ناسا می‌خواهد یک سیارک را منفجر کند


			
		 ناسا می‌خواهد یک سیارک را منفجر کند
0
ناسا خود را برای ایجاد یک تصادف عمدی میان یک فضاپیما و یک سیارک آماده می‌کند و...



ناسا خود را برای ایجاد یک تصادف عمدی میان یک فضاپیما و یک سیارک آماده می‌کند و آژانس فضایی اروپا نیز مایل است بقایای این تصادف را مطالعه کند.

 به نوشته وب‌سایت سی‌نت، آمریکا و اروپا پروژه‌ای مشترک را آغاز کرده اند که هدف از آن ایجاد یک تصادف عمدی میان یک فضاپیما و یک سیارک است. متولیان این پروژه مایلند از این تجربه برای مقابله با خطر احتمالی برخورد یک سیارک بزرگ با زمین در آینده استفاده کنند.

 

ناسا و آژانس فضایی اروپا امیدوارند بخش کوچک یک سیارک موسوم به Didymoon به اولین شیء طبیعی در کیهان تبدیل شود که مسیر حرکت آن به وسیله انسان دستخوش تغییر می‌شود. Didymoon 160 متر قطر و به اندازه هرم بزرگ جیزه وسعت دارد و در اطراف یک سیارک بزرگتر با نام Didymos و با قطر ۷۸۰ متر گردش می‌کند.

 

قرار است یک فضاپیمای ناسا موسوم به DART در اواسط سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شود و تا پایان سال ۲۰۲۲ با Didymoon برخورد کند. فضاپیمای اروپایی موسوم به Hera نیز در سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب خواهد شد تا در سال ۲۰۲۶، تأثیر برخورد DART را با Didymoon مطالعه کند. وظیفه Hera جمع‌آوری تصاویر و داده‌های مرتبط با برخورد و ارسال آن‌ها به زمین است.

 

 

  

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow