با تیپ های مختلف هیوندای سانتافه آشنا شوید (+جزئیات)


			
		با تیپ های مختلف هیوندای سانتافه آشنا شوید (+جزئیات)
0
آخرین نسلی که از “هیوندای سانتافه” به بازار ایران آمده و در حال حاضر با پلاک م...



آخرین نسلی که از “هیوندای سانتافه” به بازار ایران آمده و در حال حاضر با پلاک ملی در اختیار مالکان قرار دارد، اتاق DM است که سومین نسل از این کراس اوور کره ای به حساب می آید.

به گزارش عصر ایران به نقل از اسب بخار هیوندای سانتافه DM با مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در بازار کشور دیده می شود و دوره ای به عنوان پرفروش ترین شاسی بلند بازار ایران معرفی گردید. اما با گذشت زمان، به خاطر سیاست های بهتر رقبا به صورت دوره های یک ساله خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی، رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل جایگاه بهتری را نسبت به سانتافه به دست آوردند. اما این اتفاق ها باعث نشد تا محبوبیت این کراس اوور کره ای به نسبت بزرگ کاهش پیدا کند و همیشه به عنوان یکی از خودروهای خوش فروش بازار کشور شناخته شده است.

  

در کنار تمام این استقبال خوب از سانتافه، در سال های اول شاهد بودیم که بخش قابل توجهی از واردات این خودرو توسط شرکت های غیر رسمی و متفرقه انجام می شد. همین امر باعث شد تا هیوندای سانتافه DM با سطح امکانات مختلفی وارد بازار ایران شود و حتی در بحث فنی هم، نسخه های گوناگونی از آن در اختیار مشتریان قرار گیرد.

 

با اینکه تعداد قابل توجهی از واردکنندگان شخصی هیوندای سانتافه، این کراس اوور کره ای را با استانداردهای مختلف به ایران آوردند و گاهی برخی امکانات رفاهی و ایمنی به صورت غیر رسمی به آن اضافه کردند و مشکلاتی برای مشتریان پدیدار نمودند، اما از سویی هم با این واردات نسخه های مختلف سانتافه باعث شدند تا از مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ این خودرو بازه های قیمتی مختلفی را تجربه کند و هر فرد با سلیقه و بودجه خود، نمونه مورد نظر سانتافه را تهیه نماید.

  

با ممنوعیت واردات خودرو توسط اشخاص در سال های گذشته، شاهد بودیم که دیگر امکان ورود هیوندای سانتافه از طریق شرکت های کرمان موتور و آسنا موتور امکان پذیر بود و همین مسئله باعث شده تا اکثر نمونه ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این خودرو در بحث فنی و امکانات شبیه به هم باشند. 

 

حال در این محتوا قصد داریم تا رایج ترین نسخه های هیوندای سانتافه DM را با هم مرور کنیم تا هنگام خرید این خودروی پرتقاضا در بازار کارکرده ها، بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب نماییم.

 

۱- ارزانترین هیوندای سانتافه DM: 

این نسخه از سانتافه تک دیفرانسیل بوده و بیشتر با مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در بازار وجود دارد. از نظر امکانات رفاهی، این نمونه از هیوندای سانتافه در سطح پایه قرار دارد و ویژگی های خاصی در آن دیده نمی شود. دو کیسه هوا، تریم پارچه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کامپیوتر سفر از امکانات این خودرو به حساب می آید.

 

در این نمونه سانتافه خبری از سقف پانارومیک، صندلی های برقی، گرمکن و سرد کن صندلی ها، سنسور نور و باران، چراغشوی، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، مانیتور، دوربین عقب، آینه حساس به نور و درب صندوق برقی نیست.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,هیوندای سانتافه

 

ارزان ترین نسخه سانتافه DM که ۵ صندلی و تک دیفرانسیل جلو است، گاهی با دوربین عقب و مانیتور که به صورت غیر رسمی به خودرو اضافه شده است در بازار کشور وجود دارد.

 

این نمونه از سانتافه با پیشرانه ۲٫۴ لیتری MPi با قدرت ۱۷۴ تا ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ تا ۲۲۵ نیوتن متر به بازار عرضه شده است و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دارد.این خودرو در سال ۲۰۱۴ یا همان ۱۳۹۳ در نسخه های صفر کیلومتر قیمتی کمتر از ۱۴۲ میلیون تومان را داشت.

 

۲- سانتافه کاربردی اما کم آپشن: 

دومین سانتافه DM ارزان قیمت را می توان نمونه دو دیفرانسیل ساده معرفی کرد. این خودرو به دو کیسه هوا، کروز کنترل، تریم داخلی پارچه، سامانه تقسیم قدرت ثابت میان چرخ های جلو و عقب (قفل دیفرانسیل)، سیستم کنترل پایداری، دوربین عقب، آینه حساس به نور، فرمان کمکی برقی، سیستم تهویه دستی، سقف پانارومیک، کامپیوتر سفر، و سنسور نور مجهز است.

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,هیوندای سانتافه

 

البته که برخی از نمونه های این خودرو دارای تریم داخلی چرم هستند و سنسور باران هم در آن ها دیده می شود.

 

اما در سانتافه دو دیفرانسیل کم آپشن دیگر خبری از ۷ صندلی، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو، سیستم تهویه دوگانه، صندلی برقی، گرمکن و سردکن صندلی ها و… نیست.

 

توجه داشته باشید برخی واردکنندگان در آن دوران برای فروش راحتتر این نسخه گرمکن صندلی های جلو را به صورت غیر رسمی به این خودرو اضافه می نمودند.

 

این نمونه از سانتافه با پیشرانه ۲٫۴ لیتری MPi با قدرت ۱۷۴ تا ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ تا ۲۲۵ نیوتن متر به بازار عرضه شده است و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دارد. در سال ۱۳۹۳، نسخه صفر کیلومتر این خودرو قیمتی حدود ۱۵۲ تا ۱۵۹ میلیون تومان را در بازار کشور داشت.

 

۳- سانتافه فول آپشن اما تک دیفرانسیل: 

سومین نسخه ارزان قیمت سانتافه DM، تک دیفرانسیل است. اما امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، مانیتور، آینه حساس به نور، سقف پانارومیک، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، چراغشوی، استارت دکمه ای، آینه های کناری تاشو برقی، تریم داخلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سیتسم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، سنسور فشار باد لاستیک و… در سانتافه تک دیفرانسیل فول آپشن ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ وجود دارد.

 

با این وجود این نسخه از سانتافه DM فاقد صندلی های ردیف سوم بوده و گرمکن صندلی عقب نیز در اکثر نمونه های دیده نمی شود. همچنین اکثر نسخه های موجود از سانتافه تک دیفرانسیل فول آپشن دارای مانیتور کوچک هستند و سیستم صوتی حرفه ای و مانیتور بزرگ در آن ها دیده نمی شود.

 

این خودرو در سال ۱۳۹۳، قیمتی بیشتر از سانتافه دو دیفرانسیل کم آپشن داشت و با بهایی حدود ۱۶۴ تا ۱۶۷ میلیون تومان به فروش می رسید.

 

۴- سانتافه دو دیفرانسیل فول آپشن، اما با کمی کاستی: 

این نسخه از هیوندای سانتافه با تیراژ بالایی وارد ایران شده است و می توان گفت که بیشترین نمونه های DM با این مشخصات در کشور دیده می شوند.

 

این هیوندای سانتافه دو دیفرانسیل به نوعی در بحث ارزانی در جایگاه چهارم لیست ما قرار می گیرد و امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، مانیتور، آینه حساس به نور، سقف پانارومیک، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، چراغشوی، استارت دکمه ای، آینه های کناری تاشو برقی، تریم داخلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سیتسم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، سنسور فشار باد لاستیک، سامانه تقسیم قدرت ثابت میان چرخ های جلو و عقب (قفل دیفرانسیل)، ۷ صندلی، تهویه مستقل ردیف سوم و… در آن وجود دارد.

 

این نسخه از هیوندای سانتافه DM با قیمتی حدود ۱۷۶ میلیون تومان در سال ۱۳۹۳ به فروش می رسید.

 

برخی نمونه هایی از این خودرو که دارای گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان و درب صندوق عقب برقی بودند قیمتی نزدیک به ۱۷۸ تا ۱۸۰ میلیون تومان را در آن سال ها تجربه می کردند. این نمونه از سانتافه با پیشرانه ۲٫۴ لیتری MPi با قدرت ۱۷۴ تا ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ تا ۲۲۵ نیوتن متر به بازار عرضه شده است و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دارد.

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,هیوندای سانتافه

 

۵- کاملترین نسخه هیوندای سانتافه با مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵: 

این نسخه به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، مانیتور، آینه حساس به نور، سقف پانارومیک، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، چراغشوی، استارت دکمه ای، آینه های کناری تاشو برقی، تریم داخلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سیتسم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، سنسور فشار باد لاستیک، سامانه تقسیم قدرت ثابت میان چرخ های جلو و عقب (قفل دیفرانسیل)، ۷ صندلی، تهویه مستقل ردیف سوم، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، درب صندوق عقب برقی، سامانه پارک هوشمند (اتوپارک) و مانیتور بزرگ و سیستم صوتی حرفه ای مجهز است.

 

در سال ۱۳۹۳ این نمونه از هیوندای سانتافه DM قیمتی حدود ۱۸۶ میلیون تومان را در بازار داشت. همچنین برخی نسخه های آن که به صورت محدود در آن سال ها یافت می شدند، به کیسه هوای زانو راننده هم مجهز هستند که در زمان صفر کیلومتر بودن با مدل ۲۰۱۴، تا ۱۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می شدند.

 

با ورود به سال ۱۳۹۴ و رایج شدن مدل ۲۰۱۵ این نمونه سانتافه، قیمت این خودرو به محدود ۱۹۷ میلیون تومان هم رسید و برخی نسخه ها که دارای چراغ روشنایی روز در قاب مه شکن جلو بودند، گاهی قیمت ۲۰۰ میلیون تومان را هم تجربه می کردند.

 

این نمونه از سانتافه با پیشرانه ۲٫۴ لیتری MPi با قدرت ۱۷۴ تا ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ تا ۲۲۵ نیوتن متر به بازار عرضه شده است و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دارد.

 

۶- قوی ترین سانتافه DM موجود در بازار ایران: 

در سال های ۲۰۱۳ و ابتدای ۲۰۱۴، تعداد محدودی هیوندای سانتافه DM به صورت رسمی و با پیشرانه ۳٫۳ لیتری ۲۷۲ اسب بخار MPi وارد بازار کشور شدند. اما با آغاز ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی، تنها نمونه ۲٫۴ لیتری سانتافه امکان حضور در بازار ایران را پیدا کرد.

 

سانتافه شش سیلندر قوی ترین نسخه از این کراس اوور کره ای در بازار ایران شناخته می شود و در بحث امکانات رفاهی مانند نمونه ۴ ظاهر می شود.

 

البته که به خاطر محدودیت حضور این نسخه در بازار ایران، نمی توان جزئیات امکانات آن را با قطعیت اعلام کرد. چرا که برخی از سانتافه های شش سیلندر به درب صندوق برقی، اتوپارک، گرمکن صندلی های عقب و… هم مجهز هستند. این نسخه از هیوندای سانتافه در سال ۱۳۹۳ حدود ۲۵ درصد گرانتر از نمونه ۲٫۴ لیتری فول آپشن بود.

 

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow