اقدامات خیرخواهانه در فیلیپن توسط خیریه کوینکس

اقدامات خیرخواهانه در فیلیپن توسط خیریه کوینکس
0
کمک های خیریۀ کوینکس برای تحقق آرزوها: انگیزه به دانش‌آموزان محروم در فیلیپ...

کمک های خیریۀ کوینکس برای تحقق آرزوها: انگیزه به دانش‌آموزان محروم در فیلیپین


در 21 آگوست 2023، خیریۀ کوینکس به صد دانش‌آموز در دبیرستان ملی شهر باکور، واقع در استان کاویتۀ فیلیپین، لوازم مدرسه اهدا کرد. اقلام اهداشده عبارتند از دفتر، کیف، بستۀ لوازم ضروری روزانه، مدادشمعی، کاغذرنگی، خودکار و مداد. در این طرح سعی شد نه‌تنها به نیازهای اساسی دانش‌آموزان در مسیر علمی‌شان توجه شود، بلکه همچنین در آنها، برای یادگیری و پژوهش فعالانه، کنجکاوی و انگیزه ایجاد گردد. خیریۀ سخاوتمندانۀ کوینکس موجب شد این دانش‌آموزان از ابزار و محیط آموزشی بهتری برخوردار شوند و به این ترتیب برای تحقق رؤیاهای‌شان در آینده توانمند گردند.

 

طبق آخرین آمارهای منابع رسمی فیلیپین، بیش از 22 میلیون نفر در این کشور زیر خط فقر هستند و 35% این جمعیت را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. این بدان معناست که حدود 10 میلیون دانش‌آموز فیلیپینی با فقر دست‌وپنجه نرم می‌کنند. دبیرستان ملی شهر باکور، که در سال 2003 تأسیس شد، مدرسه‌ای دولتی است که برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار تحصیلات رایگان ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان در این مدرسه پیشینه‌های خانوادگی مختلفی دارند و هر کدام، با شدتی متفاوت، در شرایط سخت زندگی می‌کنند.

 

 

اعضای تیم خیریۀ کوینکس، پس از آگاهی از این مسئله، محموله‌ای از لوازم مدرسه، رنگ و سیمان تهیه کرد و آن را در 21 آگست به این مدرسه فرستاد. در آن روز، اعضای مدرسه و دانش‌آموزان مهمانی ویژه‌ای برای استقبال از تیم خیریۀ کوینکس ترتیب دادند تا بدین طریق قدردانی‌های خود را از صمیم قلب ابراز کنند. مدیر مدرسه تأکید کرد که این کمک تأثیر عمیقی بر یادگیری و رشد این دانش‌آموزان خواهد داشت و برای ایشان مشوقی خواهد بود تا سخت‌تر از گذشته به مطالعه بپردازند.

 

 

در طول مراسم خیریه، اعضای تیم کوینکس به هر دانش‌آموز بستۀ لوازم مدرسه را تحویل دادند و تشویق‌شان کردند تا راه علم را در پیش بگیرند و با اعتمادبنفس در مقابل چالش‌های آتی بایستند. تیم کوینکس علاوه‌بر اهدای کمکی محسوس و قابل‌لمس در قالب لوازم مدرسه، پیامی نامحسوس و معناداری را نیز منتقل کرد و آن این‌که تحصیلات کلید تحول آینده است. در کنار لوازم مدرسه، تیم خیریۀ کوینکس همچنین برای نوسازی ساختمان مدرسه رنگ و سیمان اهدا کرد. این کار به‌منظور ایجاد محیط آموزشی زیبا و راحت‌تر برای دانش‌آموزان صورت گرفت تا بدین طریق آنها تجربۀ آموزشی بهتر و انگیزۀ بیشتری برای مطالعه داشته باشند. این خیریه ثمربخش بود، چرا که تأثیر مثبتی روی مردم منطقه گذاشت و بازخورد خوبی نیز دریافت کرد.

 

زمان تاسیس خیریۀ کوینکس

 

خیریۀ کوینکس، با تمرکز بر کودکان مناطق محروم، به اهداف آموزشی پایبند ماند. همچنین یکی از اصولی که دنبال می‌کند این است که تحصیلات کلید آینده‌ای بهتر است و هر کودک بایستی به آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشد. بنابراین، امسال، این خیریه برنامه‌ای جهانی به‌نام « برآورده کردن آرزوها » را راه‌اندازی کرد. این برنامۀ خیریه با اهدای اعانه و لوازم مدرسه به دانش‌آموزان محروم سراسر دنیا سعی دارد به آنها کمک کند تا موانع را کنار بزنند، به رؤیای‌شان دست یابند و پتانسیل‌های خود را به‌طور کامل به کار گیرند. تا این لحظه، این برنامه در کشورهایی نظیر نیجریه، تایلند، ویتنام، برزیل، ونزوئلا و اندونزی اجرا شده است. خیریه‌ای که در فیلیپین برگزار شد نیز بخشی از همین برنامۀ «برآورده کردن آرزوها» بود. در آینده، خیریۀ کوینکس برنامۀ خود را در ترکیه، آفریقا، و بنگلادش نیز گسترش خواهد داد.

 

آخرین آمارهای منابع رسمی فیلیپین

 

خیریۀ کوینکس از زمان تأسیس خود در فعالیت‌های رفاهی‌اجتماعی جهانی سهم داشته و فعالانه تلاش کرده است برای کودکان در مناطق محروم امکانات آموزشی فراهم کند. این خیریه باور دارد که می‌تواند کودکان را یاری دهد تا به آرزو‌ها‌ی‌شان دست یابند و به ساخت آینده‌ای روشن‌تر کمک کنند. در روزهای آینده، این خیریه سعی دارد همچنان در حوزۀ تحصیلات پیش برود، به طوری که در مناطق سراسر دنیا هدف‌گذاری آموزشی انجام دهد و دانش‌آموزان محروم مناطق بیشتری را برای دنبال‌کردن رؤیاهای‌شان توانمند سازد. به‌علاوه، خیریۀ کوینکس از همگان دعوت می‌کند تا در این مسیر خیرخواهانه شرکت نمایند، منابع کمکی بیشتری به آموزش جهانی سرازیر و بدین طریق مسیر را هموارتر کنند.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow