سفر به گذشته و آینده: کاوش در تاریخ و تحولات فرهنگی پل لمبثپل لمبث کجاست؟تاریخچه پل لمبثمعماری پل لمبثسوالات متداول درباره ی پل لمبثسخن پایانی مقاله درباره ی پل لمبث

سفر به گذشته و آینده: کاوش در تاریخ و تحولات فرهنگی پل لمبثپل لمبث کجاست؟تاریخچه پل لمبثمعماری پل لمبثسوالات متداول درباره ی پل لمبثسخن پایانی مقاله درباره ی پل لمبث
0
رازها و داستان‌های پنهان پشت مهندسی زیبا: پل لمبث لندن تحولات فرهنگی پل لم...

رازها و داستان‌های پنهان پشت مهندسی زیبا: پل لمبث لندن


تحولات فرهنگی پل لمبث

 

در این مقاله از بیتوته، با مفصل ترین اطلاعات درباره پل لمبث و تاریخچه‌ی آن آشنا خواهید شد. این پل که بر روی رودخانه تمز در لندن واقع شده است، با طراحی منحصر به فرد و ارتباط مهمی با اطراف آن، نقش مهمی در منظر شهری این منطقه دارد.

 

معماری پل لمبث

معماری پل لمبث

پل لمبث یک پل ترافیک جاده ای و عابر پیاده است که از رودخانه تیمز در جهت شرق به غرب در مرکز لندن می گذرد. رودخانه در نقطه عبور به سمت شمال جریان دارد. در پایین دست، پل بعدی پل وست مینستر است. بالادست، پل بعدی پل واکسهال است.

 

بارزترین رنگ در طرح رنگ پل قرمز است، همان رنگ نیمکت های چرمی در مجلس اعیان، که در انتهای جنوبی کاخ وست مینستر نزدیکترین پل است. این بر خلاف پل وست مینستر است که عمدتاً سبز است، همان رنگ نیمکت‌های مجلس عوام در انتهای شمالی ساختمان پارلمان.

 

در سمت شرق، در لمبث، کاخ لمبث، خاکریز آلبرت، بیمارستان سنت توماس و سازمان بین المللی دریانوردی قرار دارند. در سمت غربی، در وست مینستر، خانه تیمز (مرکز MI5)، پشت آن هورسفری هاوس (مرکز خدمات مشروط ملی)، خانه کلیلند و خانه آبل (مرکز خدمات زندان HM) و برج میل بنک قرار دارد. و تیت بریتانیا. کاخ وست مینستر از طریق باغ برج ویکتوریا با یک پیاده روی کوتاه در پایین دست به سمت شمال است.

 

تاریخچه پل لمبث

تاریخچه پل لمبث

 

پل لمبث در محل یک کشتی اسب سواری بین کاخ وست مینستر و کاخ لمبث در کرانه جنوبی قرار دارد. نام آن در Horseferry Road، که نزدیک به پل در کرانه شمالی است، زنده است.

 

اولین پل مدرن یک پل معلق به طول 828 فوت (252.4 متر) بود که توسط پیتر دبلیو بارلو طراحی شد. این پل که توسط قانون پارلمان در سال 1860 تصویب شد، در 10 نوامبر 1862 به عنوان پل عوارضی افتتاح شد. تردیدها در مورد ایمنی آن، همراه با رویکردهای شیب دار ناشیانه آن که مانع از تردد اسب سواری می شد، به این معنی بود که به زودی تنها به عنوان گذرگاه عابر پیاده مورد استفاده قرار گرفت. این پل در سال 1879 زمانی که هیئت متروپولیتن کار مسئولیت نگهداری آن را بر عهده گرفت، دیگر پل عوارضی نبود ،در آن زمان به شدت خورده شد و در سال 1910 به روی تردد وسایل نقلیه بسته شد.

 

مهندسی پل لمبث

مهندسی پل لمبث

 

شورای شهرستان لندن یک طرح جامع برای این منطقه تهیه کرد، از جمله یک پل جاده جایگزین که به یک جاده اسب سواری تعریض شده متصل می شود، که توسط قانون شورای شهرستان لندن (پل لمبث) در سال 1924 مجاز شد. قبل از شروع کار روی پروژه، سیل تیمز در سال 1928 باعث شد. تخریب گسترده اموال در منطقه Millbank. پس از سیل، خاکریزی چلسی بازسازی و مرتفع شد، که منجر به طراحی مجدد جزئی رویکردها و ایجاد فضای باز در شمال پل لمبث شد که اکنون به عنوان باغ برج ویکتوریا در جنوب شناخته می‌شود. در طول مدت تاخیر، پل نیز به گونه ای طراحی شد که بتواند با وزن بیشتری از ترافیک موتوری کنار بیاید.

 

سازه پل لمبث

سازه پل لمبث 

 

سازه فعلی، یک طاق فولادی با پنج دهانه، طراحی شده توسط مهندس سر جورج هامفریس و معماران سر رجینالد بلومفیلد و جی. توپهام فارست، توسط دورمن لانگ ساخته شد و در 19 ژوئیه 1932 توسط پادشاه جورج پنجم افتتاح شد. قبلاً دارای چهار خط بود. ترافیک جاده ای (اکنون به سه خط کاهش یافته است که یکی از آنها یک خط اتوبوس است که به سمت شرق می رود) از یک تقاطع دوربرگردان در کنار کاخ لمبث به سمت شمال به یک دوربرگردان دیگر، جایی که جاده Millbank به جاده Horseferry می رسد.

 

منظر شهری پل لمبث

منظر شهری پل لمبث

 

این پل در سطح جاده به دلیل وجود جفت ابلیسک در دو انتهای پل که توسط کاج های سنگی بر روی آنها قرار گرفته است قابل توجه است. با این حال، یک افسانه شهری محبوب وجود دارد که آنها آناناس هستند، به عنوان ادای احترام به جان تریدسکنت کوچکتر ساکن لمبث، که گفته می شود اولین آناناس را در بریتانیا پرورش داده است.

 

این پل در سال 2008 به عنوان سازه ای در فهرست درجه دوم معرفی شد و برای محافظت از ویژگی خاص خود در برابر توسعه غیرمعمول محافظت می کرد. نام فهرست شامل جان پناه ها، لامپ ها، ابلیسک ها و دیوارهای نزدیک است.

 

گردشگری پل لمبث

گردشگری پل لمبث

 

۱. پل لمبث در کجا واقع شده است؟

پل لمبث بر روی رودخانه تیمز در جهت شرق به غرب واقع شده و اتصالی برای لندن مرکزی فراهم می‌کند. این پل در نزدیکی کاخ وستمینستر و کاخ لمبت قرار دارد و در خیابان هورس‌فری از سمت شمال به آن متصل می‌شود.

 

۲. چگونه تاریخچه ساخت پل لمبث بوده است؟

پل لمبث ابتدا به عنوان یک پل عوارضی در سال ۱۸۶۲ به طول ۸۲۸ فوت با طراحی پیتر دبلیو. بارلو افتتاح شد. پس از مشکلات امنیتی و اشکالات در تردد اسب‌ها، در سال ۱۸۷۹ تبدیل به عابرپیاده شد و در سال ۱۹۱۰ به تردد وسایل نقلیه بسته شد. در سال ۱۹۳۲ پل فعلی با طراحی فولادی توسط مهندس جرج همفریز و معماران رجینالد بلامفیلد و جی. تافام فارست به بهره‌برداری رسید.

 

۳. چرا ابلیسک پل لمبث مشهور هستند؟

این پل به دلیل وجود  ابلیسک جفت در هر دو سر پل که توسط سنگ‌های مخروطی پوشیده شده‌اند، در سطح جاده  است. گرچه افسانه‌ای شهری وجود دارد که این  ابلیسک به عنوان  ادای احترام به جان تریدسانت جوان که گفته می‌شود اولین آناناس را در بریتانیا پرورش داده است، می‌باشند.

 

۴. آیا پل لمبث در چه سالی به عنوان میراث ملی ثبت شد؟

در سال ۲۰۰۸، پل لمبث به عنوان یک ساختار دارای اهمیت کلاس دو لیست شد. این تعیین لیست شامل حفاظت برای حفظ ویژگی‌های خاص آن از توسعه‌های ناهماهنگ است. تعیین لیست شامل پشته‌ها، چراغ‌ها، ابراهیم و دیوارهای ورودی است.

 

۵. چه اطلاعاتی درباره طراحان و سازندگان فعلی پل لمبث وجود دارد؟

ساختار فعلی پل لمبث یک پل فولادی پنج تایی به طول ۲۱۰ متر است که توسط مهندس جرج همفریز و معماران رجینالد بلامفیلد و جی. تافام فارست طراحی شده و توسط شرکت دورمن لانگ ساخته شد. این پل در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۱۹۳۲ توسط شاه جورج پنجم به بهره‌برداری درآمد.

 

در این مقاله ، به دنیای فراموش‌نشدنی پل لمبث سفر کردیم. از طراحی تاریخی تا ارتباطات فرهنگی، این پل به عنوان یک نماد لندن مرکزی با پیوندی فراتر از معماری و دارایی تاریخی ایفای نقش کرده است. از زمان افتتاح تاکنون، پل لمبث با شکوه به جاودانگی خود ادامه داده و تاکنون جزو جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری این شهر بزرگ است.

 

 

  گرد آوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow