باشگاه استقلال این روزها مصداق واقعی کلاف سردرگم است که از هر طرفش بخواهند گره‌گشایی کنند طرف دیگرش گره‌ای کورتر می‌خورد. مسئولان این باشگاه از مدت‌ها پیش به دنبال انتخاب جانشین وینفرد شفر بودند اما با توجه به این‌که قرارداد سال آخر پیرمرد آلمانی هنوز فسخ نشده و قانونا او سرمربی است و نمی‌توان کسی را با این عنوان برای آبی‌ها انتخاب کرد کار مذاکره و توافق با گزینه‌هایی چون استراماچونی هم فعلا به نتیجه نرسیده است. 

این در حالی است که با توجه به درگیر بودن پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی، استقلال که فصل برایش تمام شده بود می‌توانست با زیرکی و حرفه‌ای‌گری هر چه زودتر موضوع شفر را فیصله دهد و با انتخاب سرمربی و به تبع آن بازیکنان مورد نظر تیمش را زودتر از رقبای سرخ و زردپوش همیشه مدعی ببندد.

 

آبی‌ها نه تنها مربی و بازیکن جدید جذب نکرده‌اند بلکه وضعیت بازیکنان قراردادتمام این تیم مثل وریا غفوری، علی کریمی، امید نورافکن، پژمان منتظری و سیدحسین حسینی هم مشخص نیست و بازیکنان دیگری هم مثل فرشید اسماعیلی با وجود داشتن قرارداد ساز جدایی زده‌اند. روز گذشته هم پژمان منتظری، مدافع و کاپیتان تیم فوتبال استقلال با توجه به عدم تماس‌های مسئولان باشگاه برای تمدید قرارداد، خبر از جدایی خود داد. برخی پست اینستاگرامی منتظری را هشداری به هواداران در مورد دست‌های پشت پرده و فردی که او چندی پیش از وی به شدت انتقاد کرده بود می‌دانند اما عده‌ای هم معتقدند پژمان منتظری با انتشار پیام در صفحه شخصی‌اش تلاش دارد مدیران استقلال را برای تمدید قرارداد مجاب کند چراکه او متوجه شده در لیست فرهاد مجیدی برای فصل آینده قرار ندارد.

 

البته شایعات دیگری هم وجود دارد و شنیده می‌شود مدیریت باشگاه از منتظری به خاطر اعتصاب‌های فصل گذشته که با سرلیدری او انجام شد شاکی هستند و حذف او خواسته مدیریت است ضمن این‌که قراردادش هم به پایان رسیده است. امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال به پیام منتظری واکنش نشان داد و گفت: «استقلال خانه پژمان منتظری و امثال اوست اما به نظر می‌رسد او دنبال هدف دیگری است وگرنه صحبت‌های او معنی دیگری نمی‌‌دهد.»

 

نکته جالب این‌که فرهاد مجیدی زودتر از فتحی به پست اینستاگرامی منتظری واکنش نشان داد تا با یک تیر دونشان بزند! مجیدی با انتشار تصویر تماس ناموفقش با منتظری نوشت: «روز گذشته بعد از جلسه با آقای فتحی با اولین بازیکنی که تماس گرفتم پژمان منتظری بود. پژمان بزرگ تیم ماست و باید بمونه.» اولا که مجیدی با این پیام نشان داد که با وجود تصمیم مدیران برای جذب مربی خارجی، تیم فصل آینده با نظر او بسته می‌شود.

 

در ثانی او با پاسخ صریح و مستند به گلایه منتظری اعلام کرد که باشگاه و مربی تیم بی‌خیال نیستند و در حال برگزاری و جلسه‌اند و حتی تماس هم گرفته می‌شود و پاسخی دریافت نمی‌شود. در واقع مجیدی با انتشار این پیام جلوی موضع‌گیری هواداران علیه خود و مدیریت را گرفت و مانع آن شد تا عده‌ای از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. نکته دیگر در ماجرای منتظری حمایت عجیب و سریالی بازیکنان استقلال از جمله وریا، کریمی و خسرو حیدری بود که تقریبا با ادبیات و دلایل مشابه به حمایت از کاپیتان‌شان پرداخته بودند آن هم در حالی که وریا و علی کریمی خودشان هنوز پاسخی به پیشنهاد تمدید نداده‌اند و خسرو هم خداحافظی کرده است.

 

 خراسان