آل این وان مناسب برای کودکان


			
		آل این وان مناسب برای کودکان
0
کامپیوتر آل این وان   استفاده کودکان از کامپیوتر در عصر حاضر با توجه به پیشر...



کامپیوتر آل این وان

 

استفاده کودکان از کامپیوتر

در عصر حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن برنامه های آموزشی مجازی و بعضا تکالیف، استفاده کودکان از کامپیوتر، امری اجتناب ناپذیر و ضروری شده است. اهمیت استفاده از رایانه ها در عصر حاضر اثبات شده است اما بسیاری از خانواده ها با توجه به مضراتی که برای استفاده کودکان از رایانه بیان می کنند تمایل کمتری به تهیه آن دارند. در ادامه اطلاعات بیشتری در ارتباط با این موضوع ارائه خواهیم کرد. 

 

تاثیر استفاده کودکان از کامپیوتر

طبق مطالعات انجام شده از مرکز رسانه های دیجیتال کودکان، 21 درصد از جمعیت کودکان دو سال و کمتر از دو سال از رایانه استفاده می کنند. علاوه بر این 58 درصد کودکان سه تا چهار ساله و 77 درصد کودکان پنج تا شش ساله نیز از کامپیوتر استفاده می کنند. از برخی جهات استفاده از رایانه در سنین پایین خوب است و باعث رشد آن ها می شود اما رایانه ها دارای معایبی نیز هستند که ممکن است بر سلامت کودک تاثیر بگذارد. دانستن جوانب مثبت و منفی می تواند به شما در کاهش مضرات آن یاری برساند و مزایای استفاده از آن را بیشتر کند. 

 

اثرات مثبت استفاده از رایانه

دسترسی کودکان به کامپیوتر و اینترنت، آن ها را خلاق تر و اجتماعی تر می کند. استفاده از رایانه می تواند رشد تحصیلی را بهبود بخشد و کودکان را با دنیای بیرون آشنا سازد. همچنین استفاده از نرم افزارهای آکادمیک به پیشرفت کودکان در مدرسه کمک می کند.

 

پیشرفت علمی

بهره گیری از رایانه، مهارت های ارتباطی را افزایش می دهد و فرصتی برای افزایش یادگیری، پیوند و درک دنیای بیرون ایجاد می کند.

 

گسترش جهان بینی

استفاده از کامپیوتر، دید جهانی کودکان را گسترش می دهد. جوانان در مناطق روستایی می توانند ار موزه های هنری بازدیدهای مجازی داشته باشند و کودکان شهری می توانند مزارع و جنگل ها را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهند. ضمن این که می توانند به اطلاعات سایر کشورها دسترسی داشته باشند. 

 

افزایش خلاقیت

رایانه ها به کودکان در بسیاری از گروه های سنی امکان می دهد مهارت های هنری در عکاسی، فیلم سازی، طراحی، موسیقی و... را افزایش دهند و خلاقیت خود را افزایش دهند. 

 

آل این وان,خرید آل این وان,مینی پی سیع

آل این وان برای کودکان

 

اثرات منفی استفاده از رایانه

رایانه های امروزی زندگی کودکان را در هر سنی تغییر داده است و علاوه بر داشتن مزایا در یادگیری و ایجاد سرگرمی، تاثیرات منفی نیز در رشد و سلامت آن ها خواهد گذاشت که با آگاهی از مشکلات احتمالی می توانید به فرزندتان در بهره مندی سالم از کامپیوتر کمک کنید. 

 

مدت زمان خیره شدن به صفحه نمایش

طبق تحقیقات انجام شده کودکان بسیار خردسال نیز بطور منظم از رایانه ها استفاده می کنند. خیره شدن طولانی مدت کودکان به صفحه نمایش و انجام بازی های کامپیوتری سلامت آن ها به خطر می اندازد. توصیه می شود برای کودکان زیر دو سال از رایانه استفاده نشود و برای سنین بالاتر بیش از یک یا دو ساعت در روز از کامپیوتر استفاده نشود. 

 

مشکلات جسمی

استفاده طولانی مدت از کامپیوتر موجب کم تحرکی کودکان و کاهش رشد آن ها می شود. استفاده مکرر از رایانه موجب افزایش ضربان قلب و ایجاد استرس می شود و همچنین به دلیل کار کشیدن بیش از حد از مچ دست مشکلات جسمی به دنبال خواهد داشت. بنابراین با کنترل استفاده کودکان خود از کامپیوتر، آن ها را از آسیب های احتمالی حفظ خواهید کرد. 

 

مسائل رفتاری

استفاده زیاد از کامپیوتر علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی، کودکان را از لحاظ رفتاری نیز به خطر می اندازد. تعامل با افراد ناشناس و غیر قابل اعتماد و ایجاد حواس پرتی در کلاس درس از جمله تاثیرات منفی در رفتار کودک است. 

 

مشکلات روان شناختی

بسیاری از کودکان و نوجوانان در صورت استفاده طولانی مدت، مبتلا به اعتیاد به رایانه می شوند و هنگام دور بودن از آن علائم افسردگی از خود بروز می دهند. در صورت مشاهده همچنین رفتارهایی محدودیت های زمانی رایانه را بیشتر کنید و اگر مشکل فرزند شما ادامه دار شد از پزشک متخصص کمک بگیرید. 

 

آل این وان,خرید آل این وان,مینی پی سیع

انتخاب کامپیوتر مناسب برای کودکان

 

استفاده کودکان از کامپیوتر در سنین مختلف

اگر به استفاده کودک خود از کامپیوتر فکر می کنید، احتمالا از خود می پرسید که فرزند شما باید چند سال سن داشته باشد تا بتواند با مفاهیمی مانند حرکت دادن ماوس، کلیک بر روی آیکون ها و ... آشنا شود. اکثر کودکان در سن دو سالگی می توانند تعاملات معنی داری با کامپیوتر داشته باشند. در ادامه کارکرد کودکان با کامپیوتر را در سنین مختلف بررسی می کنیم. 

 

نوزادان (0-2)

کودکان در سن نوزادی از مهارت های جسمی و شناختی برای استفاده از کامپیوتر برخوردار نیستند و تنها ممکن است از تماس های تصویری یا فشار دادن کلید ها لذت ببرند. 

 

کودکان نوپا (2-3)

در این سن کودکان معمولا به استفاده از رایانه کنجکاوی بیشتری نشان می دهند و می توانند با کمک بزرگسالان حروف و اعداد را شناسایی کنند. توجه کنید در این سن برای فرزندتان رایانه شخصی در نظر نگیرید و زمان محدودی برای استفاده آن ها از کامپیوتر در نظر بگیرید.

 

کودکان با رنج سنی 3-4 سال

کودکان در این سن از کنترل موس و استفاده از صفحه کلید لذت می برند. استفاده آن ها در این سن باید به چند بازی ساده در روز محدود شود و نمی توانند بطور مستقل با کامپیوتر کار کنند. 

 

سن پیش دبستانی (5-7)

در این مرحله بچه ها می توانند با استقلال بیشتری از کامپیوتر استفاده کنند و از بازی ها و فعالیت های پیچیده تر لذت ببرند. همچنین برای انجام فعالیت های متناسب با سن و تکالیف مدرسه نیاز است زمان بیشتری را با کامپیوتر سپری کنند.

 

خردسالان (8-12)

فاصله سنی 8 تا 12 سال زمانی چالش برانگیز برای فرزندان شما خواهد بود چراکه آن ها به استفاده مستقلانه و ایجاد حریم خصوصی می پردازند اما به اندازه کافی بالغ نیستند که همیشه بهترین تصمیم را بگیرند مخصوصا وقتی صحبت از تعاملات آنلاین باشد. آن ها در این سن شروع به تهیه وسیله شخصی می کنند بنابراین تاکید بر قوانین و انتظارات از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. 

 

نوجوانان (13-18)

نوجوانان ممکن است همیشه بهترین استفاده را از رایانه نداشته باشند؛ اما قادر به انجام پروژه های پیچیده و کارهای هنری و خلاقانه، برنامه نویسی و گرافیک و ... با استفاده از رایانه ها هستند. کمی تشویق در این حوزه می تواند بچه ها را از مصرف کننده به خلق کننده سوق دهد. خرید کامپیوتر در این سن برای فرزند شما ضروری است مخصوصا در سنین 16 تا 18 سال چرا که قبل از رفتن به دانشگاه لازم است یکسری مهارت ها را کسب کنند. 

 

آل این وان,خرید آل این وان,مینی پی سیع

انتخاب کامپیوتر مناسب برای کودکان

 

ضرورت استفاده کودکان از کامپیوتر

بسیاری از والدین این تفکر را دارند که وجود کامپیوتر برای فرزندانشان تنها وسیله ای برای بازی و جستجوی بی هدف در اینترنت است. درحالیکه این طرز فکر کاملا اشتباه است و بزرگترها می توانند کودکان را به سمتی سوق دهند که به جای مصرف کننده بودن، از این وسیله برای یادگیری بیشتر و خلاقیت در راستای بهبود و پیشرفت خود و جامعه استفاده کنند.

 

امروزه کودکان در دنیایی متفاوت و پیشرفته ای رشد می کنند که لازمه آن استفاده از تکنولوژی های مختلف از جمله کامپیوتر، موبایل و ... است و در بسیاری از مدارس، آموزش استفاده از کامپیوتر از سنین پیش دبستانی آغاز می شود. خلاقیت و پرورش تفکر از سنین کودکی تا نوجوانی می تواند سبب انعطاف پذیری بهتر فرد در بزرگسالی شود.

 

از جمله مواردی که استفاده از کودکان از کامپیوتر با توجه به آن ها ضروری است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده در موارد آموزشی و تکالیف مدرسه

اهمیت فراوان در امور تحقیقاتی و علمی

کاربرد فراوان در زمینه یادگیری هنرهای مختلف از جمله انیمیشن، فیلم سازی، گرافیک

یادگیری امور برنامه نویسی و مفاهیم رایانه ای، هوش مصنوعی و ...

طراحی و تولید محصولات صنعتی و ساخت محصولاتی نظیر ربات

تفریح و سرگرمی

 

منع استفاده کودکان از کامپیوتر در دنیای امروز امری غیر ممکن است در نتیجه با آگاهی و دانش لازم سعی کنیم آن ها به سمت یادگیری بیشتر هدایت کنیم.

 

آل این وان,خرید آل این وان,مینی پی سیع

کامپیوتر بدون کیس

 

انتخاب کامپیوتر مناسب برای کودکان

حال که ضرورت استفاده از کامپیوتر از سنین کودکی برای ما مشخص شد مسئله ای که می بایست به آن توجه کنیم، انتخاب کامپیوتر مناسب برای کودکان است. علاوه بر مشخصات نرم افزاری رایانه انتخابی، انتخاب بین کامپیوترهای شخصی (PC)، آل این وان، مینی پی سی و لپ تاپ شاید کمی سخت باشد. هرکدام از این موارد دارای برتری و محدودیت هایی می باشند.

 

کامپیوترهای شخصی شاید کمی قدیمی باشند و در دنیای امروزی جای زیادی اشغال کنند، لپتاپ ها نیز با توجه به حساسیت بیشتر، شاید برای کودکان مناسب نباشند. گزینه مینی پی سی با توجه به اشغال جای کمتر نسبت به کامپیوترهای معمولی وآل این وانبا توجه به اینکه کمترین فضا را برای یک کامپیوتر رومیزی اشغال می کند محبوب ترین گزینه های انتخابی هستند. با توجه به ظاهر بهتر کامپیوترهای همه کاره (آل این وان) بسیاری از خانواده ها این گزینه را انتخاب می کنند.

 

کامپیوتر آل این وان (All in One)

کامپیوتر آل این وان دستگاهی حد واسط کامپیوتر و لپ تاپ می باشند که با جای دادن قطعات سخت افزاری در بدنه ای کوچک، تا حدودی شبیه به لپ تاپ هستند. در دستگاه های آل این وان کیس های قدیمی برداشته شده و همه چیز در مانیتور تعبیه شده است. کامپیوترall in one  با دارا بودن یک صفحه مانیتور lcd با قابلیت های کامپیوتری می توانند بهترین گزینه برای آموزش فرزندان شما باشند. 

 

خرید آل این وان منجر به صرفه جویی در مصرف برق تا 86 درصد در مصرف برق خواهد شد. کیفیت تصویر در این دستگاه های مدرن در مقایسه با صفحه نمایش لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل بسیار بالا و فول اچ دی است که موجب می شود چشمان فرزند شما کمتر آسیب ببیند. علاوه بر این، استفاده ازآل این وان با صفحه نمایش لمسیمنجر به استفاده راحت تر فرزند شما از رایانه خواهد شد.

 

آل این وان علاوه بر قابلیت نصب بر روی دیوار با دارا بودن امکانات سخت افزاری کامل نظیر مادربرد، منبع تغذیه، موس، کیبرد و صفحه نمایش، یک کامپیوتر همه کاره به شمار می رود. کامپیوتر بدون کیسعلاوه بر کیفیت، طراحی زیبا، حمل آسان و هزینه نگهداری پایین، قابلیت ارتقا قطعاتی نظیر هارد، رم و پردازنده را نیز دارد و با وجود بهره مندی از فناوری روز دنیا از قیمت مناسبی برخوردار است که آن را مناسب ترین گزینه برای استفاده کودکان خواهد کرد.

 

شرکت بهین تکنولوژی که یکی از قدیمی ترین نام ها در گسترده صنعت IT کشور است، با هدف حمایت از تولید ملی و پاسخ به تقاضای بازار اقدام به تولید دستگاه های آل این وان ایرانی نموده است و محصولات خود را با نام Univo  به بازار عرضه کرده است که صفحه نمایش با کیفیت Full HD، امکانات ارتباطی نظیر بلوتوث، شبکه سیمی گیگابیتی و شبکه بی سیم سری N، از خصوصیات کاربردی کامپیوترهای خانگی و سازمانی یونیوو می باشد.

 

دارا بودن وب کم، اسپیکر داخلی و انواع پورت ها نظیر: USB 3.1/3.0/2.0، پورت COM و پورت HDMI امکان برگزاری کلاس های آنلاین و جلسات کاری را که با توجه به شیوع بیماری کرونا گسترش یافته است، به راحتی فراهم می سازد. ضمن این که با توجه به تحریم های به وجود آمده، استفاده از محصولات ایرانی با کیفیت، علاوه بر قیمت مناسب، خدمات پشتیبانی و پس از فروش بهتری برای شما فراهم خواهد کرد. 

 

آل این وان,خرید آل این وان,مینی پی سیع

آل این وان (ALL IN ONE)

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نکات خرید آل این وان و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با محصولات بهین تکنولوژی نظیر مینی پی سی، مانیتور و محصولات جانبی به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 88500045-021 تماس حاصل فرمایید.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow