیر پیتزا بعد از پخت پف می کند و بهتر است آن را نازک پهن کنید.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow