آخرین رخدادهای نجومی خرداد را در آسمان امروز مشاهده کنید


			
		آخرین رخدادهای نجومی خرداد را در آسمان امروز مشاهده کنید
0
در ساعت 12 و 30 دقیقه امروز سیاره بهرام در زاویه جدایی ستاره 'پولوکس' قرار می‌گیرد...



در ساعت 12 و 30 دقیقه امروز سیاره بهرام در زاویه جدایی ستاره 'پولوکس' قرار می‌گیرد، ضمن آنکه در غروب امشب نیز این ستاره با 'بهرام' نیز شب‌نشینی دارد.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین رویداد نجومی خرداد ماه جاری گفت: در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز ٣١ خرداد، سیاره بهرام در جدایی ۵.٤ درجه جنوب ستاره "پولوکس" در صورت فلکی "دوپیکر" قرار می‌گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ساعاتی بعد و پس از غروب خورشید، در افق غربی، همنشینی سیاره سرخ بهرام قدری پایین‌تر و بسیار نزدیک به سیاره "تیر" با ستاره پولوکس قابل مشاهده است.

 

در صورت فلکی جوزا دو ستاره یکی به نام بتا-جوزا (پولوکس) و دیگری آلفا-جوزا (کاستور) است. ستاره پولوکس، به‌لحاظ ظاهری‌، دومین ستاره درخشان صورت فلکی جوزا شناخته می‌شود و با قدر ظاهری ۱.۱۶، نورانی‌ترین ستاره این صورت فلکی است و از کاستور، قدر ۱.۵۹ درخشان‌تر است‌.

 

کاستور با چشم‌غیرمسلح به صورت تک ستاره دیده می‌شود، اما امروزه مشخص شده که این ستاره از مجموعه ۶ ستاره تشکیل شده است که در آسمان کنار همدیگر قرار داشته و به لحاظ گرانشی بر هم تأثیر دارند.


رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow