آبشار پی دنی: مکانی برای لذت بردن از طبیعت آبشار پی دنی کجاست؟روستای خفرمسیرآبشار پی دنیمشخصات کلی  آبشار پی دنیسوالات متداول درباره آبشار پی دنیسخن پایانی مقاله آبشار پی دنی  

آبشار پی دنی: مکانی برای لذت بردن از طبیعت آبشار پی دنی کجاست؟روستای خفرمسیرآبشار پی دنیمشخصات کلی  آبشار پی دنیسوالات متداول درباره آبشار پی دنیسخن پایانی مقاله آبشار پی دنی  
0
شگفتی‌های طبیعت: زیبایی‌های بی‌نظیر آبشار پی دنی آبشار پی دنی   آبشار پی &#...

شگفتی‌های طبیعت: زیبایی‌های بی‌نظیر آبشار پی دنی


آبشار پی دنی

 

آبشار پی دنی یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در استان اصفهان قرار دارد. این آبشار با منظره‌ای فریبنده و بکر، گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را جذب خود می‌کند. در این مقاله از بیتوته با بررسی و توصیف جزئیات آبشار پی دنی، با شگفتی‌ها و زیبایی‌های آن آشنا خواهید شد.

این آبشار در روستای خفر واقع در شهرستان سمیرم قرار دارد. سمیرم در فاصله ۱۵۰ کیلومتری استان اصفهان قرار گرفته است و آب و هوای آن در ماه‌های گرم سال خنک و بهاری است.

 

 آبشار پی دنی در روستای خفر

آبشار پی دنی درروستای خفر

 

برای رسیدن به آبشار پی دنی، از روستای خفر در ارتفاع ۲۱۸۵ متری از سطح دریا، در امتداد رودخانه‌ی پر آب داخل روستا به سمت جنوب یا دره پی دنی حرکت کنید. مسیر مشهور آبشار خفر را طی کنید. در طول این مسیر تا اولین آبشار، شما با یک مسیر سبز و جذاب روبرو خواهید شد. دیواره‌های سنگی و انواع درختانی که بر روی این دیواره‌ها و صخره‌ها وجود دارند، منظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز را به وجود آورده‌اند. در بعضی نقاط، همراه با آبشارهای کوچک، مسیری بسیار زیبا برای مسافران و کوهنوردان فراهم شده است. پیاده‌روی در این مسیر حدود دو ساعت طول می‌کشد تا به آبشار خفر برسید.

 

عکس آبشار پی دنی

عکس آبشار پی دنی

 

در پایین دره قاش مستان، آبشار میان دره‌ای تنگ قرار دارد. این دره‌ای تنگ را دیواره‌های بلند و عظیم سنگی احاطه کرده‌اند. آب این آبشار حاصل ذوب برف‌های مسیر دره و یخچال‌های دره قاش مستان است. زمان پرآبی آبشار معمولاً در اوایل تابستان است.

 

تصویرآبشار پی دنی

تصویرآبشار پی دنی

 

پس از آبشار خفر، مسیر خود را در جهت جنوب و در امتداد رودخانه ادامه دهید. این مسیر پرپیچ و خم است و در بعضی نقاط تونل‌های برفی را مشاهده خواهید کرد که هوایی بسیار خنک را در اطراف رودخانه به ارمغان آورده‌اند.

 

زیبای بی‌نظیرآبشار پی دنی

زیبای بی‌نظیرآبشار پی دنی

 

با دنبال کردن مسیر معروف آبشار خفر در امتداد رودخانه پر آب داخل روستا به سمت جنوب یا دره پی دنی حرکت کنید. این مسیر طولانی تا اولین آبشار، بسیار سرسبز و جذاب است. در این مسیر، درختان سیب و گردو در کنار رودخانه‌ای که در میان دیواره‌های بلند سنگی قرار دارد، و درختان مو وحشی روی این دیواره‌ها و صخره‌ها، منظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز را به وجود آورده‌اند.

 

در بعضی نقاط، همراه با آبشارهای کوچک در کنار صخره‌ها، مسیری به یادماندنی برای مسافران و کوهنوردان وجود دارد. پیاده‌روی در این مسیر حدود دو ساعت زمان می‌برد تا به پای آبشار خفر در پایین دره قاش مستان برسید.از آبشار اول تا آبشار پی دنی در پایین تنگ مورگل روبروی تنگ كالادون یك ساعت را باید پیاده برویم. تا به آبشار و صدای خروش غرور انگیزش برسیم.  در طول مسیر آبشار های كوچك و كم آبی را در اطرافتان مشاهده می كنید كه زیبایی های خاص خود را دارد. اگر از آبشار پی دنی به طرف دره پی دنی حركت كنید آبشار های پلكانی دیگری را خواهید دید كه جذابیت های خاصی دارد و به این فكر می افتید كه این مسیر را باید دره آبشار های دنا نامید.

 

مسیرآبشار پی دنی

مسیرآبشار پی دنی

 

این مسیر همچنین به قله‌های پوتک، لوکوره، کل گردل و مورگل ادامه دارد. برای حرکت در این مسیر، نیاز به تجربه و تجهیزات کوهنوردی دارید. 

 

آبشارهای پی دنی سمیرم

آبشارهای پی دنی سمیرم

 

نام :آبشارهای پی دنی سمیرم

ویژگی جغرافیایی:رشته کوههای زاگرس

ویژگی گیاهی:انواع درختان و گیاهان بومی

موقعیت جغرافیایی: N3058 E5126 در استان اصفهان

ادرس:اصفهان، سمیرم، روستای خفر

پیشنهادات برای بازید ازآبشار پی دنی

بخش های مهم برای بازدید:تنگ پی دنی و آبشارهای منطقه، طبیعت زیبا، قله دنا

بهترین زمان بازدید:اوایل تابستان

مدت زمان لازم برای بازدید:یک روز

وسایل و تجهیزات مورد نیاز:تجهیزات کوهنوردی

نزدیک ترین جاذبه های گردشگری:روستای خفر و آبشار منطقه

 

تنگ پی دنی

تنگ پی دنی

 

  آبشار پی دنی کجا قرار دارد؟

آبشار پی دنی در موقعیت جغرافیایی N3058 E5126 در استان اصفهان واقع شده است.

 

 چگونه می‌توان به آبشار پی دنی دسترسی پیدا کرد؟

برای رسیدن به آبشار پی دنی می‌توانید از روستای خفر در ارتفاع ۲۱۸۵ کیلومتری از سطح دریا در امتداد رودخانه پر آب داخل روستا به سمت جنوب یا دره پی دنی، مسیر معروف آبشار خفر را طی کنید.

 

 چه زمانی بهترین زمان برای بازدید از آبشار پی دنی است؟

زمان پرآب آبشار پی دنی اوایل تابستان است، همچنین در بهار نیز زیبایی و تازگی بیشتری دارد.

 

  چه مسافتی باید پیاده‌روی کرد تا به آبشار پی دنی برسیم؟

مسیر پیاده‌روی از روستای خفر تا پای آبشار پی دنی حدوداً ۲ ساعت طول می‌کشد.

 

 چه مناظر و زیبایی‌هایی در اطراف آبشار پی دنی قابل مشاهده است؟

در طول مسیر تا آبشار پی دنی، می‌توانید از مناظر زیبا و شگفت‌انگیزی از دیواره‌های سنگی، درختان مو وحشی و آبشارهای کوچک لذت ببرید.

 

در این مقاله درباره آبشار پی دنی با گام های آهسته از روستای خفر تا پایین دره قاش مستان به سفری در دل طبیعت باشکوه و دیدنی دعوت می‌کنیم. زیبایی‌های اطراف آبشار، مناظر دل‌نشین و صخره‌های سنگی پر از انرژی، تجربه‌ای بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به طبیعت است. پیاده‌روی در مسیر آبشار خفر و شناخت روستاهای اطراف، یادگاری خوشه‌های خاطره‌انگیز در خاطره‌های شما به جا خواهد گذاشت. برای تجربه‌ی لحظاتی ساحره در آغوش طبیعت، حتماً آبشار پی دنی را به لیست سفرهای خود اضافه کنید.

 

  گرد آوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow