در اتفاقی نادر و کم سابقه بار دیگر برگزار کنندگان و مسوولان فوتبال کشور سوء مدیریت خود را به رخ کل ایران کشیدند تا جایی که بعد از 90 دقیقه تاخیر خبر لغو بازی فینال جام حذفی رسید و بعد از دو ساعت دوباره گفتند بازی برگزار می‌شود

 

ماجرا از این قرار است که اتوبوس هواداران داماش که از رشت راهی اهواز شده بود کمی دیر به ورزشگاه فولاد آره نا رسید. زمانی که کل سکوها پرشده و حدود ده هزار تماشاگر هم به داخل ورزشگاه راه نیافته بودند.

 

همین مساله باعث شد تا تیم داماش در اعتراض به راه ندادن هواداران‌شان به ورزشگاه از رختکن بیرون نیایند. در واقع مدیر و مالک این باشگاه اعلام کردند تا هواداران‌شان وارد ورزشگاه نشوند و ننشینند بازی نخواهند کرد اما با توجه به پر شدن سکوها جابجایی تماشاگران تقریبا غیر ممکن بود.

 

وقتی کاری از دست مسوولان برنیامد سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند بودند که با گرفتن میکروفن در دست از هواداران پرسپولیس خواستند تا بخشی از سکوها را برای تماشاگران داماش خالی کنند. حتی بیرانوند به خبرنگاران اعلام کرد جایگاه‌شان را خالی کنند اما طبیعی بود که کسی نخواهد جای خودش را از دست بدهد.

 

در عین حال وقتی کاری از دست مسوولان برنمی‌آمد شایعه لغو بازی هم به گوش رسید اما بعد از 45 دقیقه بازیکنان دو تیم که بدن‌های‌شان سرد شده بود تازه به زمین آمدند تا گرم کنند و به نظر می‌رسید احتمالا بازی با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد که باز هم این اتفاق نیفتاد.

 

این اتفاقات در حالی رخ داد که مانو فرارا دستیار اسپانیایی ویلموتس در ورزشگاه شاهد این اتفاقات عجیب بود و البته مرد بلژیکی همراه دستیارانش چشم به تلویزیون دوخته و احتمالا نمی‌دانست ماجرا چیست.

 

در ادامه غیر از ورود افراد متفرقه به زمین و جایگاه خبرنگاران همچنان افرادی وارد ورزشگاه می‌شدند. در عین حال ساعت 22:15 دقیقه گفته شد ساعت 22:30 دقیقه بازی شروع می‌شود که این اتفاق نیفتاد.

 

برای جابه‌جایی هواداران پرسپولیس و اختصاص برخی جایگاه‌ها به هواداران داماش درگیری‌هایی بین یگان ویژه و هواداران پرسپولیس رخ داد. در عین حال کریم باقری با عصبانیت به سمت سعید فتاحی رفت و به شدت از او به خاطر اتفاقات رخ داده انتقاد کرد و بر سر او فریاد کشید.

 

 لحظاتی بعد سعید فتاحی مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ به کنار زمین آمد و اعلام کرد قلبم درد گرفته است و به دنبال قرص آسپرین بود.

 

هنگامی که بلندگوی ورزشگاه اعلام کرد اگر تماشاگران داماش داخل نیایند، بازی برگزار نمی‌شود هواداران پرسپولیس اقدام به پرتاب گوجه، بطری آب و اشیای دیگری کردند. در حالی‌که بازیکنان پرسپولیس و همچنین تیم داوری در میانه زمین ایستاده بودند و آماده آغاز مسابقه بودند بازیکنان داماش حلقه اتحاد زدند و با یکدیگر به صحبت پرداختند.

 

در ادامه هواداران پرسپولیس یکصدا علیه سعید فتاحی شعار دادند و فحاشی کردند. در کمبود آب و گرمازدگی برخی تماشاگران، جیرجیرک‌ها و ملخ‌ها هم با هجوم به ورزشگاه شرایط را سخت‌تر کرده بودند و کم کم حوصله تماشاگران در هوای گرم اهواز سر رفت. در نهایت با تصمیم مسوولان پرسپولیس، بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم به نشانه اعتراض ساعت 22:20 از زمین خارج و راهی رختکن شدند. این اتفاق در حالی رقم خورد که تماشاگرانی که روی سکوها قرار داشتند و به شدت از این اتفاقات عصبی شده بودند، اشیایی را به سمت زمین پرتاب کرده و حتی اقدام به شکستن صندلی‌ها کردند. این اتفاق زمانی اوج گرفت که بازیکنان داماش در حال خروج از زمین بودند که شدت عصبانیت هواداران بیشتر شد.

 

پس از این اقدام از سوی دو تیم و خروج آنها از زمین و رفتن به سمت رختکن، برخی تماشاگران نیز حتی وارد زمین شدند. فشردگی حضور تماشاگران در سکوها طوری بود که برخی تماشاگران حتی روی ستون‌های سقف ورزشگاه نشسته‌ بودند.

 

ساعت 22:35 دقیقه عده زیادی از افراد متفرقه درون زمین بودند و نیمی از سکوها هم خالی شد اما همچنان تکلیف بازی نامشخص بود.

 

ساعت 22:45 دقیقه عده زیادی از عوامل برگزاری مسابقه درون زمین چمن بودند اما سکوها تقریبا خالی شد ولی باز هم خبر لغو مسابقه را نشنیدیم.

 

خبر لغو بازی در خبرگزاری‌ها هم منتشر شد اما از ساعت 23 به بعد کم کم تماشاگران به ورزشگاه برگشتند و سکوها را پر کردند. در همین لحظات خبر رسید بازی برگزار می‌شود تا همه اهالی فوتبال برای چندمین بار شوکه شوند.

 

ساعت 23:10 دقیقه تیم‌ها برای سومین بار وارد زمین شدند تا بدن‌های‌شان را گرم کنند و این مسابقه تاریخی شروع شود. سرانجام در کمال شگفتی این فینال تاریخی راس ساعت 23:20 در فضایی ملتهب و امنیتی برگزار شد

 

 ایران