النگو ساده ترین نوع جواهرات است

 

النگو ساده ترین نوع جواهرات است. از دوران مصریان باستان، النگوهای طلا زینت بخش بازو و مچ های مردان پرقدرت، زنان‌ زیبا و دختران جوان بوده‌اند. از ظریف ترین و پركارترین طرح ها گرفته تا حلقه ی ساده ای از طلا، النگو هدیه چند منظوره و دوست داشتنی برای تمامی سنین است.

 

انواع متفاوت النگو شامل حلقه‌ای ظریف دور بازوان كودک و یا چندین حلقه ی رنگارنگ مناسب برای خانم ها، به طور تقریبی با تمامی سنین سازگاری دارند. النگو را می توان از جنس تمامی فلزات گرانبها ساخت كه می تواند ساده و غیر‌رسمی یا شیك و منحصر بفرد مخصوص مهمانی های خاص باشد. النگو هرگز از مد نمی افتد.

 

هنگام انتخاب النگو می بایستی از اندازه ی دور مچ شخص استفاده كننده آگاهی داشت. النگوهای كودكان نباید خیلی گشاد باشند كه از دست آنها به راحتی خارج شوند یا اینكه آنقدر تنگ باشند كه در صورت رشد دستشان به سرعت برایشان تنگ شوند. النگوهای كوچک نوزادان را می توان حفظ كرد و از او به دیگران منتقل كرد، آنها میراث‌های اولیه‌ی جالبی می شوند. 

 

بر روی النگو‌های ضخیم تر می توان حكاكی هایی انجام داد كه بیانگر واقعه ای خاص در زندگی شخص هستند. طراحی های موجود بر‌روی النگو‌ها می توانند نمادهای اجدادی، بیانگر اعتقادات مذهبی یا تنها طرحی ظریف برای جلوه بخشیدن به النگو باشند. كودكان همواره با حركت النگو در دستشان، والدین، پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ یا شخص هدیه دهنده را به خاطر می آورند.

 

از آنجایی كه از النگو می توان به صورت روزانه استفاده كرد این زیور می‌تواند به بخشی از وجهه‌ی اجتماعی او مبدل شود. به این دلیل شخص همواره باید صدایی كه بر‌ اثر بر‌خورد النگو‌ها ایجاد می شود را در نظر داشته باشد.

 

النگو نوعی دستبند است که قابلیت تغییر سایز مانند دستبند های زنجیری را ندارد از این رو هنگام خرید النگو باید به سایز آن دقت کنید. در هنگام خرید النگو همواره باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد یکی از نکات مهم داشتن اطلاعات از اندازه مچ شخص استفاده کننده می باشد. النگوهای کودکان نباید خیلی گشاد باشند که از دست آنها به راحتی خارج شوند یا اینکه آنقدر تنگ باشند که در صورت رشد دستشان به سرعت برایشان تنگ شوند. 

 

النگو در دست چپ یا راست؟

یکی از سوالات خریداران النگو از ما این است که النگو را دست چپ یا راست می اندازند؟

 

خوب جواب این سوال این است که اول از همه خودتان چه طور راحت تر هستید؟ راست دستید یا چپ دست؟ النگو یا النگوهایتان را همراه با چه زیورآلات و جواهرات دیگری استفاده می کنید؟

 

اگر همراه با النگو هایتان قصد استفاده از ساعت یا دستبند را دارید بهتر است النگو را دست راست و ساعت یا دستبند را در دست چپ ببندید ولی اگر فقط از النگو استفاده می کنید دست چپ می تواند گزینه مناسب تری باشد.

 

هنگام خرید النگو این مورد را در نظر داشته باشید که مخصوصا النگو های ظریف یا جواهر نشان می توانند بر اثر ضربه آسیب ببینند یا بشکنند پس بهتر است برای راست دست ها النگو در دست چپ باشد و بلعکس.

 

نکته هایی بسیار ضروری در مورد نگهداری زیورآلات وجود دارد که برخی از مصرف کنندگان طلا و جواهر با اینکه سال هاست از آنها استفاده می کنند ، اما به دلیل عدم توجه به ظرایف کار از آن بی اطلاع اند.

 

خرید النگو,نکاتی برای خرید النگو

النگو نوعی دستبند است که قابلیت تغییر سایز را ندارد

 

بهترین سایز برای انتخاب النگو طلا

بعنوان یک قانون کلی همیشه النگو و دستبندی را انتخاب کنید که 1 تا 1/5 سانتیمتر بزرگ تر از اندازه مچ دست شما باشد. قانون دوم در ارتباط با جذب هرچه بیشتر توجه به سمت دستان خود اسـت. اگر میخواهید ظاهری بی‌ نقص و دلفریب داشته باشید و تمام تمرکز بر روی النگو طلا در دستان شما باشد پس زمینه شلوغی برای آن انتخاب نکنید.

 

این به این معنی است که در انتخاب لباس باید به سراغ نمونه‌ های ساده تر باشید. زمانی که مردم به جواهرات طلا فکر می کنند، اولین چیزی که به نظرشان می رسد طلا زرد اسـت. با این حال، هنرمندان قرنها، دیگر رنگ هاي طلا را ایجاد کرده اند. شما جواهرات طلایی جدید و باشکوهی را در رنگ‌ های طلا سفید، رزگلد و حتی طلای سبز پیدا خواهید کرد.

 

روش نگهداری از النگو:

در صورت ظریف بودن النگو، باید دقت بیشتری در خصوص نگهداری از آنها داشت.

 

جواهرات خود را حداقل سالـی یک بار برای تمیز کردن و آب‌کاری بـه خصـوص بازدید سنگ هایش به نزد جواهر فروش خود ببرید تا از ضررهای احتمالی پیشگیری نمایید. توجه داشته باشید اجناسی که با سنگ های زمرد تزئین یافته، هرگز با بنزین و یا آب گرم شستشو ندهید، زیرا احتمال ترک خوردگی آن زیاد است.

 

دقت فرمایید سنگ فیروزة اصل کـه متعلق به نیشابور می باشد هرگز با کرم و یا روغن «چربی» تماس نیابد، تا موجب دو رنگ شدن و به اصطلاح مردن سنگ نگردد. توجه نمایید جواهراتی کـه تخمه های آن در کاسه سوار گردیده چون الماس، هرگز به داخل آب نبرید زیرا راه خروجی آب در آنها تعبیه نگردیده است. ماندن آب در کاسه موجب کدر شدن سنگ خواهد شد.

 

برای تشخیص سایز النگو ابتدا باید انواع النگو را بررسی کنیم.

 

روش تمیز کردن النگو, راههای نگهداری از النگو

روش اندازه گیری سایز دست برای خرید النگو

 

چگونه سایز النگو را بیابیم؟

روش اول: بدست آوردن سایز النگو با اندازه گیری از دور دست

اندازه گیری دور مچ دست

یک نوار باریک از کاغذ یا نخ را برش دهید

انگشت شصت خود را روی سر انگشت کوچک قرار دهید

نوار را طوری دور دست خود بپیچید که بزرگ ترین حلقه ممکن تشکیل شود

اندازه گیری طول نوار

طول نوار را اندازه گیری کنید ( برحسب سانتی متر )

طبق جدول مقابل سایز النگو مناسب خود را بیابید

 

انتخاب النگو برای کودکان,خرید النگو بچه گانه

جدول سایز النگو

 

روش دوم: بدست آوردن سایز النگو با اندازه گیری قطر داخلی النگو

اندازه گیری طول نوار

قطر قسمت داخلی النگو فعلی خود (النگویی که مناسب دست شماست) را مطابق شکل اندازه گیری کنید.( برحسب میلی متر )

طبق جدول زیر سایز النگو مناسب خود را بیابید.

 

گردآوری: بخش مد بیتوته