طرز تهیه آش غلغل


			
		طرز تهیه آش غلغل
0
  طرز تهیه آش غلغل آش محلی شوشتر مناسب افطار   آش غلغل از آش های محلی شوشتر است...



 

طرز تهیه آش غلغل آش محلی شوشتر مناسب افطار

 

آش غلغل از آش های محلی شوشتر است که بیشتر در ماه رمضان برای افطار پخته می شود و خیلی خوشمزه است.

 

طرز تهیه آش غلغل:

ابتدا نخود و لوبیا چیتی و عدس و باقلا زرد و گندم حلیم را می خیسانیم و بعد که خیس خوردند با شعله ی ملایم  می پزیم. بعد اگر دوست داشتید می توانید گوشت را با خود حبوبات بپزید و بعد در بیاورید و ریش ریش کنید یا حسابی بکوبید. یا اینکه جدا بپزید و گوشت را ریش کنید و بعد اضافه کنید.

 

وقتی که موادمان خوب پخت و آماده شد  زردچوبه را با کمی آب مخلوط می کنیم و به آش اضافه می کنیم و دوباره می گذاریم تا خوب جا بیفتد. بعد می توانید آش را با گوشتکوب بکوبید تا یکدست شود. یا نکوبیده مصرف کنید. البته حبوبات در حین پخت له می شوند. نمک و فلفل را هم بریزید.

 

این آش تند سرو می شود. تقریبا پنج تا شش ساعت زمان می برد تا غذا آماده شود و در آخر یک آش خوشمزه و کش دار دارید. می توانید داخل آن از باقالی های خشک پوست دار استفاده کنید. می توانید جدا بپزید و بدون آب داخل آش بریزید.

 

میزان مواد استفاده شده در این آش، همه حبوبات ها و گندم را یک فنجان گذاشتم و مخلوط گوشت گوسفند و گوساله را چهارصد گرم استفاده کردم.

 

* ادویه غالب این آش زردچوبه است و کلا آش زرد رنگ است. در آین آش کشک استفاده نمی شود. برای تزیین می توانید از پیاز داغ فراوان و نعناع داغ استفاده کنید

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow