کلیسای انجیلی عمانوئیل: مقصد مسیحیان انجیلی در ایرانکلیسای انجیلی عمانوئیلدسترسی به کلیسای انجیلی عمانوئیلخانه تاریخی کلیسای انجیلی عمانوئیل حراج شدسوالات متداول درباره کلیسای انجیلی عمانوئیلسخن پایانی مقاله ی کلیسای انجیلی عمانوئیل 

کلیسای انجیلی عمانوئیل: مقصد مسیحیان انجیلی در ایرانکلیسای انجیلی عمانوئیلدسترسی به کلیسای انجیلی عمانوئیلخانه تاریخی کلیسای انجیلی عمانوئیل حراج شدسوالات متداول درباره کلیسای انجیلی عمانوئیلسخن پایانی مقاله ی کلیسای انجیلی عمانوئیل 
0
معرفی کلیسای انجیلی عمانوئیل (+تصاویر) کلیسای انجیلی عمانوئیل   کلیسای ا...

معرفی کلیسای انجیلی عمانوئیل (+تصاویر)


کلیسای انجیلی عمانوئیل

 

کلیسای انجیلی عمانوئیل یکی از کلیساهای تاریخی و مذهبی تهران است که به عنوان یکی از مراکز عبادت و انگیزه مسیحیان انجیلی در ایران شناخته می‌شود. این مقاله از بیتوته، به بررسی تاریخ و اهمیت این کلیسا در جامعه مذهبی ارمنی انجیلی می‌پردازد. در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره نقش کلیسای انجیلی عمانوئیل در حفظ و انتقال تعالیم مذهبی ارمنیان انجیلی در ایران ارائه می‌شود.
کلیسای ارمنیان انجیلی

کلیسای ارمنیان انجیلی

 

کلیسای انجیلی در واقع همان کلیسای پرزبیتری است که زیر مجموعۀ کلیساهای اصلاح شده یا به کلامی دیگر کالوینیست هستند. کلیسای انجیلی درایران سابقۀ طولانی دارد و این سابقه به سال ۱۸۴۲بر می گردد، اما به طور رسمی در سال ۱۸۷۲ بوسیلۀ کشیش  جیمزباست پس از اقامت درتهران آغاز شد  

  

در مورد کلیسای عمانوئیل که در میدان ونک تهران واقع می باشد، باید گفت که ابتدا به وسیلۀ بعضی از مسیحیان انجیلی بنا شده بود ولی سالها شبان مشخصی نداشت و از کلیساهای مختلف پروتستان تغذیه می شد.

 

کلیسای انجیلی عمانوئیل یک کلیسای مسیحی معمولاً به عنوان "کلیسای ارمنیان انجیلی امانوئیل" نیز شناخته می‌شود.کلیسای عمانوئیل در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و شاخه مسیحیت آن پروتستان انجیلی می باشد. این کلیسا به عنوان یکی از کلیساهای مذهبی در ارمنستان و مناطق مشابه که معتنقان مذهب مسیحی انجیلی را به خدمت می‌پذیرد، معروف است.

 

این کلیسا به تعالیم مذهبی مسیحی انجیلی پایبند است و معمولاً بخشی از جامعه مذهبی ارمنی می‌باشد. کلیسای انجیلی عمانوئیل، همانند دیگر کلیساهای مسیحی، مکانی برای عبادت و فعالیت‌های مذهبی مختلف است و در آن مراسم مذهبی برگزار می‌شود.

 

کلیسای عمانوئیل یا امانوئل از کلیساهای تهران در منطقه سه است که در میدان ونک قرار دارد. امانوئل به‌معنای «خدا با ما است» ترجمه می‌شود و از اسامی مسیح به شمار می‌آید.  

 

تاریخ کلیسای انجیلی عمانوئیل

تاریخ کلیسای انجیلی عمانوئیل

 

امکان بازدید: با هماهنگی قبلی و دریافت مجوز 

 آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان حافظ، خیابان نیلو، کوچه فرشتگان ،کلیسای انجیلی عمانوئیل 

 

 این کلیسا در آبان سال 1402 آگهی حراج زده شد. آنطور که گفته میشه این خانه طراحی زاون سیمونیان، معمار ارمنی است. 

 

زاون سیمونیان از معماران ارمنی ساکن ایران بود که علاوه بر طیف وسیعی از پروژه‌هایی که در ایران طراحی و اجرا نمود، سالها نیز معاونت وزارت مسکن و شهرسازی وقت را بعهده داشت. «کلیسای انجیلی عمانوئیل» برجسته‌ترین اثر اوست که بر خلاف الگوهای مرسوم، سراسر با آجر پوشیده و تزئین شده است.

 

ارمنیان انجیلی در ایران

ارمنیان انجیلی در ایران

 

 کلیسای انجیلی عمانوئیل به کدام مذهب مسیحی پیروی می‌کند؟

کلیسای انجیلی عمانوئیل از مذهب پروتستان انجیلی پیروی می‌کند.

 

 چه معنایی در نام "عمانوئیل" وجود دارد؟

نام "عمانوئیل" به معنای "خدا با ما است" ترجمه می‌شود و از اسامی مسیح به شمار می‌آید.

 

  کلیسای انجیلی عمانوئیل در کدام منطقه واقع شده است؟

کلیسای انجیلی عمانوئیل در میدان ونک تهران واقع شده است.

 

  تاریخ تأسیس کلیسای انجیلی عمانوئیل چیست؟

تاریخ تأسیس این کلیسا به سال 1972 برمی‌گردد.

 

 کلیسای انجیلی عمانوئیل برای چه مواردی به مکانی برای عبادت و فعالیت‌های مذهبی برای اعضای جامعه مذهبی ارمنی تبدیل می‌شود؟

این کلیسا برای مراسم مذهبی و عبادت مردم مذهبی ارمنی به عنوان جزء مکان‌های مذهبی مهم و تأثیرگذار در ایران خدمت می‌کند و مراسم مذهبی در آن برگزار می‌شود.

 

در پایان مقاله، کلیسای انجیلی عمانوئیل به عنوان یک مکان مذهبی معتبر و تاریخی برای مردم مذهبی ارمنی در ایران توصیف شد. این کلیسا با تاریخ تأسیس طولانی خود و نقش مهم در ارتقاء فعالیت‌های مذهبی در جامعه ارمنی مذهبی تاکنون مورد احترام و توجه مردم ایران قرار گرفته است. اهمیت این مکان مذهبی در حفظ و گسترش تعالیم مذهبی مسیحیت انجیلی در کشور لازمه مقاله بود. بنابراین، این کلیسا بخشی از تاریخ مذهبی و فرهنگی ایران می‌باشد که همچنان در دسترس مردم است و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 

 

 

  گرد آوری:بخش گردشگری بیتوته

 

  

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow