کاوش در کاخ دوج در ونیز: راهنمای بازدیدکنندگان کاخ دوج نمای بیرونی کاخ دوج ونیزدرب کارت کاخ دوج ونیزپل آه کاخ دوج ونیزطاق Foscari و Scala dei Giganti کاخ دوج ونیزتالار شورای بزرگ کاخ دوج ونیزپله طلایی(SCALA D'ORO)کاخ دوج ونیزتالار کالج و تالار سنای کاخ دوج ونیزسالن شورای ده کاخ دوج ونیزآپارتمان های قصر دوجزندان های کاخ دوج ونیزموزه دل اپرا کاخ دوج ونیزنکاتی برای بازدیدکنندگان کاخ دوج ونیزرسیدن به کاخ دوج ونیز سوالات متداول درباره کاخ دوج ونیز سخن پایانی مقاله درباره ی کاخ دوج ونیز 

کاوش در کاخ دوج در ونیز: راهنمای بازدیدکنندگان کاخ دوج نمای بیرونی کاخ دوج ونیزدرب کارت کاخ دوج ونیزپل آه کاخ دوج ونیزطاق Foscari و Scala dei Giganti کاخ دوج ونیزتالار شورای بزرگ کاخ دوج ونیزپله طلایی(SCALA D'ORO)کاخ دوج ونیزتالار کالج و تالار سنای کاخ دوج ونیزسالن شورای ده کاخ دوج ونیزآپارتمان های قصر دوجزندان های کاخ دوج ونیزموزه دل اپرا کاخ دوج ونیزنکاتی برای بازدیدکنندگان کاخ دوج ونیزرسیدن به کاخ دوج ونیز
سوالات متداول درباره کاخ دوج ونیز سخن پایانی مقاله درباره ی کاخ دوج ونیز 
0
کاخ دوج ونیز، نگینی در قلب ایتالیا (+تصاویر) کاخ دوج ونیز   در این مقاله از بی...

کاخ دوج ونیز، نگینی در قلب ایتالیا (+تصاویر)


کاخ دوج ونیز

 

در این مقاله از بیتوته، به سفری تاریخی به کاخ دوج ونیز می‌پردازیم، یکی از شاهکارهای معماری گوتیک که در قلب ونیز قرار دارد. این کاخ نه تنها یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخی ایتالیا است بلکه به عنوان یکی از باشکوه‌ترین بناهای جهان شناخته می‌شود. 

یکی از زیباترین ساختمان‌های اروپا، کاخ دوج (Palazzo Ducale) نه تنها مرکز حکومت در جمهوری ونیزی، بلکه محل اقامت دوج نیز بود. کاخ اولین نفر از این رهبران قدرتمند یک قلعه چوبی غم انگیز با برج های دفاعی عظیم بود و پس از چندین آتش سوزی، قلعه به یک قصر به سبک بیزانس تبدیل شد.

 

قصر دوج ونیز

قصر دوج ونیز

 

نمایی که امروز می بینید عمدتاً در قرن چهاردهم ساخته شده است و نمای مشرف به پیاتزتا مربوط به نیمه اول قرن پانزدهم است. اگرچه این کاخ در حال حاضر یک موزه است، برخلاف بسیاری از موزه‌ها، این نقاشی‌ها به‌ویژه برای تزئین کاخ دوج خلق شده‌اند و بعداً اضافه نشدند.

 

آثار هنری، زیبایی نمادین و تاریخ جالب کاخ دوج، آن را به یکی از جاذبه های اصلی ونیز برای گردشگران تبدیل کرده است. با این راهنمای بازدیدکنندگان برای کاوش در کاخ دوج، مطمئن خواهید بود که تمام نکات برجسته را خواهید دید. 

 

نمای بیرونی کاخ دوج ونیز

نمای بیرونی کاخ دوج ونیز

 

ظاهر متمایز این شاهکار معماری گوتیک ناشی از روشی است که طراحان آن توانستند بخش عظیم جامد کاخ را بر روی طاق دوتایی از ستون‌های مرمری باریک و تقریباً ظریف ایستری آویزان کنند. آن‌ها با ایجاد یک طبقه فوقانی با ظاهری فوق‌العاده سبک، به این تعادل بصری دست یافتند، سطح آن تقریباً توری با الگوهای مرمر صورتی ورونا، که توسط پنجره‌های قوس‌دار زیبا سوراخ شده بود، به نظر رسید.

 

این جلوه چیزی جز مسحورکننده نیست و با قرنیزهای مرلون و گلدسته‌هایی که به نظر می‌رسد کاخ را به طور هوایی به آسمان می‌کشد، تقویت می‌شود. نما گاهی اوقات به عنوان استعاره ای از خود شهر دیده می شود، وزن عظیم آن توسط پایه ای از شمع های چوبی رانده شده در کف تالاب تحمل می شود.

 

حتماً به عقب برگردید و نما را به عنوان یک اثر هنری کامل تحسین کنید، اما تک تک ستون‌ها، سرستون‌های زیبای حکاکی‌شده‌شان و مجسمه‌هایی که نماهای مشرف به کانال بزرگ و پیاتزتا را تزئین می‌کنند، نادیده نگیرید . یادآوری از گذشته تیره و تار کاخ - بسیاری از موارد دیگر را در داخل آن خواهید یافت - دو ستون (نهم و دهم) ساخته شده از مرمر قرمز است که زمانی بین آنها حکم اعدام صادر می شد.

 

درب کارت کاخ دوج ونیز

درب کارت کاخ دوج ونیز

 

پورتا دلا کارتا، ورودی اصلی کاخ، رابط بین کاخ دوج و کلیسای سنت مارک است که توسط برادران جووانی و بارتولومئو بون در اواسط دهه 1400 ایجاد شد. این یکی از دو نمونه کامل از گوتیک ونیزی در نظر گرفته می شود (دیگری Ca' d'Oro است ). دور تا دور آن نقش های زینتی و تمثیلی حک شده است و در بالا دوج فرانچسکو فوسکاری در برابر شیر سنت مارک زانو زده است.

 

نمادگرایی در اینجا قوی است و نشان می دهد که در جمهوری ونیزی، فرد در برابر قدرت دولت تعظیم کرده است. مجسمه کنونی کپی قرن نوزدهمی از اصل آن است که با حمله ارتش ناپلئون به ونیز در سال 1797 نابود شد. نام Porta della Carta به معنای دروازه کاغذی است و گمان می‌رود که از کسانی گرفته شده باشد که در اینجا منتظر بودند تا عریضه‌های خود را به اعضای آن تحویل دهند. شورا. کنده ستون کنار دروازه به عنوان سکویی برای اعلام قوانین جمهوری استفاده می شد.

 

پل آه کاخ دوج ونیز

پل آه کاخ دوج ونیز

 

اگر قبلاً آن را ندیده اید، قبل از اینکه برای گشت و گذار وارد کاخ شوید، تا انتهای نما در سمت کانال بزرگ قدم بزنید تا به یکی از مشهورترین نمادهای ونیزی، Ponte dei Sospiri - پل نگاه کنید. پل آه ها یک پل کوچک و محصور است که کاخ دوج را به زندان جدید (Prigioni Nuove) متصل می کند.

 

این پل به خاطر نامش مشهور است، که برگرفته از این افسانه است که زندانیان هنگام عبور از پل آه می کشند و آخرین نگاه خود را از آزادی قبل از زندانی شدن می بینند. با این حال، این نام به احتمال زیاد کاربردی‌تر است و صرفاً به آه‌های واقعی زندانیان اشاره می‌کند که در داخل پل محصور داغ و خفه شده بودند.این پل توسط آنتونیو کونتینو طراحی شده و بین سال های 1590 تا 1601 ساخته شده است. این پل به سبک باروک ساخته شده و از سنگ آهک سفید ایستری ساخته شده است. پل با دو پنجره کوچک میله دار در هر طرف تزئین شده است که تنها منبع نور برای فضای داخلی است.پل آه ها یک جاذبه توریستی محبوب است و اغلب در عکس ها و فیلم ها نشان داده می شود. این یادگاری از تاریخ طولانی و غنی شهر و همچنین گواهی بر قدرت تخیل بشر است.

 

راهنمای بازید کاخ دوج ونیز

راهنمای بازید کاخ دوج ونیز

 

Porta della Carta از طریق طاق Foscari به حیاط مرکزی بزرگ منتهی می شود. اگرچه به وضوح گوتیک است، تزئینات غنی از ستون ها، طاقچه ها و برجک ها قبلاً تأثیرات رنسانس را نشان می دهد، به ویژه مجسمه های آدم و حوا که توسط آنتونیو ریزو حجاری شده است.

 

او همچنین Scala dei Giganti، پلکان غول‌ها را طراحی کرد که به طاق می‌پیوندد و به آپارتمان‌های دولتی در طبقه بالا منتهی می‌شود. در هنگام فرود در بالای آن، دوژها تاجگذاری کردند - یا در مورد دوج مارینو فالیرو، سر بریده شدند. این پلکان نه به دلیل ابعاد بزرگ خود، بلکه به خاطر دو پیکره بزرگتر از حد معمول مریخ و نپتون توسط Jacopo Sansovino که در سال 1567 خلق شده و نماد قدرت ونیز در خشکی و دریا است، نامگذاری شده است.

 

در سمت چپ راه پله، محل تجمع سناتورها، Cortile dei Senatori ، با جلوی رنسانس اواخر و تزئینات مرمری زیبا قرار دارد. از حیاط، می توانید ببینید که اگرچه شبیه یک ساختمان مربع است، اما در واقع کاخ فقط سه بال دارد که ضلع چهارم توسط کلیسای سن مارکو (کلیسای سنت مارکو) مجاور تشکیل شده است. این حیاط که عمدتا توسط آنتونیو ریزو پس از آتش سوزی در سال 1483 طراحی شده است، یک شاهکار دوره رنسانس است.

 

 

کاخ دوج ونیز

کاخ دوج ونیز 

 

این تالار شورای بزرگ که بین سال‌های 1340 تا 1355 ساخته شد، مقر مجلس پایین پارلمان ونیزی بود. هم به دلیل وسعت (54 متر در 25 متر) و هم به دلیل تناسب هماهنگ آن از زیاده‌روی کردنش چشمگیر است. اندازه آن امری عملی بود: زمانی که شورا در حال برگزاری بود، این اتاق باید 1800 شهروند حق رای را در خود جای می داد. تمام تصمیماتی که جمهوری را به یک قدرت جهانی تبدیل کرد در اینجا مورد بحث قرار گرفت.

 

بزرگترین هنرمندان زمان خود - پیسانلو، جیووانی بلینی، کارپاچیو و تیتیان - در نقاشی اتاق شرکت کردند، اما آتش سوزی در سال 1577 بسیاری از آثار آنها را نابود کرد. تینتورتو و ورونزه نقاشی های اتاق جدید را به همراه پالما جوان و فرانچسکو باسانو انجام دادند. بهشت تینتورتو تمام دیوار پشت صندلی های دوج و بالاترین مقامات را پر می کند، ابعاد آن 22 در هفت متر است که آن را به عنوان بزرگترین نقاشی روغنی جهان رتبه بندی می کند.

 

شاهکار دیگر سقف است، با پانل های نقاشی شده توسط Veronese که ونیز را خدایان احاطه کرده و توسط Victory تاج گذاری شده است. همچنین به دنبال دوژ پونته در حال ادای احترام به ونیز توسط تینتورتو و استقبال ونیز از ملل تسخیر شده در اطراف تختش توسط پالما جوان باشید. در میان پرتره های نقاشی شده دوج ها، متوجه خواهید شد که یکی به رنگ سیاه کشیده شده است. این دوج مارینو فالیرو است که در پلکان غول سر بریده شد.

 

پله طلایی کاخ دوج ونیز

پله طلایی کاخ دوج ونیز

 

پلکان غول‌ها در حیاط ممکن است به دلیل اندازه‌اش چشمگیر باشد، اما برای تاثیرگذاری، هیچ چیز در اینجا نمی‌تواند به پله‌های اصلی و فرعی باشکوه Scala d'Oro، پله‌های طلا برسد. اینها که به دلیل تزئینات طلایی غنی خود نامگذاری شده اند، از Loggia در طبقه اول (به یاد داشته باشید که در ایتالیا طبقه اول یک طبقه از طبقه همکف است) به طبقه دوم و از آنجا به دفاتر و اتاق های پذیرایی در طبقه سوم منتهی می شوند.

 

در روزهای جمهوری، فقط اعضای شورا و مهمانان افتخاری دوج مجاز به استفاده از آنها بودند. راه پله احتمالاً توسط Sansovino در سال 1583 آغاز شد و توسط Scarpagnino در حدود 1550 تکمیل شد.

 

تالار کالج و تالار سنای کاخ دوج ونیز

تالار کالج و تالار سنای کاخ دوج ونیز

 

سالا دل کولژیو که از نظر بسیاری زیباترین اتاق در کل کاخ است، جایی است که کالژیو - کابینه - به ریاست دوج تشکیل جلسه داد و جمهوری مهمترین بازدیدکنندگان خود را در آنجا پذیرفت. به ویژه هماهنگ است، با وحدتی از تزئینات آن که در برخی اتاق های دولتی دیگر در کاخ وجود ندارد.

 

بر فراز تاج و تخت دوج، تابلوی بزرگ ورونی متعلق به سال 1578 است که نشان می‌دهد دوج برای پیروزی بر ترک‌ها در نبرد حیاتی لپانتو تشکر می‌کند. سقف برجسته دارای چندین نقاشی عالی ورونزی است که نمادی از ایده‌آل‌های بزرگ ونیز است و نقاشی‌های دیواری توسط تینتورتو یا شاگردانش است.

 

سه اتاق قابل توجه دیگر از جمله این گروه از اتاق های شورای طبقه سوم هستند. Sala dell'Anticollegio مجاور ، با نقاشی هایی از Tintoretto، Paolo Veronese، و Jacopo Bassano، اتاق انتظار هیئت های خارجی بود. ناپلئون کتاب معروف «تجاوز به اروپا» ورونز را به پاریس برد، اما بعداً بازگردانده شد.

 

مجلس سنا در سالا دل سناتو، اتاقی مجلل با پانل های سقفی زیبا، برای اتخاذ رهنمودهای سیاسی و تصمیم گیری در مورد صلح و جنگ تشکیل جلسه داد. نام Sala delle Quattro Porte به چهار در آن اشاره دارد که هر یک با سنگ مرمر کمیاب احاطه شده و توسط مجسمه ها پوشیده شده است. اتاق توسط آندریا پالادیو طراحی شده است و سقف و نقاشی های دیواری از استودیو Tintoretto است. نقاشی های تیتیان و تیپولو هستند.

 

سالن شورای ده کاخ دوج ونیز

سالن شورای ده کاخ دوج ونیز

 

در مجاورت Sala delle Quattro Porte گروهی از اتاق‌ها قرار دارد که جنبه دیگری از عملکرد داخلی جمهوری ونیزی را نشان می‌دهد. شورای دهم، که در Sala del Consiglio dei Dieci تشکیل می شد، دادگاه دولتی مخفی بود که مسئولیت پلیس مخفی را بر عهده داشت و بر تمام جنبه های زندگی عمومی و خصوصی کنترل داشت.

 

هیچ تجدیدنظری علیه حکم آنها وجود نداشت. اتاق شیک است، با پوشش‌های چوبی، تذهیب‌کاری، و نقاشی‌هایی که شامل صاعقه‌های پرتاب مشتری ورونز در برابر رذایل و جونو است که تاج دوک را به ونیز ارائه می‌کند.

 

در کنار در در سالا دلا بوسولا ، جایی که کسانی که برای حضور در شورای ده دعوت شده بودند، منتظر بررسی بودند، یک Bocca di Leone (دهان شیر) قرار دارد. این ارقام دارای شکافی برای دهان هستند که می‌توان در آن نکوهش‌ها را مخفیانه انداخت. بازرسان، که در Sale dei Inquisitori ملاقات کردند ، قضات بازپرس بودند. وظیفه آنها بازجویی از مجرمان بود، در صورت لزوم با کمک "تشویق" برای تشویق به اعتراف. تصویر وسط سقف، بازگشت پسر ولگرد تینتورتو است .

 

این اتاق ها در طبقه دوم بال شرقی به طرز شگفت آوری کوچک هستند. هر دوج خودش آپارتمان‌هایش را تجهیز می‌کرد، و ناپلئون با چیزهایی که باقی مانده بود، اما حتی مبله‌های کمی هم داشتند، آپارتمان‌ها به دلیل هنر و دکورشان جالب هستند. استادانه ترین آنها سالا دلی اسکارلتی با سقف حکاکی شده است. شومینه 1501 توسط آنتونیو و تولیو لومباردو. و دو لونت نقاشی شده، یکی از تیتیان.

 

در Sala dello Scrutinio، فتح زارا اثر Tintoretto را خواهید دید ، و Sala Erizzo دارای سقف قرن شانزدهمی و دودکش از سنگ مرمر و گچ است. در یک گالری عکس کوچک در پشت سوئیت، آثاری از جیووانی بلینی، بوکاچیو بوکاچینو، تیپولو، و تینتورتو، و همچنین تعدادی تابلوی چوبی نقاشی شده از شیاطین اثر هیرونیموس بوش وجود دارد.

 

زندان ها ی کاخ دوج ونیز

زندان ها ی کاخ دوج ونیز

 

ورود عمومی منظم به کاخ شامل سلول‌های بدنام زندان نمی‌شود که کازانووا در سال 1755 از آنجا فرار افسانه‌ای و جسورانه‌اش را انجام داد. اما چندین تور خصوصی گروه‌های کوچک را از سلول‌های زیرزمینی تاریک و کم نور در اعماق پوزی (چاه‌ها) می‌برند. سلول کازانووا در بالاترین سطح.

 

تقریباً هیچ کس فرار نکرد، و مخصوصاً از این پیومبی ها یا سلول های سربی که درست زیر سقف سربی که مانند کوره در تابستان بودند، می ترسیدند. دسترسی به Prigioni از طریق پل معروف آه‌ها است و پس از دیدن این سلول‌های تلخ و غیرقابل زندگی، ناامیدی کسانی را که از آن عبور کرده‌اند احساس خواهید کرد.

 

یک نور جانبی جالب به سلول شماره 10 در پوزی در یک بازسازی در دهه 1980 کشف شد. زیر خاک و آهک تابلویی از ریکاردو پروکولو، نقاش نقاشی دیواری بود که در جریان تفتیش عقاید در سال 1549 در اینجا زندانی بود و متهم به بدعت لوتری بود.

 

موزه دل اپرا کاخ دوج ونیز

موزه دل اپرا کاخ دوج ونیز

 

ورودی موزه درست در سمت چپ مانع بلیط است. شش اتاق برای کاوش وجود دارد که بیشتر قسمت‌هایی از نمای کاخ را در خود جای داده است.

 

اتاق I، سرستون‌ها و ستون‌های حکاکی‌شده قرن چهاردهمی را به نمایش می‌گذارد که مناظر مختلف جهان را به نمایش می‌گذارد. سرستون های اتاق دوم مضامین اخلاقی را به تصویر می کشند. اتاق III دارای یک سرستون برجسته با خلقت آدم است.

 

اتاق IV بینشی با بلوک های دیوار باستانی ارائه می دهد. در اتاق V، سنگ کاری پیچیده، از جمله عناصر گوتیک، خودنمایی می کند.

 

بزرگترین اتاق، اتاق VI، گروه های متنوعی از 26 سرستون را از ایوان های طبقه اول نمایش می دهد.

 

عکاسی در داخل کاخ مجاز است، اما استفاده از فلاش ممنوع است.

کوله پشتی و چمدان های بزرگ باید در ورودی کاخ تحویل داده شوند.

غذا و نوشیدنی در داخل کاخ مجاز نیست.

در صورت نیاز به کمک، می توانید از کارکنان کاخ سوال کنید.

 

 دسترسی به کاخ دوج ونیز

دسترسی به کاخ دوج ونیز

 

سوار بخارتو، سیستم حمل و نقل شناور ونیز، به ایستگاه‌های San Marco یا San Zaccaria که نزدیک‌ترین آنها به کاخ Doges است بروید. تابلوهای خیابان در سراسر شهر به سن مارکو اشاره می کنند. 

 

1. کاخ دوج ونیز چیست؟

کاخ دوج ونیز، قصری باشکوه با معماری گوتیک است که برای قرن ها مقر دوژ (حاکم) ونیز بوده است. این کاخ امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا شناخته می شود. 

 

2. قدمت کاخ دوج ونیز به چه زمانی برمی گردد؟

ساخت کاخ دوج ونیز به قرن نهم میلادی باز می گردد. این کاخ در طول قرون متمادی، توسعه و گسترش یافته است. 

 

3. معماری کاخ دوج ونیز به چه سبکی است؟

معماری کاخ دوج ونیز ترکیبی از سبک های مختلف، به ویژه گوتیک است. نمای کاخ با ستون های مرمری و طاق های گوتیک تزئین شده است. داخل کاخ نیز با نقاشی های دیواری، مجسمه ها و اثاثیه عتیقه تزیین شده است. 

 

4. از بخش های مهم کاخ دوج ونیز چه می توان نام برد؟

کاخ دوج ونیز از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از جمله آنها می توان به پلکان طلایی، تالار شورای عالی، تالار چهار در و اتاق اسلحه اشاره کرد. 

 

5. چگونه می توان از کاخ دوج ونیز بازدید کرد؟

کاخ دوج ونیز همه روزه برای بازدید عموم باز است. بلیط ورودی را می توان به صورت آنلاین یا در محل خریداری کرد. همچنین تورهای راهنما در دسترس هستند. 

 

کاخ دوج ونیز، گنجینه‌ای از تاریخ، هنر و معماری، نه تنها یادآور شکوه و جلال جمهوری ونیز است، بلکه پنجره‌ای به سوی گذشته این شهر پر رمز و راز را به روی بازدیدکنندگان می‌گشاید. گردش در تالارهای باشکوه، تحسین نقاشی‌های دیواری نفیس و مجسمه‌های بی‌نظیر، و گام نهادن در پلکان طلایی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر گردشگری رقم خواهد زد. کاخ دوج ونیز تنها یک بنای تاریخی نیست، بلکه انعکاسی از فرهنگ، سیاست و هنر در طول قرون متمادی است.با بازدید از این کاخ، نه تنها سفری در تاریخ ونیز خواهید داشت، بلکه با ذوق و سلیقه هنری مردمان این شهر نیز آشنا خواهید شد.

 

در پایان، امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی را درباره کاخ دوج ونیز در اختیار شما قرار داده باشد.ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به ونیز، از این کاخ باشکوه دیدن کنید و از زیبایی‌ها و رمز و رازهای آن لذت ببرید.

  

 

  گرد آوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow