EB-5 یا ویزای سرمایه گذاری آمریکاشرایط کلی اخذ ویزای EB-5حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آمریکا چقدر است؟مزایای ویزای سرمایه گذاری آمریکاپروسه زمانی EB-5هزینه اخذ ویزای EB-5سخن آخر

EB-5 یا ویزای سرمایه گذاری آمریکاشرایط کلی اخذ ویزای EB-5حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آمریکا چقدر است؟مزایای ویزای سرمایه گذاری آمریکاپروسه زمانی EB-5هزینه اخذ ویزای EB-5سخن آخر
0
هر آنچه باید در باره ویزای سرمایه گذاری آمریکا بدانید (سال 2023) طبق آخرین آمار&...

هر آنچه باید در باره ویزای سرمایه گذاری آمریکا بدانید (سال 2023)


طبق آخرین آمار، بیش از نیم میلیون نفر ایرانی در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند و بسیاری از آن ها با ویزای سرمایه گذاری آمریکا به این کشور مهاجرت کرده اند.

 

یکی از تنها روش هایی که بدون نیاز به داشتن سابقه کار، تحصیل و حتی مدرک زبان می توان اقامت آمریکا را دریافت کرد، ویزای EB-5 این کشور است.

 

از طرفی همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سالتان می توانند همراه شما می توانند اقامت آمریکا را اخذ کنند و بعد از 5 سال نیز به شهروندان این کشور تبدیل شوند. اگر چه روش سرمایه گذاری نسبت به دیگر روش ها، پر هزینه تر و گران تر است، اما برای افرادی که سرمایه خوبی دارند و معمولا شرایط سنی شان مناسب روش های دیگر نمی باشد، بسیار مناسب است.

 

نمی توان به طور کامل و جامع پروسه ویزای EB-5 را در یک مقاله چند صفحه ای شرح دارد چرا که بسیار مفصل است و نکات بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید به طور کامل با این پروسه و دیگر روش های مهاجرت به آمریکا آشنا شوید می توانید ادامه این مقاله را در وبسایت www.RoyalApply.com مطالعه بفرمایید.

 

ویزای EB-5 ایالات متحده، که مخفف Employment Based fifth preference می باشد، دسته پنجم ویزای های مبتنی بر اشتغال بوده و به ویزای سرمایه گذاری آمریکا، معروف است.

 

این ویزا در سال 1990 در جریان وضع قانون مهاجرت 1990، به وجود آمد که طی آن به مهاجرانی که در ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری می کنند، اقامت دائم ( گرین کارت ) اعطا می شود تا بتوانند به همراه خانواده خود، همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، در این کشور به صورت دائم زندگی کنند.

 

هدف از این برنامه، رشد اقتصادی کشور آمریکا، از طریق اشتغال زایی و سرمایه گذاری توسط سرمایه داران خارجی است.

 

ایالات متحده آمریکا سالانه به 10000 نفر ویزای EB-5 را اعطا می کند و این تعداد، شامل ویزا هایی که برای خانواده متقاضیان صادر شده، نیز می باشد.

 

طبق آخرین اطلاعیه های اداره مهاجرت کشور آمریکا، 2 پیشنیاز اصلی برای این برنامه وجود دارد که متقاضیان باید آن ها را بر آورده کنند.

 

میزان سرمایه گذاری لازم را در یک شرکت تجاری در آمریکا انجام دهید.

10 شغل برای نیرو کار آمریکایی ایجاد کنید و یا آن ها را حفظ کنید.

 

این دو مورد، موجب می شوند که سرمایه گذاری در ملک های مسکونی، شامل برنامه EB-5 نشود و منجر به اخذ گرین کارت نیز نگردد . از طرفی سرمایه گذاری با خرید ملک های تجاری نیز معمولا زیر مجموعه این ویزا قرار نمی گردد و تنها طی شرایط خاصی می تواند به EB-5 تبدیل شود.

 

به طور کلی این ویزا برای رشد اقتصادی آمریکا به وجود آمده و خرید ملک و مستغلات که یک سرمایه گزاری غیر فعال است، موجب رونق اقتصادی نخواهد شد. همینطور این گونه سرمایه گذاری، اشتغال زایی نیز نداشته که یکی دو شرط اصلی این برنامه می باشد.

 

 

در ابتدا باید بگوییم که دو نوع سرمایه گذاری در برنامه EB-5 وجود دارد:

 

سرمایه گذاری در مناطق استخدامی مورد هدف یا TEAکه مناطقی هستند که نرخ بیکاری در آن ها، حداقل 1.5 برابر میانگین نرخ بیکاری در آمریکا می باشد. به بیانی دیگر، در این مناطق، نیاز به اشتغال آفرینی بیشتر است. این مناطق توسط اداره مهاجرت آمریکا مشخص می شوند و حداقل سرمایه گذاری در این مناطق، 800 هزار دلار می باشد. اگر در این مناطق سرمایه گذاری کنید باید نشان دهید که حداقل 10 فرصت شغلی به وجود آوردید. این موقعیت های شغلی می توانند هم مستقیم باشند هم غیر مستقیم. معمولا بیشتر سرمایه گذاری های EB-5، از این روش انجام می شوند، زیرا افراد بیشتر به دنبال جنبه مهاجرتی و اخذ گرین کارت خود هستند تا سود دهی و برگشت سرمایه.

 

• سرمایه گذاری مستقیم در مناطق خارج TEA:در این نوع سرمایه گذاری، شما می توانید در هر منطقه ای که بخواهید سرمایه گذاری کنید اما چون خارج از TEA است حداقل مبلغ آن 1.05 میلیون دلار می باشد. در این نوع سرمایه گذاری هم شما باید برای 10 آمریکایی بصورت مستقیم یا غیر مستقیم موقعیت شغلی به وجود بیاورید.

 

کسانی که با در امور اقتصادی و سرمایه گذاری مهارت بالایی دارند و تجربه های موفقی در این خصوص داشتند و یا سهام دار و مدیر عامل شرکت های بزرگ و موفقی هستند، می توانند موقعیت های خوب و قابل اطمینانی در کشور آمریکا پیدا کنند. اما برای اکثریت افراد، کاری آسانی نخواهد بود. داشتن وکیل آشنا با امور، مخصوصا وکیل اداره مهاجرت آمریکا، می تواند در این مسیر شما را راهنمایی کند و بهترین موقعیت ها را برای شما پیدا کند. موسسه مهاجرتی رویال اپلای یکی از تنها موسساتی در ایران است که بصورت تخصصی بر مهاجرت به آمریکا فعالیت دارد.

 

• همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال شما نیز می توانند همراه شما اقامت دریافت کنند.

• راهی کارآمد و موثر برای اخذ اقامت دائم ایالات متحده آمریکا

• دسترسی داشتن به بهترین مدارس و دانشگاه های دنیا

• بدون نیاز به داشتن تجربه کاری یا مدارک تحصیلی

• بدون نیاز به زبان انگلیسی

• الزامات حضور انعطاف پذیر ( شرط حضور منعطف )

• شهروندی آمریکا و دریافت پاسپورت بعد از 5 سال

• نداشتن محدودیت سنی برای متقاضیان

 

آشنایی با ویزای سرمایه گذاری آمریکا

 

زمان پردازش پرونده های EB-5، معمولا طولانی بوده و از 30 ماه تا 60 ماه می تواند به طول بیانجامد. اگر شما از داخل خاک آمریکا اقدام کنید، این زمان به 7 تا 29 ماه کاهش پیدا می کند. اما نکته مثبتی که وجود دارد این است که شما پس از گذشت این زمان و تائید پرونده شما، در بدو ورودتان به کشور آمریکا، گرین کارت خود را دریافت خواهید کرد. گرین کارت در ابتدا موقت و دو ساله بوده و بعد از دو سال، در صورتیکه سرمایه گذاری تان موفقیت آمیز بود و شرکت موفق به استخدام 10 نیروی کار آمریکایی شده بود، به شما گرین کارت و اقامت دائم اعطاء می گردد.

 

پس از گذشت 5 سال، که حداقل دو سال و نیم آن را به صورت فیزیکی در آمریکا حضور داشتید، به شهروند این کشور تبدیل شده و می توانید پاسپورت آمریکایی خود را دریافت کنید.

 

این ویزا در 3 مرحله انجام می شود. بعد از آنکه شما یا وکیل شما، کسب و کار و شرکت مورد نظرتان را برای سرمایه گذاری انتخاب کردید و مبلغ سرمایه گذاری را انجام دادید، مراحل بدین صورت انجام پذیر است. در نظر داشته باشید که به دلیل وجود نداشتن سفارت آمریکا در کشورمان، در مراحلی که حضور فیزیکی شما نیاز است، هزینه های جانبی سفر به یکی از کشور هایی که سفارت آمریکا در آن قرار دارد نیز به هزینه های شما افزوده خواهد شد.

 

1. فرم I-526 : این فرم نشان دهنده این است که شما سرمایه گذاری لازم را برای پروسه EB-5 انجام داده اید. هزینه این مرحله، 3675 دلار برای کل خانواده ی شخص بوده و معمولا بین 29 تا 50 ماه طول می کشد. پس از این مرحله می توانید به کشور آمریکا سفر کنید.

 

2. فرم I-485 : بعد از تائید فرم I-526 شما توسط اداره مهاجرت این کشور، می توانید درخواست گرین کارت موقت 2 ساله که همان I-485 را ارائه دهید. هزینه این مرحله 1200 دلار و 750 دلار برای فرزندان بالای 14 سالتان خواهد بود.

 

3. فرم I-829:آخرین مرحله در اخذ گرین کارت و اقامت دائم شما، پر کردن فرم I-829 می باشد. هزینه این پروسه نیز 3750 دلار بوده و بعد دو سال از شروع سرمایه گذاری شما در این کشور، امکان پذیر است.

 

اخذ اقامت دائم آمریکا روش های زیادی ندارد، از طرفی کسانی که شرایط سنی مطلوبی برای پروسه های کاری را ندارند و یا تمایلی برای کار کردن در این کشور را ندارند، می توانند با سرمایه گذاری، گرین کارت ایالات متحده آمریکا را برای خود و خانوادشان اخذ کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ایرانی ها همواره یکی از بیشترین آمار اخذ ویزای EB-5 را در میان تمام کشور ها دارند و معمولا هر ساله 1% کل متقاضیان انتخاب شده در ویزای EB-5 از کشور خودمان هستند. این مساله نشان می دهد که یکی از راه هایی که در حال حاضر می تواند ایرانیان را به گرین کارت و اقامت دائم آمریکا برساند، سرمایه گذاری در این کشور است.

 

با مراجعه به وبسایت www.RoyalApply.com میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب این موسسه بهره مند شوید.

 

تلفن های تماس

۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow