بررسی مشخصات فنی تیبا پلاس


			
		بررسی مشخصات فنی تیبا پلاس
0
مشخصات فنی تیبا پلاس   پلاس یکی از واژه‌های پر استفاده در صنعت خودروسازی ایر...



مشخصات فنی تیبا پلاس

 

پلاس یکی از واژه‌های پر استفاده در صنعت خودروسازی ایران است که البته در صنعت جهانی بیشتر در مورد گوشی‌های موبایل کاربرد دارد. در این بین دو خودروساز معروف یعنی سایپا و ایران خودرو با هدف ارائه یک نسخه بهتر از محصولات خود، این واژه را به نام تولیداتشان اضافه می‌کنند. برای مثال تیبا پلاس یکی از این محصولات است که نسخه به‌روز شده تیبا محسوب می‌شود. تیبا پلاس محصول گروه خودروسازی سایپاست و به عنوان یکی از خودروهای مقرون‌به‌صرفه بازار شناخته می‌شود. با ما همراه باشید تا سیر تا پیاز این خودروی پرطرفدار (از نظر قیمت) را بررسی کنیم و به معرفی قیمت تیبا در بازار امروز بپردازیم.

 

معرفی خودروی تیبا پلاس

 

مشخصات فنی تیبا پلاس,تیبا پلاس,خودروی تیبا پلاس

خودروی تیبا پلاس

 

تیبا یکی از تولیدات سایپا محسوب می‌شود که برای اولین بار حدوداً 13 سال پیش به بازار عرضه شد. اگر کمی با خودروهای سایپا آشنا باشید، حتماً با نگاهی به تیبا متوجه ترکیبی بودن آن از سه خودروی پراید، ال 90 و ریو خواهید شد. 

 

در ابتدا تیبا که اولین محصول تماماً ایرانی سایپا بود، به عنوان نسخه جدیدتر پراید معرفی شد. اگرچه بعدها با عرضه خودروهایی مانند کوییک رقبایی پیدا کرد. تیبا پلاس یکی از انواع تیبا محسوب می‌شود که در واقع همان نسخه آپشنال آن است. با این وجود بد نیست بدانید که تیبا پلاس از نظر ظاهری تفاوت چندان فاحشی با نوع معمولی ندارد.

 

این خودرو در دو نسخه سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه شد. مدل هاچ‌بک آن با نام تیبا 2 پلاس شناخته می‌شود. این خودرو از سال 1399 به سبد محصولات سایپا اضافه شد. در حال حاضر قیمت تیبا ۲ پلاس با نسخه تیبا پلاس تفاوت دارد. از امکانات تیبا پلاس می‌توانیم به بهره‌مندی از سنسور و دوربین عقب اشاره کنیم. 

 

از دیگر آپشن‌های این خودرو وجود سیستم نمایشگر لمسی، کفپوش سه بعدی برای بخش کابین و صندوق، شیشه دودی در عقب خودرو، شیشه بالابر برقی عقب و ایزوفیکس هستند. در کنار امکانات و مزایای تیبا پلاس می‌توانیم به معایب آن نیز اشاره کنیم که دیفیوزر ظاهری و بدون قابلیت استفاده، عدم وجود رینگ آلومینیومی در کنار جنس نامرغوب صندلی‌ها از جمله این موارد هستند.

 

بررسی مشخصات ظاهری تیبا پلاس

 

مشخصات فنی تیبا پلاس,تیبا پلاس,مشخصات ظاهری تیبا پلاس

مشخصات ظاهری تیبا پلاس

 

طراحی تیبا شامل دو بخش طراحی بدنه و طراحی داخلی این خودرو می‌شود. از تغییرات بخش بدنه می‌توانیم به مشکی شدن قسمت پایینی سپر به شکل یک دیفیوزر اشاره کنیم. طراحان برای لوکس‌تر نشان دادن این خودرو نوار دور پنجره آن را نیز به صورت کرومی اجرا کرده‌اند. 

 

اگرچه در بخش چراغ‌های خودرو شاهد هیچ تغییراتی نیستیم. نکته جالب در تغییرات بدنه تیبا پلاس، تغییر آینه‌ها و قالپاق‌های این خودرو به نمونه‌های مشابه در سایناست.

 

از نظر طراحی داخلی نیز شاهد تغییراتی در بخش داشبورد، صفحه کیلومتر خودرو و پارچه‌های رودری آن هستیم. اگرچه همچنان استفاده از پلاستیک نامرغوب و خشک در این نوع تیبا هم به چشم می‌خورد و باعث می‌شود که ویژگی‌های مثبت آن کمرنگ‌تر جلوه کنند. تمامی تغییرات ذکر شده در قیمت تیبا ۲ پلاس یا هاچ‌بک و نسخه پلاس صندوق‌دار تأثیرگذار هستند.

 

بررسی مشخصات فنی تیبا پلاس

تیبا پلاس از نظر فنی شاهد تغییرات زیادی نسبت به نسخه معمولی نبوده است. نوع موتور تیبا پلاس 4 سیلندر خطی بنزینی با تنفس طبیعی و حجم موتور برابر با 1504 سی‌سی است. حداکثر گشتاور موتور تیبا پلاس 128 نیوتن متر و حداکثر قدرت آن هم 87 اسب بخار است. 

 

طول این خودرو 4105 میلی‌متر، عرض آن 1641 میلی‌متر و ارتفاعش 1484 میلی‌متر است. ضمن اینکه حدود 2410 میلی‌متر بین دو محور جلو و عقب خودرو فاصله وجود دارد. وزن تیبا پلاس 1000 کیلوگرم و حجم فضای صندوق آن 367.5 لیتر است. در ادامه به صورت موردی به دیگر مشخصات فنی تیبا پلاس اشاره می‌کنیم.

نوع رینگ: فولادی

نوع ترمز عقب: کاسه‌ای

نوع ترمز جلو: دیسکی

نوع شاسی: یکپارچه

نوع بدنه: سدان کوچک شهری

سیستم فرمان: هیدرولیکی

جعبه دنده: 5 سرعته دستی

شتاب: 13 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت: 6.9 در هر 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو 4

 

قیمت تیبا پلاس

در حال حاضر قیمت تیبا صفر 1401 بسته به نوع تیبا متفاوت است. ضمن اینکه قیمت این خودرو در دو حالت تحویل کارخانه و معامله در بازار آزاد هم تفاوت زیادی دارد. از سویی دیگر همانطور که گفتیم قیمت تیبا 2 پلاس با قیمت تیبا 2 معمولی و دیگر انواع تیبا به دلیل برخی تغییرات در امکانات یا ظاهر این خودروها با هم فرق دارد. 

به همین دلیل در ادامه به بررسی قیمت تیبا صفر در مدل‌های گوناگون و دو مکان فروش کارخانه و بازار آزاد اشاره می‌کنیم.

 

مشخصات فنی تیبا پلاس,تیبا پلاس,قیمت تیبا پلاس

قیمت تیبا پلاس

 

جمع‌بندی

تیبا پلاس یکی از محصولات شرکت خودروسازی سایپاست که نسخه به‌روز شده تیبا محسوب می‌شود. این خودرو در دو مدل سدان شهری صندوق‌دار و هاچ‌بک یا بدون صندوق به بازار عرضه می‌شود. قیمت تیبا پلاس مانند سایر خودروهای موجود در کشور در دو بازار آزاد و کارخانه با هم تفاوت زیادی دارد. 

 

به همین دلیل در صورتی که بخواهید این خودرو را با قیمت اصلی و پایین‌تر از بازار خریداری کنید، باید در طرح‌های فروش سایپا شرکت کرده و البته برنده شوید.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow