آبشار تنگه رود قر؛ مکانی برای آرامش و شادآبشار تنگه رود قر کجاست؟تفریحات درآبشار تنگه رود قر  مسیر دسترسی به آبشار تنگه رود قر بهترین فصل برای بازدید از آبشار تنگ رود قره سوالات متداول درباره آبشار تنگه رود قرسخن پایانی مقاله ی آبشار تنگه رود قر

آبشار تنگه رود قر؛ مکانی برای آرامش و شادآبشار تنگه رود قر کجاست؟تفریحات درآبشار تنگه رود قر  مسیر دسترسی به آبشار تنگه رود قر بهترین فصل برای بازدید از آبشار تنگ رود قره سوالات متداول درباره آبشار تنگه رود قرسخن پایانی مقاله ی آبشار تنگه رود قر
0
کاوشی در آبشار تنگه رود قر: سفری به دل طبیعت آبشار تنگه رود قر   در این مقال ...

کاوشی در آبشار تنگه رود قر: سفری به دل طبیعت


آبشار تنگه رود قر

 

در این مقاله بیتوته از آبشار تنگ رود قره صحبت خواهیم کرد. این آبشار زیبا در استان اصفهان واقع شده و با فضای طبیعی فوق‌العاده‌ای که اطراف آن دارد، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

 

 آبشار تنگه رود قراصفهان

آبشار تنگه رود قراصفهان

 

آبشارها  یکی از عناصر زیبای طبیعت هستند که حس شادی را به انسان منتقل می کنند. از دیگر مزایای آنها این است که طبیعت اطراف زیبایی خاصی دارد که چشم انسان را به خود خیره می کند و حسی را در او ایجاد می کند که می خواهد ساعت ها در آنجا بماند و از چهره طبیعت لذت ببرد و اکسیژن خالص تنفس کند. یکی از این آبشارهای زیبا، تنگ رود قره است که در استان اصفهان قرار دارد. 

 

آبشار تنگه رود قر، یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان سمیرم در استان اصفهان است که در حاشیه روستای ماندگان و در منطقه پادنای سفلی واقع شده است. این آبشار ارتفاعی حدود بیست متر دارد و رودخانه شکل گرفته در این تنگه، حاصل آب چشمه ها و ذوب شدن یخچال های طبیعی است. در این منطقه، یخچال های طبیعی زیادی وجود دارند که مانند یخچال دره لای نخود، خرسان بزرگ و کوچک، کاسه قلات بزی، خرسان غربی و شرقی، یخچال دائمی آب اسپید، و چشمه آب اسپید (که به عنوان یکی از اصلی ترین تامین کننده آب رود قر می باشد) و ده ها چشمه دیگر نظیر حوض دال، و چشمه اتابکی قرار دارند. رودخانه قر در محل تنگ رود قر، این آبشار را شکل داده است.

 

عکس آبشار تنگه رود قر

عکس آبشار تنگه رود قر

 

این منطقه زیبا سالانه گردشگران متعددی را با سلایق مختلف به سمت خود جذب می کند. برخی ارتفاعات اطراف آبشار تنگه رود قر همچون قله قلات بزی و قله کله قدویس را مکانی مناسب برای کوهنوردی می دانند و عاشقان طبیعت و عکاسی در روزهای مختلف سال به اینجا آمده و در کنار لذت بردن از طبیعت به ثبت چشم اندازهای زیبای آن می پردازند.

 

کوهنوردان زیادی هر ساله به منظور صعود به قله های "کل قدویس" و "قلات بزی" (از قله های شناخته شده ارتفاعات دنا) از این مسیر استفاده میکنند. از روستای ماندگان در مجرای تنگ رود قر می توان به تنگ لای نخود صعود کرد و سپس تمامی قله های جبهه شمال غربی را از روی خط‌ الرأس می توانید فتح کنید. از این مسیر همینطور می توانید به قله های جناح غربی، قلات بزی، و کل فرهاد نیز صعود کنید.

 دسترسی به آبشار تنگه رود قر

دسترسی به آبشار تنگه رود قر

 

برای دسترسی به آبشار تنگه رود قر در اصفهان، باید از مسیر شهرضا - حاجی آباد - سمیرم پیش بروید. پس از رسیدن به سمیرم، باید به سمت یاسوج ادامه دهید و در حدود ۱۳۵ کیلومتری یاسوج، به یک تقاطع سه راهی می‌رسید که باید راه سمت چپ را انتخاب کنید. در این مسیر، ابتدا به روستای سیور و سپس به روستای ماندگان می‌رسید. برای پیدا کردن مسیر درست به آبشار تنگه رود قر، بهتر است از مردم محلی در روستا پرس و جو کنید تا راهنمایی لازم را به شما بدهند.

 

 فصل بازدید ازآبشار تنگه رود قر

فصل بازدید ازآبشار تنگه رود قر

 

بهترین فصل برای بازدید از آبشار تنگ رود قره فصل بهار، فصل تجدید حیات طبیعت، آب شدن برف ها و جاری شدن رودخانه ها است. رودخانه هایی که ماه هاست در انتظار رسیدن به اوج زیبایی هستند. بنابراین، اگر می خواهید قله آبشاری باشکوه مانند تنگ رود قره را ببینید، بهترین زمان برای سفر بهار است. هرچند در تابستان هم آب دارد و می تواند میزبان خوبی برای شما باشد. مزیت این فصل این است که بعد از بازی در آب زیاد سرد نمی شوید. اما این منطقه زمستان های سردی دارد و ممکن است برای افراد مبتدی مناسب نباشد.

 

  آیا ورود به آبشار تنگه رود قر هزینه‌ای دارد؟

خیر، ورود به آبشار تنگه رود قر برای عموم رایگان است و هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

 

 

 آیا در آبشار تنگه رود قر امکان کوهنوردی وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید در اطراف آبشار تنگه رود قر کوهنوردی کنید. با این حال، بهتر است قبل از انجام هرگونه فعالیتی در این منطقه، با راهنمایان محلی تماس بگیرید و از شرایط آن آگاه شوید.

 

 آیا در آبشار تنگه رود قر امکان رزرو هتل وجود دارد؟

بله، در نزدیکی آبشار تنگه رود قر هتل‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های رزرواسیون هتل، اقامتی مطلوب برای خودتان رزرو کنید.

 

در پایان، باید بگوییم که بازدید از آبشار تنگه رود قر نه تنها می‌تواند برایتان یک تجربه فوق‌العاده باشد، بلکه می‌تواند یک فرصت عالی برای ارتباط با طبیعت و درک بهتر از جایگاه انسان در برابر آن باشد. به یاد داشته باشید که محیط زیست پایدار و حفاظت از آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است و این بازدید می‌تواند فرصتی باشد برای یادگیری بیشتر در این زمینه. همچنین اگر نقطه عطفی از زندگیتان را تجربه می‌کنید، با کسب تجربه‌های جدید و ایجاد خاطراتی خوش‌ ، شادی و انرژی بیشتری به زندگی‌تان خواهید بخشید. پس بدون تردید، آبشار تنگه رود قر را به عنوان مقصدی برای سفرهای آینده خود انتخاب کنید.

 

 گرد آوری:بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow