شماره سریال لپ تاپ چیست و چگونه می‌توان آن را پیدا کرد؟شماره سریال لپ تاپ چیست؟چگونه شماره سریال لپ تاپ خود را پیدا کنیم؟چرا ممکن است به شماره سریال لپ تاپ خود نیاز داشته باشید؟سوالات متداول در مورد پیدا کردن شماره سریال لپ تاپسخن پایانی درباره پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ 

شماره سریال لپ تاپ چیست و چگونه می‌توان آن را پیدا کرد؟شماره سریال لپ تاپ چیست؟چگونه شماره سریال لپ تاپ خود را پیدا کنیم؟چرا ممکن است به شماره سریال لپ تاپ خود نیاز داشته باشید؟سوالات متداول در مورد پیدا کردن شماره سریال لپ تاپسخن پایانی درباره پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ 
0
راه‌هایی سریع برای پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ خود شماره سریال لپ تاپ پی&...

راه‌هایی سریع برای پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ خود


شماره سریال لپ تاپ

پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ یکی از مسائلی است که ممکن است برای کاربران لپ تاپ پیش بیاید. در این مقاله از بیتوته، روش‌های مختلفی برای پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ را به شما آمو می‌دهیم.

پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ می‌تواند برای تعمیر و نگهداری دستگاه مهم باشد. شماره سریال لپ تاپ، توسط تولیدکننده به دستگاه اختصاص داده می‌شود و معمولا روی بدنه لپ تاپ یا در برچسب‌های موجود در دستگاه یافت می‌شود. در ادامه این مطلب از بیتوته، روش‌های مختلفی برای پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ را برای شما توضیح می‌دهیم.

 

پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ, شماره سریال لپ تاپ کجاست, شماره سریال لپ تاپ یک شناسه منحصر به فرد است

شماره سریال لپ تاپ یک شناسه منحصر به فرد است

 

شماره سریال لپ تاپ یک شناسه منحصر به فرد است که توسط سازنده به آن اختصاص داده شده است. این ترکیبی از حروف و اعداد است که برای تشخیص آن از سایر لپ‌تاپ‌های هم‌ساخت و مدل استفاده می‌شود. شماره سریال معمولاً روی یک برچسب در پایین لپ‌تاپ یا روی بسته‌بندی اصلی چاپ می‌شود. همچنین گاهی اوقات در تنظیمات BIOS یا UEFI یا در سیستم عامل نمایش داده می شود. شماره سریال برای شناسایی لپ تاپ برای اهداف گارانتی، ردیابی موجودی و ارائه پشتیبانی مشتری و... مفید است.

 

چند راه برای پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ شما وجود دارد. در اینجا رایج ترین روش ها آورده شده است:

 

قسمت زیرین لپ تاپ را بررسی کنید

این رایج ترین مکان برای یافتن شماره سریال است. این یک برچسب با یک رشته طولانی از اعداد و حروف خواهد بود.

 

پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ, شماره سریال لپ تاپ کجاست, درج شماره سریال لپ تاپ در زیر دستگاه

درج شماره سریال لپ تاپ در زیر دستگاه

 

به داخل محفظه باتری نگاه کنید

اگر لپ تاپ شما دارای باتری قابل جابجایی است، اغلب می توانید شماره سریال را در داخل محفظه باتری پیدا کنید.

 

خط فرمان ویندوز را بررسی کنید

Command Prompt را باز کنید و دستور زیر را تایپ کنید:

wmic bios get serialnumber

شماره سریال روی صفحه نمایش داده می شود.

 

پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ, شماره سریال لپ تاپ کجاست, دستور یافتن شماره سریال لپ تاپ

دستور یافتن شماره سریال لپ تاپ 

 

بسته بندی لپ تاپ را بررسی کنید

اگر هنوز بسته بندی اصلی لپ تاپ خود را دارید، ممکن است شماره سریال روی جعبه چاپ شده باشد.

 

کارت گارانتی خود را چک کنید

اگر کارت گارانتی لپ تاپ خود را دارید، ممکن است شماره سریال روی کارت چاپ شده باشد.

 

با سازنده تماس بگیرید

اگر تمام روش های بالا را امتحان کرده اید و هنوز شماره سریال لپ تاپ خود را پیدا نکرده اید، می توانید با سازنده لپ تاپ خود تماس بگیرید. آنها باید بتوانند شماره سریال را به شما ارائه دهند.

 

در اینجا چند نکته اضافی برای پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ شما وجود دارد:

• اگر لپ‌تاپ شما مک است، می‌توانید با باز کردن برنامه About This Mac، شماره سریال را پیدا کنید.

• اگر لپ‌تاپ شما Chromebook است، می‌توانید با باز کردن برنامه Settings و کلیک کردن روی Device ، شماره سریال را پیدا کنید.

• اگر شماره سریال تبلت را نیاز دارید، می‌توانید با باز کردن برنامه Settings  و کلیک کردن روی About ، شماره سریال را پیدا کنید.

 

پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ, شماره سریال لپ تاپ کجاست, دلایل نیاز به شماره سریال لپ تاپ

دلایل نیاز به شماره سریال لپ تاپ 

 

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است به شماره سریال لپ تاپ خود نیاز داشته باشید:

 

گارانتی و تعمیر: هنگامی که نیاز به تعمیر لپ تاپ خود دارید یا درخواست ضمانت نامه ارائه می کنید ، ممکن است سازنده شماره سریال را برای تأیید سن، مدل و پیکربندی دستگاه بخواهد.

 

 مجوز نرم افزار: برخی از برنامه های نرم افزاری برای فعال سازی یا ثبت مجوز به شماره سریال لپ تاپ نیاز دارند.

 

 مدیریت موجودی: اگر در سازمانی کار می کنید که تعداد زیادی لپ تاپ را مدیریت می کند، می توان از شماره سریال برای ردیابی موجودی و اختصاص دارایی ها به کارمندان خاص استفاده کرد.

 

 گزارش گم شدن یا دزدیده شدن لپ تاپ: اگر لپ تاپ شما گم یا دزدیده شد، می توانید آن را به سازنده گزارش دهید و شماره سریال را در اختیار آنها قرار دهید. این به آنها کمک می کند لپ تاپ شما را ردیابی کنند و آن را به شما برگردانند.

 

 پشتیبانی فنی: هنگامی که به دنبال پشتیبانی فنی از سازنده یا خدمات تعمیر شخص ثالث هستید، می توان از شماره سریال برای شناسایی دستگاه و ارائه کمک های دقیق تر و کارآمدتر استفاده کرد.

 

 سفارش قطعه : اگر نیاز به سفارش قطعات جایگزین برای لپ تاپ خود دارید، ممکن است سازنده به شماره سریال نیاز داشته باشد تا تأیید کند که قطعات با لپ تاپ شما سازگار هستند.

 

به طور کلی، داشتن شماره سریال لپ تاپ می تواند در موقعیت های مختلف مهم باشد، بنابراین بهتر است در صورت نیاز در آینده، آن را پیگیری کنید.

 

پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ, شماره سریال لپ تاپ کجاست, محل شماره سریال لپ تاپ

محل شماره سریال لپ تاپ

 

1. شماره سریال لپ تاپ چیست؟

شماره سریال لپ تاپ یک شناسه منحصر به فرد است که توسط سازنده به دستگاه اختصاص داده شده است. برای تمایز آن از سایر لپ تاپ های هم نوع و هم نوع استفاده می شود.

 

2. کجا می توانم شماره سریال لپ تاپ خود را پیدا کنم؟

محل شماره سریال ممکن است بسته به نوع و مدل لپ تاپ متفاوت باشد. ممکن است روی یک برچسب در پایین لپ تاپ، در تنظیمات BIOS یا UEFI یا در سیستم عامل قرار داشته باشد.

 

3. چرا به شماره سریال لپ تاپم نیاز دارم؟

ممکن است برای اهداف گارانتی و تعمیر، صدور مجوز نرم افزار، مدیریت موجودی ، بازیابی سرقت یا پشتیبانی فنی به شماره سریال نیاز داشته باشید.

 

4. آیا می توانم شماره سریال لپ تاپ خود را تغییر دهم؟

خیر، شماره سریال لپ تاپ توسط سازنده سخت کد شده است و قابل تغییر نیست.

 

در این مقاله، روش‌های مختلفی برای پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ را برای شما توضیح دادیم. از آنجایی که پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ می‌تواند برای تعمیر و نگهداری دستگاه مهم باشد، بهتر است همیشه این شماره را در جایی امن نگهداری کنید. در صورتی که با استفاده از روش‌های مختلف هنوز نتوانستید شماره سریال لپ تاپ خود را پیدا کنید، بهتر است با تولیدکننده دستگاه تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

 

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow