راهنمای سفر به آبشار شگفت انگیز لوشکیآبشار لوشکی کجاست؟دسترسی به آبشار لوشکیبهترین فصل برای بازدید از آبشار لوشکی سوالات متداول درباره آبشار لوشکیسخن پایانی مقاله درباره ی آبشار لوشکی

راهنمای سفر به آبشار شگفت انگیز لوشکیآبشار لوشکی کجاست؟دسترسی به آبشار لوشکیبهترین فصل برای بازدید از آبشار لوشکی سوالات متداول درباره آبشار لوشکیسخن پایانی مقاله درباره ی آبشار لوشکی
0
آبشار لوشکی: بررسی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آبشار لوشکی   آبشار لوشکی، ®...

آبشار لوشکی: بررسی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری


آبشار لوشکی

 

آبشار لوشکی، یکی از مرتفعترین و زیباترین آبشارهای ایران است. در این مقاله از بیتوته، شما با ویژگی‌ها و جذابیت‌های این آبشار طبیعی آشنا خواهید شد.
ارتفاع آبشار لوشکی

ارتفاع آبشار لوشکی

 

آبشار لوشکی درزکری (Lushki) یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و منحصر به فرد در شهرستان تالش و استان گیلان است. با ارتفاعات مختلف و تشکیل شده از سه آبشار پله مانند، این آبشار از جمله مرتفعترین و زیباترین آبشارهای ایران شناخته می‌شود.

 

آبشار لوشکی با ارتفاع آبشار اصلی 75 متر، آبشار بالادست 14 متر و آبشار پایینی حدود 16 متر، یک منطقه زیبا و دلنشین برای استراحت و گردشگری است. با تشکیل شیلی‌های سیاه رنگی و پوشش گیاهی جنگلی، آبشار لوشکی دارای جلوه‌ای فراگیر و خیره‌کننده است که هر کسی را به خود جذب می‌کند.

 

ویژگی هایی آبشار لوشکی

ویژگی هایی آبشار لوشکی  

 

این آبشار در دل جنگل واقع شده و دسترسی به آن اغلب از راه‌های پیچ و خمی که در مجاورت رودخانه قرار دارند، امکان‌پذیر است. برای رسیدن به آبشار، باید از پل‌های چوبی روی رودخانه عبور کرده و مسیری که پر از زیبایی‌های طبیعی، جاده‌های خرم و سرسبز جنگلی، و صدای دلنشین آب است، طی کنید.

 

گردشگری آبشار لوشکی

 گردشگری آبشار لوشکی  

 

آبشار لوشکی امروزه یکی از مکان های دیدنی گیلان برای علاقه مندان و گردشگران به شمار می آید. زیبایی های این استان هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و همانطور که می دانید، مناطق ییلاقی و نواحی سرسبز در این منطقه نیز زیاد هستند.

 

مسیر دسترسی به آبشار لوشکی

مسیر دسترسی به آبشار لوشکی

 

به منظور دسترسی به آبشار لوشکی در شهرستان تالش و استان گیلان، مسیر زیر را طی کنید:

 

از شهر تالش به سمت روستای درزکری حرکت کنید. این روستا حدوداً 5 کیلومتری آبشار لوشکی واقع شده است.

 

در مسیر حرکت از روستای درزکری به سمت آبشار، می‌توانید چشمه‌های مختلفی را مشاهده کنید که از جمله آنها موتالا هونی است که به دلیل پوشش گیاهی خاص خود به این نام معروف است.

 

مسیر به آبشار لوشکی بسیار دورافتاده است و برای عبور از آن، از جاده‌های پرپیچ و خمی که در کنار رودخانه قرار دارند، استفاده می‌شود.

 

برای عبور از رودخانه و دسترسی به آبشار، باید از پل‌های چوبی موقتی استفاده کنید.

 

در طول این مسیر حدوداً 2 ساعت زمان طول می‌کشد. از لذت بردن از صدای دلنشین رودخانه، مناظر طبیعی دورافتاده، جاده‌های جنگلی و چشمه‌های زیبا، بهره ببرید.

 

با طی کردن این مسیر، به آبشار لوشکی دسترسی پیدا خواهید کرد و از زیبایی و طبیعت فراموش‌نشدنی آن لذت خواهید برد. 

 

امکانات رفاهی در آبشار لوشکی

امکانات رفاهی در آبشار لوشکی

 

 

بهترین فصل برای بازدید از آبشار لوشکی، بهار و اوایل تابستان است. در این زمان، هوا مطبوع و خنک بوده و طبیعت منطقه سرسبزی و طراوت خاصیت دارد. اما در فصل بهار، احتمال بارندگی وجود دارد و مسیر دسترسی به آبشار ممکن است لغزنده باشد.

 

اقامت در نزدیکی آبشارشکی

اقامت در نزدیکی آبشارشکی

 

آبشار لوشکی کجاست؟

آبشار لوشکی در شهرستان تالش استان گیلان، در نزدیکی روستای ییلاقی مسکین و در فراز روستای درزکری قرار دارد.

 

چطور به آبشار لوشکی برویم؟

برای رسیدن به آبشار لوشکی، ابتدا باید خود را به شهر لوندویل برسانید. از لوندویل به سمت روستای لمیر حرکت کنید و بعد از طی حدود ۲۰ کیلومتر، به مسیر ابتدایی دسترسی به آبشار رسید. مسیر دسترسی به آبشار، خاکی و کوهستانی است و حدود ۲ ساعت به صورت پیاده‌روی طول می‌کشد. عبور از این مسیر نیازمند داشتن جسمانی مناسب است.

 

آبشار لوشکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آبشار لوشکی از سه آبشار پله‌مانند تشکیل شده است که ارتفاع آبشار اصلی آن ۷۵ متر است، آبشار بالادست ۱۴ متر و آبشار پایین‌دست آن نیز ۱۶ متر می‌باشد. این آبشار در دل جنگل قرار دارد و طبیعت سرسبز و زیبایی را به همراه دارد. همچنین، امکان برپایی چادر و اقامت در کنار آبشار وجود دارد.

 

آیا بازدید از آبشار لوشکی رایگان است؟

بله، بازدید از آبشار لوشکی رایگان است. اما توجه داشته باشید که به دلیل حفظ محیط زیست، از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید.

 

بهترین فصل برای بازدید از آبشار لوشکی چه زمانی است؟

بهار و تابستان بهترین زمان‌ها برای بازدید از آبشار لوشکی می‌باشند. در این فصول، هوا پر از شادابی و زیبایی است و گیاهان جنگلی به نهایت زیبایی خود می‌رسند.

 

بازدید از آبشار لوشکی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت است. این آبشار با فراگیری ویژگی‌های منحصر به فرد خود، همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد. امیدواریم که این مقاله شما را به دیدن این جاذبه طبیعی و زیبایی‌های منطقه دعوت کرده و لحظاتی شاد و پربار برای شما رقم بزند.

 

 

  گرد آوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow