همه چیز درباره خرید تبلت


			
		همه چیز درباره خرید تبلت
0
راهنمایی در خرید تبلت   گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی هستند...



راهنمایی در خرید تبلت

 

گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را به رایانه‌های کوچک شخصی تبدیل کرده است. آیا با وجود چنین گوشی‌هایی، نیازی به خرید یک تبلت احساس می‌شود؟ دلایل زیادی وجود دارد که شما را برای خرید یک تبلت مجاب می‌کند.  

 

صفحه نمایش و وزن یک تبلت، از مهم‌ترین این دلایل هستند. صفحه نمایش تبلت به مراتب بزرگ‌تر از صفحه یک گوشی هوشمند است به همین دلیل چک کردن ایمیل‌ها، خواندن کتاب‌های الکترونیکی، وبگردی، تماشای فیلم و سایر فعالیت‌ها در آن بسیار راحت‌تر از یک گوشی هوشمند با صفحه‌ای کوچک است. 

 

ایده ی استفاده از تبلت ها در محل کار، به خصوص جلسات کاری یکی از جذاب ترین راهکارها برای مدیران، بازرگانان و بازاریاب هایی است که مایلند در کوتاه ترین زمان ممکن، مشتری را به چنگ آورند.

استفاده از تبلت هایی با صفحه نمایش بزرگ، نسبت به استفاده از گوشی های هوشمند، راحت تر است . از سوی دیگر بخاطر وزن سبکتری که تبلت ها نسبت به لپ تاپ ها دارند، حمل و نقل شان ساده تر بوده و کمتر به ستون فقرات تان فشار خواهند آورد.

 

حال اگر واقعاً مشتاق شده اید یکی از این تبلتها را خریداری نمایید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا جنبه های گوناگون این ابزارهای دوست داشتنی را با هم بررسی کنیم. 

 

برای خرید تبلت ابتدا باید نیازهای خود را مشخص کنید. برخی نیاز به تبلت با طول عمر بالا دارند و برخی دیگر نیز کیفیت دوربین و امکان اتصال آن به تلویزیون برایشان اهمیت دارد. برای برخی دیگر نیز ممکن است، ابعاد و راحتی حمل معیار اصلی باشد.

بدون شک سیستم عامل تبلت نیز اهمیت ویژه ای دارد و می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. سیستم عامل iOS اپل که در iPad و iPhone بکار گرفته می شود، استوار، آراسته و قابل اطمینال است. اما اگر آیپد بخرید وارد جهان اپل می شوید و تنها می توانید از نرم افزارهایی که اپل تایید کرده استفاده نمایید.

 

اما اندروید آزادی و کنترل بیشتری به شما می دهد. البته اندروید همیشه به نرمی iOS کار نمی کند. اندروید امکانات بسیار متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. به عنوان مثال Android 3 یا Honeycomb که مختص تبلت هاست، به خوبی از صفحه نمایش بزرگ تبلت ها پشتیبانی می کند و بهتر از iOS 4 و یا iOS 5 از صفحه تبلت برای مواردی همچون اطلاع رسانی (Notification)، ایمیل، مرور صفحه های وب و تماشای تصاویر بهره می برد.

 

جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت عملکردی بسیار عالی روی لپ تاپ ها و کامپیوترهای معمولی داشته و البته کاربران تبلت ها و ابزارهای هیبریدی هم از آن رضایت کامل دارند. ویندوز 10 بهترین ویژگی های نگارش های قبلی سیستم عامل معروف مایکروسافت را با توانمندی‌ هایی جدید ترکیب کرده و البته نگاه ویژه‌ ای به بهره گیری از مزایای صفحات لمسی داشته است. برای مثال امکانات کنترل پنجره ها و دکمه ها در آن بزرگ تر شده و حالت Tablet Mode هم اندازه منوی استارت سیستم عامل را به اندازه فضای صفحه نمایش گسترش خواهد داد.

البته ویندوز مثل همیشه تکیه بسیار زیادی رو ماوس و صفحه کلید دارد و به همین خاطر ممکن است استفاده از بعضی اپلیکیشن ها یا ویژگی ها تا حدودی دشوار باشد. احتمالا همین امر باعث شده که اکثر تبلت های ویندوزی در رده دستگاه های جداشدنی قرار بگیرند.

 

راهنمایی خرید تبلت, مشاوره برای خرید تبلت

راهنمایی خرید تبلت

 

عملکرد و قدرت پردازشی

عملکرد و قدرت پردازشی بعد از انتخاب نوع سیستم عامل، مهمترین گزینه قابل بررسی در خرید تبلت می‌باشد. بسته به هزینه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید و همچنین نوع سیستم عامل، این گزینه نیز متغیرهای زیادی را شامل می‌شود. برای مثال حافظه رم یک گیگابایتی برای سیستم عامل iOS تقریبا عملکرد یکسانی را با حافظه رم 2 گیگابایتی برای اندروید و ویندوزفون دارا می‌باشد.

 

در هنگام خرید تبلت ارزان قیمت، می‌توان مواردی را یافت که از حافظه رم یک گیگابایتی با چیپست‌های چهار هسته‌ای بهره می‌برند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، نوع چیپست می‌باشد. معمولا این قبیل از تبلت‌ها و مخصوصا تبلت‌های چینی این دسته، از چیپست‌های مدیاتک برخوردار هستند که عملکرد نسبتا ضعیفی نسبت به چیپست‌های اسنپ‌دراگون 200 و 400 دارند، اما اگر طول عمر باتری و داغ نکردن دستگاه برایتان اهمیت بیشتری دارد و از تبلت فقط استفاده‌های روزمره و معمولی خواهید کرد، چیپست‌های مدیاتک گزینه خوبی هستند.

 

اگر کاربری‌های عادی و نرمالی در تبلت خواهید داشت، چیپست‌های 4 هسته‌ای با کلاک 1.2 گیگاهرتز با حافظه رم یک گیگابایتی گزینه مناسبی می‌باشد. اگر کمی انتظاراتتان از تبلت زیاد است و کاربری‌های مختلفی خواهید داشت، چیپست‌های 4 هسته‌ای با کلاک 1.6 گیگاهرتز به بالا و حافظه رم دو گیگابایتی جوابگوی نیازتان خواهد بود و در آخر اینکه اگر پردازش‌های سنگینی مانند بازی‌های 3 بعدی دیتا دار روی تبلت خواهید داشت، باید به گزینه‌هایی با چیپست‌های 8 هسته‌ای با حافظه رم 3 گیگابایتی فکر کنید.

 

مدل معمولی یا مدل جدا شدنی:

مدل های معمولی شبیه تلفن های هوشمند بزرگ هستند: یک صفحه نمایش لمسی بزرگ، چند دکمه مفید روی بدنه، یک اتصال مخصوص شارژر و ... این تبلت ها وزنی بین 450 تا 900 گرم وزن داشته و معمولا کمتر از یک اینچ ضخامت دارند؛ به همین خاطر جمع و جور بوده و حمل و نقل آنها هم آسان است. شما با استفاده از یک صفحه نمایش لمسی آنها را کنترل می کنید اما معمولا می توان یک صفحه کلید بلوتوث را هم با آنها جفت کرد.

 

تبلت های جداشدنی انعطاف پذیری و قدرت کامپیوتر را با راحتی یک تبلت ترکیب می کنند. این ابزارهای 1x2 یا با یک صفحه کلید جداشدنی عرضه شده یا عملا یک لپ تاپ بزرگ هستند که مجهز به یک صفحه نمایش لمسی شده است.

تبلت های جداشدنی از نظر ظاهر و عملکرد شبیه تبلت های معمولی اند، اما مزیت اتصال به صفحه کلیدهای مخصوص را داشته و به نوعی می توان آنها را جایگزین لپ تاپ های معمولی کرد. همراه بعضی از مدل های جداشدنی به صورت پیش فرض یک صفحه کلید مخصوص عرضه می شود اما برای بعضی از مدل ها مجبور به خرید جداگانه آن هستید. مثلا شرکت اپل برای تبلت iPad Pro صفحه کلیدی به نام Smart Keyboard با قیمت 169 دلار عرضه می کند.

 

راهنمایی خرید تبلت, مشاوره برای خرید تبلت

اغلب تبلت ها بخصوص تبلت iPad دارای قابلیت صفحه لمسی خازنی هستند

 

قلم دیجیتال :

اغلب تبلت ها بخصوص تبلت iPad دارای قابلیت صفحه لمسی خازنی هستند، که قادر به دریافت اطلاعات از کلیه ابزارهای رسانا، مثلاً قلم های دیجیتال است. اما برای کارهایی که نیاز به دقت بالایی دارند، استفاده از قلم سازگار با تبلت مهم است.

اغلب تبلت های ویندوزی و اندرویدی که کاربران اهل کسب و کار را هدف قرار داده اند، از فن آوری دیجیتایزر مخصوصی پشتیبانی می نمایند که نیازمند قلمی مخصوص در کنار استفاده از صفحه نمایش خازنی است. با استفاده از دیجیتایزر می توانید هنگام استفاده از قلم دیجیتال، انگشتان خود را بر روی صفحه نمایشگر قرار داده و حرکت دهید به طوری که هیچ تاثیری بر کاری که می کنید نداشته باشد. بدین ترتیب انجام کار ساده تر بوده و دقت کار بیشتر خواهد شد.

 

رزولوشن تصویر :

رزولوشن یا وضوح تصویر برای کسانی که به خواندن کتاب‌های الکترونیکی، جست‌و‌جو در صفحات وب و تماشای فیلم علاقه دارند، اهمیت ویژه‌ای دارد. هرچقدر این عدد بالا‌تر باشد، وضوح تصویر نیز بالا‌تر خواهد بود. در حال حاضر بیشترین وضوح تصویر مربوط به آیپد پرو 12.9 اینچی اپل با رزولوشن 2732 در 2048 پیکسل می‌باشد. اگر به دنبال خرید تبلتی اندرویدی با اندازه معمول 10 اینچ هستید، حداقل رزولوشنی که باید برای آن در نظر بگیرید 1280 در 800 پیکسل می‌باشد. 

 

ظرفیت و طول عمر باتری

پردازنده‌های 8 هسته‌ای و صفحه نمایش‌های بزرگ، مهمترین بخش از میزان مصرف باتری را به خود اختصاص می‌دهند. پس طبیعی است که از چنین تبلت‌های انتظار شارژ نگهداری بیش از یک روز مصرف عادی را نداشته باشید. تبلت‌های 7 اینچی با ظرفیت باتری بالای 3500 میلی‌آمپری طول عمر باتری خوبی دارند. در مورد تبلت‌های 8 اینچی این مقدار تقریبا برابر با 5000 میلی‌آمپر می‌باشد. 

تبلت‌های 10 اینچی و 12 اینچی نیز با ظرفیت باتری بیش از 7500 میلی‌آمپر، عملکرد خوبی دارند. 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow