تیم ملی والیبال ایران در پایان هفته نخست رقابت‎های لیگ ملت‎ها بالاتر از قدرت‎های این رشته در صدر جدول رده‎بندی قرار گرفت. 

به گزارش مهر، مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه آغاز و تا نهم تیرماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، پرتغال، روسیه (قهرمان دوره گذشته مسابقات)، صربستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در مرحله مقدماتی مسابقات هستند که پس از پنج هفته رقابت، ۶ تیم برتر راهی مرحله نهایی خواهند شد. مرحله نهایی مسابقات به میزبانی آمریکا از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار و تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد.

 

شاگردان ایگور کولاکوویچ در پایان هفته نخست این مسابقات با سه برد مقتدرانه برابر تیم های ایتالیا، چین و آلمان در صدر جدول رده بندی قرار گرفت.

 

ایران، فرانسه و برزیل سه کشوری بودند که هر سه بازی هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

 

تیم ملی آمریکا در پایان روز سوم به تک برد خود مقابل تیم استرالیا دست یافت.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

 نتایج دیدارهای روز سوم مسابقات نیز به این شرح است:

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

مسابقات لیگ ملت ها از روز جمعه با برگزاری دیدارهای هفته دوم پیگیری می شود. برنامه دیدارهای روز اول از هفته دوم به این شرح است:

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

جدول رده بندی در پایان هفته نخست مسابقات:

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

برنامه دیدارهای ایران در هفته دوم:

* برزیل - ایران - جمعه ۱۷ خرداد - ساعت ۱۱:۱۰

* آرژانتین - ایران - شنبه ۱۸ خرداد - ساعت ۱۰:۴۰

* ژاپن - ایران - یکشنبه ۱۹ خرداد - ساعت ۱۴:۱۰

 

به گزارش مهر، تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی وثابت در لیگ ملت‌های والیبال هستند که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها بر عهده دارد. ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.

 

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی ایران با هدایت ایگور در جایگاه دهم قرار گرفت.

 

تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.