نکات ضروری هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ


			
		نکات ضروری هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ
0
راهنمای خرید شارژر لپ تاپ   آداپتورهای تغذیه و یا شارژرهای باطری، ولتاژ برق &...



راهنمای خرید شارژر لپ تاپ

 

آداپتورهای تغذیه و یا شارژرهای باطری، ولتاژ برق ورودی را (که یک ولتاژ بالا محسوب می شود) به عنوان ورودی گرفته و آن را به یک ولتاژ سطح پایین که مورد نیاز هر لپ تاپ است، تبدیل می کند. آداپتورهای تغذیه توان مورد نیاز برای لپ تاپ و همچنین شارژ باطری آن را تامین می کنند. به همین جهت استفاده از آداپتور مناسب هر لپ تاپ بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

آیا می‌دانید که عدم استفاده از یک شارژر یا کابل رابط مناسب و مطابق با نیازهای لپ‌تاپ شما می‌تواند منجر به افت سرعت عملکرد دستگاه شود؟ 

در برخی از لپ‌تاپ‌ها استفاده از آداپتورهای شارژر نامناسب منجر به افت بازده دستگاه و سرعت عملکرد اجزای سخت افزاری و سیستمی آن می‌شود. میزان افت سرعت عملکرد لپ‌تاپ شما در این شرایط بسته به مدل لپ‌تاپ، آداپتور شارژر استفاده شده و …. متفاوت خواهد بود. همچنین این افت عملکرد می‌تواند به دلیل استفاده از کابل‌های مبدل نامناسب نیز ایجاد شود.

 

عوامل خرابی شارژر لپ تاپ:

_ نوسان برق

_ اب خوردگی

_ در بعضی مواقع ضربه خوردن

_ استفاده ی نادرست از شارژر

_ بد جازدن سوکت شارژر در لپ تاپ و ….

 

 نکات ضروری هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ

خرید آداپتور لپ تاپ

 

انواع آداپتورهای لپ تاپ:

آداپتورهای AC : همان آداپتورهای معمولی هستند که در منزل و محیط کار و … استفاده می کنیم، این نوع به برق خانگی متصل می شوند  و با کم کردن ولتاژ سبب قابل استفاده شدن جریان انرژی می شوند.

 

آداپتورهای DC : آداپتورهای دی سی با افزایش ولتاژ سبب بهینه شدن انرژی برق برای استفاده در وسایل دیجیتال می شوند مانند انوع شارژرهایی که برق ماشین را به دستگاهی چون موبایل انتقال می دهد.

 

آداپتورهای UNIVERSAL: این سری گران قیمت ترین شارژرهای لپ تاپ هستند و می توانند هر نوع جریانی را به نوع دیگر تبدیل کنند.

انوع مختلفی از وسایل می توانند از این سری استفاده کنند و طیف زیادی از جریان ها در این سری قابل تبدیل است.

 

 نکات ضروری هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ

آداپتور یا شارژر لپ تاپ

 

نکات ضروری هنگام خرید شارژر :

مطابقت ولتاژ و آمپر شارژر با لپ تاپ :

مهمترین مسئله مطابقت ولتاژ و آمپر شارژر و لپ تاپ میباشد. اگر ولتاژ شارژر بالاتر از لپ تاپ باشد ، دستگاه به سرعت داغ کرده و بوی سوختگی از روی برد آن بلند میشود. لذا مهمترین نکته تطابق دقیق ولتاژ میباشد.

اگر آمپر شارژر لپ تاپ بالاتر باشد اتفاق خاصی نمیافتند و آسیبی به لپ تاپ نخواهد رسید. نهایتا باطری لپ تاپ سریع تر شارژ میشود. اما اگر آمپر شارژر از لپ تاپ کمتر باشد موجب آسیب رسیدن به باطری خواهد شد.

 

تهیه شارژر لپ تاپ از فروشگاه های معتبر :

پیش از هر چیز دانستن این نکته ضروریست که ۹۹ درصد از شارژر لپ تاپ های موجود در بازار ایران اصل نمی باشند. این یک خبر بد نیست ، چرا که کیفیت شارژرهای اصل و شارژرهای غیر اصل اما با کیفیت خوب تفاوت چندانی ندارد. پیشتر ذکر شد که تکنولوژی شارژر لپ تاپ آنقدر پیچیده نیست که سازندگان شارژر و آداپتور از نائل شدن به آن باز مانده باشند. خبر خوش آنکه شارژر لپ تاپ های غیر اصل اما باکیفیت ( و عمدتا با نام اصل ) در بازار ایران به وفور یافت میشود. فقط کافیست برای تهیه آنها به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد.

 

 نکات ضروری هنگام خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ

راهنمای خرید آداپتور یا شارژر لپ تاپ

 

بررسی سر فیش شارژر و لپ تاپ:

آیا می توان از شارژری با برند دیگر اما با آمپر و ولتاژ یکسان استفاده کرد؟ بله می توان استفاده کرد و آسیبی به دستگاه وارد نمی شود، آداپتور لپ تاپ تکنولوژی منحصر بفردی ندارد و فقط وظیفه تامین برق با ولتاژ و آمپر را دارد. فقط کافیست سر فیش ها با هم مطابقت داشته باشند.

 

پلاریته + و – خروجی آداپتور جدید شما باید همانند پلاریته خروجی آداپتور قبلی شما باشد.

ولتاژ و جریان خروجی هر آداپتور بر روی برچسب مشخصات آن ذکر شده است. به عنوان مثال  در  آداپتوری خروجی آداپتور  ۱۹ ولت ۴٫۷۴ آمپر می باشد.

 

زمانی که تصمیم به خرید یک آداپتور جدید دارید قانون زیر را باید در نظر داشته باشید:

۱- ولتاژ خروجی آداپتور باید کاملا یکسان باشد و جریان آن می تواند مساوی و یا بیشتر از آداپتور اورجینال باشد.

۲- به عنوان مثال، چنانچه یک لپ تاپ نیاز به یک آداپتور ۱۹ ولت ۴٫۷ آمپر داشته باشد، به جای آن می توان از ۱۹ ولت ۶٫۳ آمپر  استفاده کرد

 

سنجش حرفه ای شارژر لپ تاپ :

برخی وزن شارژر یا رنگ پلاستیک بدنه را معیار کیفیت قرار میدهند. درست است که بسیاری از شارژرهای بد کیفیت وزن کمی دارند اما در بازار شارژرهای بی کیفیت بسیاری وجود دارد که به روشهای مختلف وزن ایده آل دارند. به هر صورت ظاهر ، گواهی بر کیفیت نیست.

آنچه بصورت حرفه ای توان تشخیص کیفیت شارژرهای لپ تاپ را دارد فقط ولت متر و آمپر سنج است. با اتصال شارژر به این تجهیزات اندازه گیری ، اگر ولتاژ و آمپر دقیقا برابر آنچه روی شارژر نوشته شده نمایش داده شد و اگر این ارقام در طول یک بازه زمانی مشخص مثلا نیم ساعت تغییری نکند بدین معناست که شارژر دارای کیفیت مناسب و استاندارد است.

 

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow