کشف بزرگترین ستاره نوترونی توسط ستاره‌شناسان


			
		کشف بزرگترین ستاره نوترونی توسط ستاره‌شناسان
0
دنیا محل حضور بسیاری از ستاره‌ها و سیاره‌های ناشناخته برای بشر است و ستاره ش...



دنیا محل حضور بسیاری از ستاره‌ها و سیاره‌های ناشناخته برای بشر است و ستاره شناسان به تازگی موفق به شناسایی بزرگترین ستاره نوترونی دنیا شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، ستاره‌های نوترونی بعد از فروپاشی به سیاه چاله مبدل می‌شوند، ستاره شناسان در روزهای اخیر موفق به اندازه گیری ابعاد بزرگترین ستاره نوترونی شده اند که بشر توانسته آن را شناسایی کند.

 

البته این امر بدان معنا نیست که ستاره نوترونی بزرگتری در جهان وجود ندارد. محدودیت های فنی ستاره شناسان موجب شده تا آنها برای یافتن ستاره های نوترونی غول پیکر با مشکلات زیادی مواجه باشند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ستاره نوترونی

ستاره های نوتورنی چگالی بالایی دارند و لذا هر بلوک آنها که در ابعاد یک حبه قند است، مکن است صد میلیون تن وزن داشته باشد. باوجود مطالعه گسترده در مورد ستاره‌های نوترونی در مورد مواد تشکیل دهنده آنها هنوز اطلاعات دقیق و یقین آوری وجود ندارد.

 

محققان بنیاد ملی علوم آمریکا با استفاده از تلسکوپ گرین بانک در ویرجینیای غربی ستاره ای نوترونی دوقلویی موسوم به J0740+6620 را مورد بررسی قرار داده اند که چگالی آن 2.17 برابر چگالی خورشید بوده و این در حالی است که قطر این ستاره به حدود 30 کیلومتر می رسد. در حال حاضر تلاش‌ها برای شناسایی مواد تشکیل دهنده ستاره یادشده قبل از تبدیل آن به سیاه چاله ادامه دارد.

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow