چه زمانی باید به فکر تعمیر پکیج باشید؟


			
		چه زمانی باید به فکر تعمیر پکیج باشید؟
0
چه زمانی باید با یک تعمیرکار پکیج تماس بگیرید؟ همان‌طور که آتش مهم‎ترین کشف ...



چه زمانی باید با یک تعمیرکار پکیج تماس بگیرید؟

همان‌طور که آتش مهم‎ترین کشف بشر بوده، هر چیزی که گرما را برای ما به ارمغان آورد و روزهای سرد ما را گرم سازد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از همین وسایل، پکیج‌ است که می‎توان آن را از بخش‎های مهم یک ساختمان دانست. پکیج‌ها به خوبی توانسته‎اند جایگزین موتورخانه‎ها شوند و گرمایش مورد نیاز را با بازدهی بیشتری فراهم آورند. از آنجایی که کارکرد صحیح آن‌ها خصوصا در فصل‎های سرد بسیار حیاتی است لذا بایستی به صورت مداوم به تعمیر پکیج و سرویس‎کردن آن توجه داشته باشید. 

 

چرا تعمیر پکیج مهم است؟

خوب است بدانید که تعمیر زودهنگام و سرویس پکیج‎ها قابلیت اطمینان و کارایی آن‎ها را افزایش می‎دهد. در ماه‎های سرد زمستان هیچ‌چیز به اندازه‎ی پرداخت هزینه زیاد برای گرم کردن خانه آزاردهنده نیست. به همین دلیل همیشه پیشنهاد می‎کنیم تا با داشتن یک برنامه‎ریزی درست هر سال اقدام به تعمیر پکیج خود کرده و آن‎ را به شکل دوره‎ای سرویس کنید. اصولا هزینه سرویس پکیج بسیار کمتر از زمانی است که مشکلات جدی برای آن پیش می آید.

 

مطمئنا هیچ کسی نمی‎خواهد در فصل‎ سرد سال و در وسط برفی‎ترین روزها گرفتار شده و مجبور به تماس اضطراری با تعمیرکاران پکیج شود. 

 

سرویس دوره ای پکیج

 

سرویس دوره‎ای پکیج چه مزایایی دارد؟

تا به این جای کار متوجه شدیم که تعمیر پکیج اگر سر وقت خود انجام شود، می‎تواند تا حد زیادی از هزینه‎های احتمالی بکاهد. اما این کار مزایای دیگری نیز دارد که در اینجا به آن‎ها اشاره خواهیم کرد:

 

قابلیت اعتماد بیشتر

افزایش طول عمر پکیج

جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی

جلوگیری از خرابی قطعات و تعویض مکرر آن‎ها

عدم ایجاد مشکلات در روزهای سرد سال

 

رایج‎ترین مشکلات مربوط به پکیج‎ها کدام است؟ 

اگر حتی یک روز را با سرویس‎کاران پکیج‎ همراه شوید، متوجه خواهید شد که مشکلات پکیج‎ها می‎تواند زیاد باشد. اما عمده مشکلاتی که برای این دستگاه پیش می‎آید مربوط به نشتی آب و یا خاموش و روشن شدن بی‎دلیل آن است. در اینجا به توضیح این 2 مشکل خواهیم پرداخت. 

 

نشت آب در پکیج

یکی از مسائلی که می‎تواند در نهایت منجر به تعمیر پکیج شود، نشتی آب در آن است. البته اگر سعی کنید که سرویس دوره ای پکیج را به درستی انجام دهید، هرگز مشکل حادی برایتان ایجاد نخواهد شد.

 

یک پکیج اصولا کاملا مهر و موم شده و تحت فشار است. نشتی آب در پکیج اتفاقی است که می‎تواند دلایل گوناگون داشته باشد. از جمله‎ی این دلایل می‎تواند موارد زیر باشد:

 

کم بودن یا زیاد بودن فشار پکیج

آزاد شدن فشار توسط شیر تخلیه

آسیب دیدن مبدل حرارتی

آب‎بندی غلط لوله‎های گرمایش

فرسوده‎ بودن برخی قطعات

و ... . 

 

خاموش و روشن شدن پکیج

یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج‎ها، روشن و خاموش شدن شعله‎ی آن است. اگر این اتفاق برای پکیج شما رخ دهد پس به احتمال زیاد نیاز به سرویس پکیج خواهید داشت. از جمله دلایلی که می‎تواند منجر به چنین اتفاقاتی شود:

 

ایجاد مشکل در برد پکیج

گرفتگی لوله‌ها

مشکل در کارکرد پمپ

خراب شدن الکترود یون

تنظیم نبودن الکترود یون

تجمع هوا در تاسیسات 

و ... . 

 

بهترین کار برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی این است که به سرویس دوره‎ای پکیج اهمیت دهید. در صورتی که با مشکل خاموش و روشن شدن پکیج مواجه هستید، برای تعمیر آن نیاز خواهید داشت تا تک تک اجزای آن را به صورت کامل بررسی کنید. بعد از این که علت آن شناسایی شد، بایستی از یک فرد متخصص کمک گرفت تا قطعه‎ی مشکل‎دار تعمیر و یا تعویض گردد. 

 

سرویس پکیج‎ها,تعمیر زودهنگام و سرویس پکیج‎ها,سرویس دوره ای پکیج

سرویس پکیج

 

چه زمانی باید با یک تعمیرکار شوفاژ تماس گرفت؟

پیشنهاد اصلی ما این است که حتما پیش از رخ دادن اتفاق خاصی، پکیج خود را به یک متخصص بسپارید تا عیب و اشکال‎های احتمالی آن را برطرف کند. به این خاطر که هزینه سرویس پکیج بسیار کمتر از تعمیرات آن خواهد بود. اما به هر حال تعدادی از نشان‎هایی که در صورت مشاهده‎ی آن‎ها لازم به تماس با یک متخصص است را در اینجا ذکر می‎کنیم:

 

صداهای عجیب و غریب

قطعا شوفاژها حین کارکردن صداهایی را ایجاد می‎کنند اما اگر این صداها حالتی غیرطبیعی پیدا کنند، احتمالا لازم است که به فکر تعمیر پکیج خود باشید. 

 

استشمام بو

پکیج‎ها به دسته های مختلفی تقسیم می‎‏شوند و برخی از آن‎ها از برق، برخی از برق و گاز و برخی صرفا از گاز استفاده می‎کنند. اگر گاز در کار کردن پکیج شما نقش ایفا می‎کند و اخیرا بوی خاصی را از پکیج استشمام می‎کنید، بهتر است که با یک تعمیرکار در ارتباط باشید؛ چرا که این بو می‎تواند سیگنالی از نشتی گاز باشد و به تعمیر پکیج نیاز خواهید داشت. 

 

گرمای ناکافی

قطعا هدف استفاده از پکیج، ایجاد گرما است. اگر یک پکیج نتواند به اندازه کافی گرما ایجاد کند پس به چه دردی می‎خورد؟ مطمئن شوید که سیستم گرمایشی بر اساس استانداردهای موجود گرما تولید می‎کند. در غیر این صورت به احتمال زیاد نیاز به تعمیر پکیج خواهید داشت و بایستی با یک تعمیرکار خبره تماس بگیرید. 

 

مصرف بالای انرژی

اگر مدتی است که هزینه‎ی انرژی‎های پرداختی مانند گاز و برق افزایش قابل توجهی یافته است و حدس می‎زنید که مشکل از پکیج باشد، پس باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید. شاید لازم باشد که هزینه سرویس پکیج را بپردازید اما قطعا انجام این کار در بلند مدت از هزینه‎های شما می‎کاهد. 

 

خاموش و روشن شدن پکیج,سرویس پکیج ,تعمیرکار شوفاژ

سرویس دوره‎ ای پکیج توسط تعمیرکار حرفه ای

 

روشن بودن دائمی پکیج

اصولا پکیج‎هایی که برای گرمایش آب به کار می‏‎روند، در زمستان مدام در حال کار هستند اما در فصول گرم سال تنها زمانی که شیر آب گرم باز می‏شود، شروع به کار می‎کنند. اگر شاهد این بودید که این سیستم در روزهای گرم نیز به صورت مداوم روشن است، ابتدا مطمئن شوید که پکیج روی حالت تابستانی قرار دارد. در صورتی که این مورد را رعایت کرده اید، پس احتمالا باید به دنبال تعمیر پکیج باشید. 

 

نشت آب

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، نشت آب در پکیج یکی از مشکلات رایج این سیستم است. ممکن است این مشکل به خاطر کم یا زیاد بودن فشار، عدم آب‎بندی صحیح، فرسوده شدن قطعات و ... رخ داده باشد. بنابراین در صورت نشت آب قطعا نیاز به تعمیر پکیج خواهید داشت تا از بروز اتفاقات بدتر جلوگیری شود. در چنین مواقعی بهتر است که از یک تعمیرکار حاذق و باتجربه بهره بگیرید. 

 

روشن خاموش شدن پکیج

ایجاد مشکل در برد پکیج

گرفتگی لوله‌ها

مشکل در کارکرد پمپ

خراب شدن الکترود یون

تنظیم نبودن الکترود یون

تجمع هوا در تاسیسات 

 

روشن خاموش شدن مداوم پکیج هم می‎تواند نشان‌دهنده‌ی این موضوع باشد که نیاز به سرویس پکیج دارید. این مشکل ممکن است از برد، لوله‎ها، الکترود یون، تجمع هوا و ... باشد. قطعا یک تعمیرکار حرفه‎ای می‎تواند مشکل شما را به سرعت تشخیص دهد.

 

ویژگی‎های تعمیرکار حرفه‎ای + سخن پایانی

در انتخاب یک تعمیرکار مناسب باید دقت فراوانی داشته باشید. از جمله ویژگی‎های یک تعمیرکار خوب شوفاژ:

 

خوش‌قول و خوش‎برخورد بودن 

مسئولیت‎پذیری

قابلیت تعمیر نه صرفا تعویض کردن قطعات

دستمزد منصفانه

استفاده از قطعات اصلی

داشتن تجربه و دانش کافی

ارائه‎ی پیشنهاد‌های مناسب برای تعمیر پکیج با کمترین هزینه ممکن

و ... . 

 

قطعا پکیج یکی از بخش‎های ساختمان است که هزینه‎ی زیادی برای راه‎اندازی آن کرده‎اید. به همین خاطر لازم است تا مراقبت‎های لازم را به عمل آورید. تعمیر پکیج می‎تواند هزینه‎‌بردار باشد اما سرویس دوره‎ای پکیج هزینه‎ی چندانی نخواهد داشت. لذا سرویس دوره‎ای را جدی بگیرید و در صورت بروز خرابی حتما به تعمیرکاران حرفه‎ای مراجعه کنید. 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow