مرگ های اسرارآمیز


			
		 مرگ های اسرارآمیز
0
به تازگی 275 فیل در آفریقا به شکل مرموزی مرده اند، آیا پیش از این هم حیوانات مرگ ه&#...



به تازگی 275 فیل در آفریقا به شکل مرموزی مرده اند، آیا پیش از این هم حیوانات مرگ های مرموزی داشته اند؟ 

امروزه با گسترش تکنولوژی همه پدیده ها و وقایع طبیعی، بهتر از قبل پوشش داده می شود و زیر ذره بین نگاه جوینده و کنجکاو انسان ها قرار می گیرد. یکی از این پدیده های عجیب، مرگ دسته جمعی حیوانات است که در دهه های اخیر ثبت شده و همگان را در برابر این سوال قرار داده که چرا گاهی حیوانات دسته جمعی می میرند و چه رازی در پس آن نهفته است، تا کنون پاسخ قطعی، واضح وقانع کننده ای در این باره به دست نیامده است. به تازگی هم  یک داستان غم‌انگیز در کشور بوتسوانا واقع در قاره آفریقا در حال روی دادن است که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است. به تازگی نزدیک به 300 فیل جان خود را از دست داده اند که هنوز مرگشان در هاله ای از ابهام قرار دارد. امروز سعی کرده ایم ضمن بررسی این فاجعه، نمونه هایی از مرگ دسته جمعی و اسرار آمیز حیوانات را بنویسیم که در این مطلب می خوانید.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , مرگ های اسرارآمیز
 
 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , مرگ های اسرارآمیز

 مرگ صدها فیل

مرگ کاملا بی‌سابقه صد‌ها فیل در بوتسوانا که به تازگی  اتفاق افتاده همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. البته صحبت از کشتار این فیل ها توسط شکارچیان در همان ابتدا منتفی اعلام شد چون بر اساس شواهد و تصاویری که از لاشه این فیل ها وجود دارد مشخص است که عاج این فیل ها بریده نشده. همچنین مطرح شد که ممکن است برخی از  مناطقی را که این فیل ها تغذیه می کردند به سیانور آلوده کرده باشند که این فرضیه هم به دلیل این که در محیط تغذیه فیل ها حیوانات زیاد دیگری وجود دارند ولی تنها لاشه فیل ها در این منطقه پیدا شده ،منتفی است. دکتر مک کن از موسسه خیریه نجات پارک ملی با توجه به نحوه مردن فیل ها که با صورت به زمین می خورند    یا فیل هایی که روی یک دایره دور می زنند   این احتمال را داده است که ممکن است  فیل ها دچار حمله عصبی شده باشند.با این حال نمونه‌هایی از لاشه‌های یادشده برای انجام برخی آزمایش‌ها به آزمایشگاه‌های کشورهای زیمبابوه، آفریقای جنوبی و کانادا برده شده است. نتایجی که از این آزمایش‌ها به‌دست می‌آید با ارزیابی‌هایی که توسط دام پزشکان محلی در مکان اتفاق به‌دست آمده، مقایسه خواهد شد. به گزارش شبکه CBS  در میان فیل‌های مرده از هر جنس و سنی   وجود دارد. این در حالی است که تعدادی از فیل‌های زنده، بی‌حال، تحلیل رفته و از نظر شکل ظاهری غیرمعمول به نظر می‌رسند. تخمین زده می‌شود در کشور بوتسوانا ۱۳۰ هزار فیل وجود داشته باشد.

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , مرگ های اسرارآمیز

باران پرندگان مرده در آمریکا

مردم شهر بیبی در ایالت آرکانزاس ایالات متحده آمریکا سال 2011 را با مرگ جمعی پرندگان آغاز کردند. صبح روز اول ژانویه، دست کم 5 هزار پرنده بی جان خیابان های شهر بیبی در ایالت آرکانزاس را پوشاندند. سرپرست جمع آوری این پرندگان از خیابان ها می گوید: «از ساعت 7 صبح جمع آوری اجساد پرندگان از خیابان ها آغاز شده است واز محوطه های دیگر هم جمع آوری شده اند. این کار برای شمارش صورت می گیرد.» تعدادی از این اجساد که در منطقه ای به شعاع یک کیلومتر یافت شده، به آزمایشگاه منتقل شده است ولی دلیل مرگ ناگهانی و جمعی پرندگان هنوز مشخص نیست. برخی آتش بازی شب سال نو را علت این رویداد می دانند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , مرگ های اسرارآمیز

 انفجار وزغ ها

در سال 2005 یک اتفاق عجیب در آلمان افتاد. تعداد زیادی از وزغ ها از درون منفجر شده بودند و امعاء و احشای آن ها تا فاصله چند متری پرتاب شده بود. دانشمندان و متخصصان علوم جانوری در این باره گفته‌اند که حداقل هزار وزغ ناگهان بدن خود را به قدری منبسط کردند که منفجر شدند و قلب آن ها تا ارتفاع یک متر به بیرون پرتاب شد. با بروز این پدیده دریاچه کوچک «آدونا» در هامبورگ آلمان « تالاب مرگ» خوانده شد. یکی از محققان جامعه حفاظت از محیط زیست در منطقه شمال هامبورگ در این باره گفته: «این صحنه همانند یک فیلم علمی ــ تخیلی است. وزغ‌ها ناگهان بدن خود را به اندازه 5/3 برابر یک وزغ معمولی باد کردند و سپس منفجر شدند.» هیچ کس دلیل این اتفاق عجیب را نمی داند؛ راستی وزغ ها را چه شده بود؟

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , مرگ های اسرارآمیز

مرگ گوسفندها

در سال 2005 گزارش شد که حدود 1500 گوسفند در ترکیه برای این که بمیرند از صخره ای پایین پریدند. چوپانان حیرت زده ترکیه که برای صبحانه خوردن گله را در حال چرا رها کرده بودند، مرگ گوسفندها را به چشم خود دیدند که روی هم افتاده بودند.   برخی معتقدند این اتفاق به دلیل اشتباه اولین گوسفند رخ داده و بقیه گوسفندان کورکورانه از او تبعیت کرده اند اما بسیاری از کارشناسان این فرضیه را مردود دانسته و هنوز دلیل این اتفاق را پیدا نکرده اند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , مرگ های اسرارآمیز

 خودکشی گروهی  نهنگ ها

در بین سال های 2008 تا 2009 بیش از 500 نهنگ در چهار مرحله خود را به سواحل استرالیا رساندند و به خودکشی اقدام کردند. در سال 2008، 60 نهنگ خلبان در جزیره تاسمانی خودکشی کردند. یک هفته بعد، 150 نهنگ خلبان دیگر نیز به همان روش مردند. در مارس 2009 نیز 194 نهنگ دیگر در ساحل مردند. در این مورد بیش از 100 داوطلب برای نجات نهنگ ها تلاش کردند و موفق شدند 54 نمونه را نجات دهند. علت این حرکت و خودکشی گروهی نهنگ ها هنوز مشخص نیست و دانشمندان محیط زیست پاسخی برای آن و راه حلی برای جلوگیری از این اتفاق پیدا نکرده اند. متاسفانه خودکشی نهنگ ها هر ساله در حال تکرار شدن است.

 

خراسان/منصوری

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow