انواع روش های دریافت خلافی خودرو | روش های پرداخت خلافی خودرو


			
		انواع روش های دریافت خلافی خودرو | روش های پرداخت خلافی خودرو
0
  روش های دریافت خلافی خودرو + روش های پرداخت خلافی خودرو  در گذشته استعلام و پ...



 

روش های دریافت خلافی خودرو + روش های پرداخت خلافی خودرو 

در گذشته استعلام و پرداخت خلافی خودرو، یکی از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو بوده است. در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا شما بتوانید به صورت آنلاین از خلافی‌خودرو خودتان مطلع شوید و همچنین به راحتی بتوانید جریمه خودرو خود را پرداخت کنید. در این مطلب روش های مختلف برای دریافت خلافی خودرو و همچنین روش پرداخت خلافی خودروی خود توضیح داده شده با ما همراه باشید.

انواع روش های استعلام خلافی خودرو:

روش اول برای دریافت خلافی خودرو: (خلافی خودرو از طریق sms )

بوسیله این ترفند موبایل که برای گرفتن خلافی ماشین شما به راحتی و تنها با ارسال یک پیامک میتوانید میزان جریمه خودرو خود را مشاهده نمایید.

 

برای گرفتن خلافی خودرو میبایست پشت کارت خودروی خود را نگاه کنید و کد هفده رقمی که با IR شروع میشود و بصورت عمودی در سمت راست کارت ماشین نوشته شده است را از طریق SMS به شماره 1101202020 ارسال نمایید.

 

ارسال پيامك بافرمت: *8رقم كنارباركدمندرج درپشت كارت وسيله نقليه# به شماره 1101202020

 

پس از چند دقیقه پیامکی مبنی بر میزان خلافی خودرو خود و تعداد دفعه های جریمه را دریافت خواهید نمود.

 

روش دوم برای دریافت خلافی خودرو: ( روش اینترنتی دریافت خلافی خودرو)

صاحبان خودرو جهت اطلاع از آخرین مبلغ خلافی خودرو خود می توانند به سایت اینترنتی راهور به نشانی www.Rahvar120.ir مراجعه کنند. و در قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگان پس از وارد نمودن اطلاعات خواسته شده میزان خلافی خودرو خود را دریافت کنید.

 

روش سوم برای دریافت خلافی خودرو: ( استعلام خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس + 10 )

افراد می‌توانند تا با به همراه داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و از مبلغ خلافی خودروی خود مطلع شوند.

 

روش چهارم برای دریافت خلافی خودرو: ( استعلام خلافی خودرو از طریق تلفن)

برای دریافت تلفنی خلافی خودرو فقط کافی است از منزل و یا محل کار خود شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و از میزان جرائم و تخلفات خودروی خود مطلع شوید.

 

پرداخت خلافی خودرو,دریافت خلافی خودرو

 

انواع روش های پرداخت خلافی خودرو عبارتند از:

روش اول پرداخت خلافی خودرو از طریق کدهای USSD
با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد *110# خلافی خودرو خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

 بعد از وارد کردن کد ۳ رقمی وارد مرحله بعد می‌شوید. در مرحله بعد ۴ گزینه وجود دارد به نام‌های ۱- پلیس +10، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی که باید عدد 2 یعنی گزینه خدمات راهور را وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه 2، منوی 4 گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان (شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

در این مرحله 2 انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد 1 را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد 2 را وارد کنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودرو خود را پرداخت کنید.

 

روش دوم پرداخت خلافی خودرو با دستگاه خودپرداز
راه اول این است که به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و پس از وارد کرد شناسه پرداخت و شناسه قبض، قبض خود را پرداخت کنید.

روش سوم پرداخت خلافی خودرو با تلفنبانک
 پرداخت خلافی خودرو با تلفنانک ملی است. برای پرداخت با تلفن بانک ملی باید با شماره ۰۹۶۲۲ تماس بگیرید و با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض، آن را پرداخت کنید.

 

دریافت نمره منفی گواهینامه:
دریافت نمره منفی گواهینامه نیز به دو صورت اینترنتی و یا دریافت پیامک قابل انجام است. کاربران اینترنتی می‌توانند پس از مراجعه به سایت پلیس راهور، در قسمت خدمات سایت و استعلام نمره منفی گواهینامه با وارد نمودن شماره گواهینامه خود از نمره منفی گواهینامه خود مطلع شوند. در صورت تمایل نیز با ارسال شماره گواهینامه به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، نمره منفی گواهینامه خود را دریافت کنند.

 

چند نکته امنیتی برای پرداخت خلافی خودرو:

برای اطمینان از شناسه قبض و شناسه پرداخت خود می‌توانید اول آنها را در بخش مورد نظر وارد کنید و گزینه “ثبت این قبض و افزدون قبض دیگر” را بزنید تا مبلغ قبض شما نشان داده شود تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود سعی کنید نیمی از اعداد را با صفحه کلید کامپیوتر خود و نیم دیگر را با صفحه کلید مجازی سایت (بالای صفحه سمت چپ) وارد کنید. این کار به افزایش امنیت کمک می‌کند.

در ضمن توجه داشته باشید که حتما از سایت خود بانک به صفحه پرداخت قبوض وارد شوید. این کار نیز به افزایش امنیت انجام تراکنش کمک می‌کند. علاوه بر این آدرس را در قسمت آدرس بار حتما چک کنید تا درست باشد و حتما هم باید با https شروع بشود. در غیر این صورت، از صفحه خارج شوید.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow