DirectStorage: فناوری جدیدی برای بهبود عملکرد بازی‌ها نحوه استفاده از DirectStorage در ویندوز 11نحوه بررسی اینکه آیا رایانه شما می تواند از DirectStorage استفاده کند یا خیرنحوه فعال کردن DirectStorage در رایانه ای که از آن پشتیبانی نمی کندDirectStorage چگونه کار می کند؟سوالات متداول DirectStorage


DirectStorage: فناوری جدیدی برای بهبود عملکرد بازی‌ها نحوه استفاده از DirectStorage در ویندوز 11نحوه بررسی اینکه آیا رایانه شما می تواند از DirectStorage استفاده کند یا خیرنحوه فعال کردن DirectStorage در رایانه ای که از آن پشتیبانی نمی کندDirectStorage چگونه کار می کند؟سوالات متداول DirectStorage
0
DirectStorage چیست؟ نحوه استفاده از DirectStorage در ویندوز 11 DirectStorage بهبود زمان بارگذاری و عملکرد کلی &#...

DirectStorage چیست؟ نحوه استفاده از DirectStorage در ویندوز 11


DirectStorage بهبود زمان بارگذاری و عملکرد کلی بازی ها 

 

DirectStorage یک رابط برنامه‌نویسی برای سیستم عامل ویندوز است که به صورت اختصاصی برای بهبود زمان بارگذاری و عملکرد بازی‌ها و برنامه‌های دیگر طراحی شده است. در این مقاله از بیتوته، با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این رابط برنامه‌نویسی آشنا خواهید شد.

DirectStorage یک API جدید ( Application Programming Interface ) است که توسط مایکروسافت برای سیستم عامل ویندوز خود معرفی شده است. این برنامه برای بهبود زمان بارگذاری و عملکرد کلی بازی ها و سایر برنامه ها با امکان دسترسی کارآمدتر به SSD های پرسرعت NVMe (درایوهای حالت جامد) طراحی شده است.

 

به طور سنتی، داده های بازی و سایر داده‌ها قبل از اینکه توسط CPU (واحد پردازش مرکزی) یا GPU (واحد پردازش گرافیکی) استفاده شوند، از دستگاه‌های ذخیره‌سازی در RAM (حافظه دسترسی تصادفی) بارگذاری می‌شوند. این فرآیند می‌تواند کن باشد، به‌ویژه زمانی که با مقادیر زیادی داده سروکار داریم، که منجر به زمان‌های بارگذاری طولانی‌تر می‌شود و به طور بالقوه بر عملکرد کلی برنامه تأثیر می‌گذارد.

 

directstorage, ویژگی directstorage در بازیها, هدف DirectStorage

هدف DirectStorage بارگذاری مستقیم داده‌ها است

 

هدف DirectStorage ساده‌سازی این فرآیند با اجازه دادن به برنامه‌ها برای بارگذاری مستقیم داده‌ها از NVMe SSD در حافظه GPU، دور زدن CPU و RAM است. این می تواند منجر به زمان بارگذاری سریع تر، نرخ فریم بهبود یافته و عملکرد کلی بهتر شود.

 

DirectStorage در حال حاضر فقط در ویندوز 11 در دسترس است و برای ویژگی های خاصی نیاز به پشتیبانی سخت افزاری دارد. همچنین برای کار در ارتباط با سایر APIها مانند DirectX 12 Ultimate و DirectML طراحی شده است. 

اگر رایانه شخصی شما از آن پشتیبانی کند، زمان بارگذاری بازی به طور چشمگیری سریعتر خواهید بود.

 

این مقاله نحوه استفاده از DirectStorage در ویندوز 11 برای بهبود زمان بارگذاری بازی را توضیح می دهد.

 

DirectStorage در ویندوز 11 تعبیه شده است، بنابراین برای فعال کردن آن نیازی به انجام کاری ندارید. اگر رایانه شخصی شما مشخصات لازم برای کارکرد DirectStorage را دارد و بازی سازگار با DirectStorage را انجام می دهید، ویندوز 11 به طور خودکار از این ویژگی برای بهبود زمان بارگذاری و عملکرد بازی شما استفاده می کند.

 

برای اینکه DirectStorage کار کند، کامپیوتر شما باید این مشخصات را داشته باشد یا از آن فراتر رود:

1. یک NVMe SSD (PCIe 4.0 توصیه می شود)

2. کارت گرافیکی که از DirectX 12 و Shader Model 6.0 پشتیبانی می کند.

3. ویندوز 11

 

نکته: ویندوز 10 همچنین از DirectStorage از طریق یک پچ پشتیبانی می کند، اما مایکروسافت ویندوز 11 را توصیه می کند.

 

اگر مطمئن نیستید که رایانه شما با DirectStorage سازگار است یا خیر، این چیزی است که می توانید بررسی کنید. باید بررسی کنید که چه نوع درایو ذخیره سازی دارید و نوع کارت گرافیکی که دارید را بررسی کنید.

 

در اینجا نحوه بررسی اینکه آیا رایانه شما می تواند از DirectStorage استفاده کند، آمده است:

1. Windows Key + G را فشار دهید تا نوار بازی ایکس باکس در رایانه ویندوز 11 خود باز شود، سپس روی نماد چرخ دنده کلیک کنید.

 

directstorage, ویژگی directstorage در بازیها, >نماد چرخ دنده در نوار بازی ویندوز

نماد چرخ دنده در نوار بازی ویندوز برجسته شده است

 

2. روی Gaming Features کلیک کنید.

 

directstorage, ویژگی directstorage در بازیها, ویژگی های بازی

ویژگی های بازی که در تنظیمات نوار بازی ویندوز برجسته شده اند 

 

3. به پیام ها نگاه کنید Your system is DirectX 12 Ultimate ready و DirectStorage supported. اگر هر دو پیام را می بینید، رایانه شما از DirectStorage پشتیبانی می کند.

 

directstorage, ویژگی directstorage در بازیها, DirectStorage قابلیتی برای کنسول های ایکس باکس

DirectStorage قابلیتی برای کنسول های ایکس باکس

 

اگر رایانه شخصی ویندوز 11 شما الزامات DirectStorage را برآورده نمی کند، نمی توانید این ویژگی را فعال کنید. اگر می خواهید رایانه شخصی خود را ارتقا دهید ، باید یک NVMe SSD نصب کنید و کارت گرافیک خود را به DirectX 12 ارتقا دهید. پس از انجام این ارتقا، ویندوز 11 به طور خودکار DirectStorage را برای بازی هایی که از آن پشتیبانی می کنند فعال می کند.

 

DirectStorage قابلیتی است که مایکروسافت برای کنسول های ایکس باکس توسعه داده است که می تواند زمان بارگذاری و عملکرد گرافیکی را هنگام بازی در ویندوز 11 با افزایش سرعت ذخیره سازی و بازیابی داده ها بهبود بخشد. از زمان‌های خواندن و نوشتن فوق‌العاده سریع ارائه شده توسط درایوهای NVMe استفاده می‌کند، به همین دلیل است که اگر درایو NVMe ندارید، این ویژگی در دسترس نیست.

 

علاوه بر استفاده از درایوهای سریع NVME، DirectStorage همچنین از کارت گرافیک شما برای مدیریت مستقیم داده های فشرده استفاده می کند، به جای اینکه ابتدا CPU شما همه چیز را از حالت فشرده خارج کند (که معمولاً کارها را انجام می دهد). این یک گلوگاه بالقوه را از بین می‌برد، زیرا کارت گرافیک می‌تواند به‌جای اینکه روی CPU منتظر بماند، فوراً موارد را رندر کند و به همین دلیل است که اگر کارت گرافیک شما از DirectX 12 پشتیبانی نکند، DirectStorage کار نخواهد کرد.

 

هنگامی که رایانه شما دارای کارت گرافیک NVMe و DirectX 12 است و توسعه‌دهنده بازی استفاده از DirectStorage را انتخاب کرده است، نتیجه زمان بارگذاری بسیار سریع‌تر است. مایکروسافت بیان می‌کند که زمان بارگذاری می‌تواند تا ۴۰ برابر سریع‌تر باشد و در بسیاری از موارد منجر به بارگذاری تقریباً آنی می‌شود.

 

directstorage, ویژگی directstorage در بازیها, استفاده از DirectStorage برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها

 استفاده از DirectStorage برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها 

 

1. آیا استفاده از DirectStorage باعث افزایش سرعت بازی می‌شود؟

بله، از یک جنبه به نظر می‌رسد که استفاده از DirectStorage باعث افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها می‌شود. اما از جنبه دیگر، احتمالاً نه. زیرا استفاده از سیستمی با DirectStorage ممکن است تاثیر چشمگیری بر روی سیالیت گرافیک و فریم‌ریت بازی نداشته باشد و برای بهبود گرافیک و سرعت بازی، نیاز به سخت‌افزار قوی‌تری دارید.

 

2. آیا استفاده از SSD باعث افزایش سرعت بازی می‌شود؟

بله، مانند DirectStorage، استفاده از SSD باعث افزایش سرعت بارگذاری بازی می‌شود. انتظار دارید بازی سریع‌تر شروع شود و زمان کمتری برای بارگیری سطوح جدید در حافظه داشته باشید. اما SSD سرمایه‌گذاری ارزشمندی فراتر از بازی است، زیرا می‌تواند زمان بوت شدن سیستم، باز کردن برنامه‌ها و ذخیره فایل‌ها را نیز بهبود بخشد.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow