«لایت‌یر» خودروی برقی خورشیدی با برد 725 کیلومتر تولید کرد


			
		«لایت‌یر» خودروی برقی خورشیدی با برد 725 کیلومتر تولید کرد
0
شرکت «لایت‌یر» از تولید یک خودروی برقی خورشیدی به نام لایت یر وان خبر داده که &...



شرکت «لایت‌یر» از تولید یک خودروی برقی خورشیدی به نام لایت یر وان خبر داده که به جای باتری از صفحات خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز خود استفاده می کند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، نمونه اولیه خودروی شرکت لایت‌یر که بعد از دو سال تلاش عرضه شده با یک بار شارژ کامل قادر به پیمودن مسیری 725 کیلومتری است. قرار است این خودرو در سال 2021 به بازار بیاید.

 

معمولا خودروهای برقی مجهز به باتری‌هایی هستند که انرژی مورد نیاز برای حرکت آنها را در مسیرهایی بین 300 تا 400 کیلومتر تامین می کنند، اما خودروی برقی خورشیدی لایت یر وان قادر به پیمودن دو برابر این مسیر است. خودروی یادشده می‌تواند با استفاده از صفحات خورشیدی خود هر سال در حدود 20 هزار کیلومتر را طی کند.

 

شرکت سازنده مدعی است شارژ این خودرو ساده تر و سریع‌تر از خودروهای برقی خواهد بود. ابعاد صفحه خورشیدی این خودرو به 5 متر مربع می رسد و یک شیشه ایمنی نیز برای جلوگیری از شکستن بر روی آن که در پشت و سقف خودرو قرار دارد، نصب شده است.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,لایت‌یر

صفحه یادشده در حین حرکت خودرو هم هر ساعت به اندازه پیمایش 12 کیلومتر اضافی انرژی ذخیره می کند و اگر این خودرو هشت ساعت زیر نور آفتاب در پارکینگ پارک شود برای پیمودن مسیری 100 کیلومتری آمادگی دارد. در وضعیت شارژ سریع از طریق اتصال به برق می‌توان این خودرو را در عرض یک ساعت برای پیمودن مسیری 500 کیلومتری آماده کرد.

 

ابعاد این خودرو که ظرفیت 5 سرنشین را دارد، 5057 در 1898 در 1426 سانتیمتر است و شتاب صفر تا صد آن برابر با 10 ثانیه اعلام شده است. قیمت این خودرو در حدود 170 هزار دلار خواهد بود.

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow