ابداع یک یخچال عجیب؛ بدون برق، بدون یخ!


			
		ابداع یک یخچال عجیب؛ بدون برق، بدون یخ!
0
ابداع یک یخچال عجیب   یک شرکت آمریکایی، نوعی یخچال قابل‌ حمل ارائه داده است ک&...



ابداع یک یخچال عجیب

 

یک شرکت آمریکایی، نوعی یخچال قابل‌ حمل ارائه داده است که برای کار کردن، نیازی به برق ندارد.

یکی از مشکلات حمل مواد غذایی در سفر، نداشتن تجهیزات مناسب برای خنک نگه داشتن آنهاست زیرا نگه داشتن مواد غذایی برای زمان طولانی، به یخچال نیاز دارد و یخچال‌ها نیز با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند. به علاوه، مواد شیمیایی که از یخچال‌ها منتشر می‌شوند، برای جو مضر هستند؛ در نتیجه استفاده از یخچال در طبیعت، با محیط زیست سازگار نیست.

 

شرکت "فنیک"(Fenik)، یک روش جدید و طبیعی برای نگهداری از مواد غذایی ارائه داده است. این شرکت، نوعی یخچال کوچک و قابل حمل ابداع کرده که می‌تواند مواد غذایی را بدون استفاده از الکتریسیته، خنک نگه دارد. هدف از ابداع این یخچال، ارائه یک روش کم‌هزینه برای حفظ میوه‌ها و سبزیجات در مناطق دورافتاده است.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

نوعی یخچال قابل‌ حمل که برای کار کردن، نیازی به برق ندارد

 

برخلاف یخچال‌های دیگر که به تجهیزات الکتریکی مانند پنکه، کمپرسور هوا و پنل‌های خورشیدی نیاز دارند، این یخچال موسوم به "یوما 60 ال"(Yuma 60L) می‌تواند مواد غذایی را تنها با استفاده از آب، خنک کند.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

 یخچال مسافرتی

 

یکی از نکات قابل توجه در مورد یوما 60 ال این است که سبزیجات، به شرایطی گرم‌تر از یخچال‌های معمولی تمایل دارند. این یخچال‌ها دمایی بین 12 تا 18 درجه فراهم می‌کند و با نگهداری سبزیجات در رطوبت داخلی بالا، عمر مفید آنها را افزایش می‌دهد. این یخچالها ، همیشه قابل تنظیم هستند و نیازی نیست که کاربر، نگران خرید یخ یا اتصال یخچال به پریز برق باشد.

 

علاوه بر مزایای گفته شده، این یخچال، یک ابزار دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود زیرا به نیروی الکتریسیته نیازی ندارند و مواد شیمیایی مضر را در طبیعت منتشر نمی‌کنند.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

یخچال بدون برق و یخ

 

تنظیم و استفاده از یوما، تنها چند ثانیه زمان می‌برد و انتقال آن، بسیار ساده است.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

 

منبع:isna.ir

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow