اپلیکیشنی برای کنترل عدم ابتلای دانشجویان به کووید- ۱۹


			
		اپلیکیشنی برای کنترل عدم ابتلای دانشجویان به کووید- ۱۹
0
یکی از مراکز آموزشی آمریکا از دانشجویان خود خواسته تا اپلیکیشنی را نصب کنند &#...



یکی از مراکز آموزشی آمریکا از دانشجویان خود خواسته تا اپلیکیشنی را نصب کنند که به شناسایی دانشجویان مبتلا به کروناویروس می‌پردازد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، به خاطر شیوع کروناویروس، نوعی تقسیم‌بندی در زمینه باز کردن مدارس و دانشگاه‌ها به وجود آمده است.

 

"کالج آلبیون" (Albion College) که یک مرکز کوچک هنرهای آزاد در میشیگان است، ماه ژوئن اعلام کرد که به حدود ۱۵۰۰ دانشجوی خود اجازه خواهد داد تا برای سال تحصیلی جدید، به این مرکز آموزشی بازگردند. در این مدت، سخنرانی‌ها محدود خواهد بود و نیمسال تحصیلی زودتر پایان خواهد یافت.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپلیکیشن

این مرکز آموزشی قصد داشت به محض ورود کارمندان و دانشجویان به دانشگاه و طی سال تحصیلی، از آنها آزمایش بگیرد اما گویا برنامه‌ها تغییر کرده‌اند. کمتر از دو هفته پیش از ورود دانشجویان به محوطه آلبیون، این مرکز آموزشی از دانشجویان خود خواست تا یک اپلیکیشن ردیابی موسوم به "Aura" را دانلود و نصب کنند تا بدین ترتیب از شیوع احتمالی کروناویروس در این مرکز پیشگیری شود.

 

این اپلیکیشن طوری طراحی شده که می‌تواند موقعیت هر دانشجو را در زمان واقعی ردیابی کند. علاوه بر این، Aura به مسئولان این مرکز آموزشی امکان می‌دهد تا دانشجویانی را که آزمایش کووید- ۱۹ آنها مثبت است، بشناسند. اگر بقیه دانشجویان بخواهند به دانشجویان مبتلا نزدیک شوند، اپلیکیشن به آنها هشدار می‌دهد.

 

استفاده از اپلیکیشن Aura، به بروز نگرانی‌هایی در مورد حریم شخصی دانشجویان نیز منجر شده است.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow