چگونه بفهمیم گوشی ردیابی می شود ؟


			
		چگونه بفهمیم گوشی ردیابی می شود ؟
0
 از ساده ترین نشانه ها ارسال پیام های مرموز و نامفهوم می باشد   کاربران زیادی...



 از ساده ترین نشانه ها ارسال پیام های مرموز و نامفهوم می باشد

 

کاربران زیادی هستند که همیشه نگرانند گوشی شان ردیابی شود یا اینکه گوشی شان هک شده باشد. به این سوال فکر کرده اید که آیا ممکن است شما هم از دسته افرادی باشید که از راه دور گوشی شان را ردیابی می کنند و اصلا این امکان وجود دارد یا خیر؟

 

در دنیای دیجیتال هیچ چیزی کاملا امن نیست، حتی اسمارت‌فون‌ها. همیشه جاسوس‌های فراوانی هستند که باید نگران آن‌ها بود. هکرها یا مجرمان فضای سایبری از هیچ تلاشی برای دستیابی به اطلاعات شخصی شما دریغ نمی‌کنند. از آنجایی‌که اسمارت‌فون‌های اندرویدی از نظر استفاده شبیه به کامپیوترهای شخصی شده‌اند، جاسوس‌افزارها و ویروس‌ها با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش هستند.

 

ردیابی گوشی اندروید, نرم افزار ردیابی گوشی اندروید

 آسانترین راه برای جلوگیری از آن، امن نگاه داشتن تلفن‌تان است

 

از کجا بفهمیم که گوشی اندرویدی ما در حال ردگیری است : 

پیام های نامفهوم:

یکی از ساده ترین نشانه ها ارسال پیام های مرموز و نامفهوم می باشد. مثلا ممکن است شما پیام های را در گوشی تان مشاهده کنید که شامل کاراکتر یا حتی عدد باشد و فکر کنید به دلیل هنگ کردن گوشی چنین اتفاقی افتاده، در واقع چنین پیام های می تواند مشابه کدهای ردیابی برای موقعیت مکانی افراد باشد پس مراقبت این موضوع باشید.

 

آیا کسی فرصت این را داشته است به گوشی‌تان دسترسی داشته باشد:

نصب کردن برنامه‌ها و نرم افزارهای جاسوسی نیازمند دسترسی فیزیکی به تلفن شما دارند، بنابراین آسانترین راه برای جلوگیری از آن، امن نگاه داشتن تلفن‌تان است. زمانی که نمی‌توانید تلفن‌تان را همراه خود داشته باشید مطمئن باشید که روی تلفن‌تان پسورد گذاشته‌اید. پسورد نباید تاریخ تولدتان، سالگرد ازدواجتان، آدرس و یا موارد مشابه باشد.

 

صورت حساب های خود را چک کنید:

اگر بر روی تلفن شما برنامه ردیابی و یا جاسوسی نصب باشد، مبلغ قبض‌های شما زیاد می‌شود. این برنامه‌ها معمولا از GPS تلفن همراه‌تان استفاده می‌کنند تا مکان تلفن شما را از طریق داده‌های رومینگ به کسانی که آنها را کنترل می‌کنند ارسال کنند. اگر متوجه افزایش ناگهانی قبض‌های خود شده‌اید، بلافاصله این موضوع را بررسی کنید. 

 

خالی شدن سریع باطری گوشی:

این مورد می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد. اما یکی از دلایلی که می تواند سبب سریع خالی شدن شارژ باطری گوشی شما شود استفاده از برنامه های می باشد که در پس زمینه گوشی شما از شارژ گوشی شما کم می کنند مثل برنامه های شنود.

 

با وجود اینکه خالی شدن سریع باطری می تواند به دلیل کارکرد زیاد باطری باشد ولی شما نباید در صورت مشاهده چنین علائمی به سادگی از کنار آن رد شوید و به بررسی علت دقیق بپردازید تا اگر مشکلی در خصوص برنامه ی وجود داشته است بتوانید آن را از گوشی تان کاملا پاک کنید.

 

هنگام برقراری تماس حواس‌تان به‌صدای بوق باشد:

اگر نگران این هستید که کسی در حال گوش کردن به تماس‌های شما است باید حواس‌تان به صداها و نویزهای عجیب در هنگام تماس‌ها باشد. معمولا کاربران یک صدای بوق ساده در هنگام تماس‌های تلفنی می‌شنوند درست مانند همان چیزی که درباره اپ‌های ضبط مکالمه وجود دارد. اگر ارتباط شما ضعیف است، پس باید منتظر کیفیت تماس خیلی پایین‌تر باشید، ولی اگر صدای عجیب می‌شنوید یا در هنگام مکالمه کیفیت صدا تنزل پیدا می‌کند، به‌احتمال خیلی زیاد تماس‌های شما در حال ضبط شدن است.

 

ردیابی گوشی اندروید, نرم افزار ردیابی گوشی اندروید

اگر بر روی تلفن شما برنامه ردیابی نصب باشد مبلغ قبض‌های شما زیاد می‌شود

 

خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن شدن:

یکی دیگر از علائمی که شما در صورت مشاهده باید شک کنید که ممکن است در دائم جاسوس ها افتاده باشید ، خاموش و شدن ناگهانی گوشی است که اگر بی علت باشد شما باید به علائم جاسوسی شک کنید و این امکان را بدهید که علت ردیابی و کنترل گوشیتان باشد.

 

پیدا کردن برنامه ردیابی:

همه کاربران داخل پوشه‌ها و فایلهای تلفن‌شان را جستجو نمی‌کنند، اما اگر شما از برنامه های اکسپلور پوشه ها مانند ES File Expolore استفاده میکنید، به پوشه پیغامها، عکس‌ها و برنامه های خود نگاهی بیندازید. اغلب برنامه‌های جاسوسی زیاد دقیق نیستند، آن ها ممکن است فایل‌هایی مانند‘stealth’, ‘spy’و ‘mobilespy’ ایجاد کنند. هر فایلی که شبیه اینها دیدید پاک کنید. اما قبل از اینکه فایل‌هایی که نسبت به آنها مطمئن نیستید پاک کنید به دنبال مشاوره تخصصی باشید.

 

گرم شدن دائمی گوشی : 

گاهی ممکن است مشاهده کنید که گوشی بدون هیچ دلیلی به صورت دائمی گرم می شود. حتی زمانی که با گوشی تان بازی نمی کنید یا برنامه ی خاصی بر روی گوشی نصب نمی باشد و این احتمال وجود دارد که شما در معرض خطرات جاسوسی قرار گرفته باشید. اما اگر گوشی شما در حال شارژ است و اندکی گرم می شود این موضوع کاملا طبیعی می باشد پس در این خصوص جای نگرانی وجود نداشته است.

نکته) علاوه بر آنچه که گفته ایم اگر عمر باتری گوشی شما به صورت نامعقولی تمام شده یا تماس های مداوم با پارازیت داشته اید باید مراقبت باشید.

 

ردیابی گوشی اندروید, نرم افزار ردیابی گوشی اندروید

خاموش و شدن ناگهانی گوشی اگر بی علت باشد باید به علائم جاسوسی شک کنید

 

جلوگیری از ردیابی گوشی اندورید:

عدم اتصال به شبکه های وای فای عمومی:

تا آنجا که ممکن است از وصل شدن به شبکه های وای فای ناشناس و عمومی، بپرهیزید و در صورتی که ناچار به استفاده از آن ها هستید، از VPN ها استفاده کنید. این امر، تا حد زیادی از نصب برنامه های ناخواسته توسط این شبکه ها بروی موبایل شما، جلوگیری می کند.

 

قفل نگاه داشتن گوشی:

اولین گام در پاسخ به این سوال که چگونه ردیابی نشویم این است که همیشه تلفن همراه خود را قفل کنیم. با این کار از دسترسی فیزیکی دیگر افراد به تلفن همراهمان می کاهیم و این اجازه را از کسانی که قصد دارند نرم افزارهای ردیابی تلفن همراه را روی گوشی ما نصب کنند، می گیریم.

 

ردیابی گوشی اندروید, نرم افزار ردیابی گوشی اندروید

 از وصل شدن به شبکه های وای فای ناشناس و عمومی، بپرهیزید 

 

چگونه برنامه های ردیابی و جاسوس افزارها را پاک کنید

اگر برنامه‌های تلفن‌ همراه‌تان را به روز رسانی کنید و از برنامه‌های ضدنرم‌افزارهای مخرب استفاده کنید، و هر چیز مشکوکی را که در بالاتر توصیف شد پاک کنید، احتمالا امن خواهید ماند. اما یک راه برای مطمئن شدن بک اپ (فایل پشتیبان) کامل گرفتن روی کامپیوترتان و ریست کردن تلفن‌‌تان به حالت تنظیمات کارخانه است و سپس دوباره همه چیز را یکی یکی نصب کنید، با توجه ویژه به اینکه فقط برنامه هایی را دوباره نصب کنید که می‌شناسید و به آنها اطمینان دارید.

 

اگر شما از آیفون استفاده میکنید که مشکوک به این هستید که جیلی‌بریک شده باشد، سیستم عامل را به آخرین نسخه IOS ارتقا بدهید، این کار روال جیلی‌بریک را بر میگرداند و نرم افزارهایی که مخالف قوانین اپل باشند را پاک میکند. اما قبل این کار مطمئن باشید که بک‌آپ گرفته‌اید.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow