غار کوکاین ترکیه؛جاذبه‌ی طبیعی بکر معرفی غار کوکاین ترکیهتاریخچه غار کوکاینویژگی غار کوکاین غار کوکاین کجاست؟ساعات کار غار کوکایننکات بازدید از غار کوکاین سخن پایانی غار کوکاین 

غار کوکاین ترکیه؛جاذبه‌ی طبیعی بکر معرفی غار کوکاین ترکیهتاریخچه غار کوکاینویژگی غار کوکاین غار کوکاین کجاست؟ساعات کار غار کوکایننکات بازدید از غار کوکاین سخن پایانی غار کوکاین 
0
غار کوکاین: یک شگفتی طبیعی در آنتالیا، ترکیه غار کوکاین در کشور آنتالیا  &nb...

غار کوکاین: یک شگفتی طبیعی در آنتالیا، ترکیه


غار کوکاین در کشور آنتالیا 

 

غار کوکاین ترکیه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که در منطقه‌ی دوسمالتی آنتالیا واقع شده است. در این مقاله از بیتوته با ما همراه باشید تا با این جاذبه دیدنی و زیبا آشنا شوید.

غار کوکاین با استالاکتیت ها و استالاگمیت های به یاد ماندنی، تاریخ طبیعی، یافته های ماقبل تاریخ و کتیبه های خوانا یکی از مهم ترین غارهایی است که تاریخ و باستان شناسی آنتالیا و اطراف آن را بازتاب می دهد. تحقیقات باستان شناسی در این غار که اولین بار در سال 1919 کشف شد ادامه دارد، ورودی غار که با استلاکتیت ها و استالاگمیت های عظیم و تشکیلات سفیدش یک شگفتی طبیعی است

 

غار کوکاین, تاریخچه غار کوکاین, درون غار کوکاین

درون غار کوکاین یک آب انبار با چهار محفظه وجود دارد

 

غار کوکاین از دو تالار بزرگ تشکیل شده است. استالاکتیت های غول پیکر آنها را تقسیم می کنند. درون غار یک آب انبار با چهار محفظه وجود دارد.

یک مسیر صخره ای در وسط غار وجود دارد. هنگام عبور از غار استالاکتیت و استالاگمیت یافت می شود. ارتفاع استالاگمیت ها به 45 متر می رسد. با نزدیک شدن به انتهای جاده، ناهمواری های مسیر عابر پیاده بیشتر می شود. فقط تصور کنید در امتداد جاده هایی قدم می زنید که مردم در دوران ماقبل تاریخ در آنجا جمع می شدند.

 

استالاکتیت ها و استالاگمیت های جذاب داخل غار در برخی نقاط به صورت جوش خورده دیده می شوند. این غار با فضای اسرارآمیز و غم انگیز و تشکل های طبیعی خیره کننده ای که تماشاگران آن را رها می کند، شاهد معجزات بی نظیر طبیعت است.

 

غار کوکاین, تاریخچه غار کوکاین, کف غار کوکاین

کف غار کوکاین 

 

غار Kocain در سال 1919 پیدا شد. از دوره ماقبل تاریخ تا دوره بیزانس به عنوان فضای زندگی استفاده می شد. این آب انبار از دوره بیزانس باقی مانده و هنوز آب را ذخیره می کند. از کتیبه های خوانا غار که باستان شناسی منطقه را از دوره پیش از تاریخ تا دوره بیزانس روشن می کند، می توان دریافت که در دوره اولیه مسیحیت نیز کارکرد مذهبی داشته است.

 

غار کوکاین ورودی باشکوهی دارد. ابعاد آن : ارتفاع 20 متر و عرض 75 متر می باشد.  طول آن 633 متر است و از دو تالار بزرگ تشکیل شده است که خطوط اصلی آن ارتفاع سقف در جاهایی به 80 متر می رسد. ورودی آنقدر بلند است که یک هواپیما می تواند از آن عبور کند.

 

غار کوکاین, تاریخچه غار کوکاین, غار کوکاین ورودی باشکوهی دارد

غار کوکاین ورودی باشکوهی دارد

 

غار کوکاین در روستای آزیرتاش در منطقه دوسمالتی آنتالیا قرار دارد.

  

غار کوکاین برای گردشگری باز نیست. ورود رایگان است، بنابراین می توانید در هر زمان از غار بازدید کنید.

 

• توصیه می شود هنگام بازدید از غار که کف آن به دلیل چکیدن آب از سقف آن ، کف آن کاملاً لغزنده است، کفش مناسب انتخاب کنید.

• در غارنوردی، همواره باید بسته غذای اضافی را با خود داشته باشید و در هیچ زمانی از آبهای درون غار ننوشید؛ زیرا بسیاری از آنها غیرقابل نوشیدن هستند و مصرف آنها می‌تواند باعث مسمومیت شما شود.

• در غارنوردی، باید حداقل سه منبع نوری مختلف همراه داشته باشید و برای استفاده در آب و هوای مرطوب، لوازم ضد آب را انتخاب کنید.

• داشتن برخی لوازم کمک اولیه نیز در صورت بروز هرگونه حادثه ضروری است.

• برای راحتی در حرکت داخل غار و لذت بردن از دیدنی‌های آن، تمرین کافی و نفس عمیق کشیدن بسیار مهم است.

 

غار کوکاین, تاریخچه غار کوکاین, استالاکتیت ها و استالاگمیت های غار کوکاین

استالاکتیت ها و استالاگمیت های غار کوکاین

 

غار کوکاین یک شگفتی طبیعی است که ارزش دیدن را دارد. این غار مملو از سازندهای غارهای جالب است و مکانی عالی برای آشنایی با زمین شناسی منطقه است. این غار همچنین مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از زیبایی های طبیعت است.

اگر زمانی در منطقه آنتالیا ترکیه هستید، حتما از غار کوکائین دیدن کنید. پشیمان نخواهید شد.

 

غار کوکاین, تاریخچه غار کوکاین, عکس های غار کوکاین

عکس های غار کوکاین

 

غار کوکاین, تاریخچه غار کوکاین, تابلو ورودی غار کوکاین

تابلو ورودی غار کوکاین

 

غار کوکاین, تاریخچه غار کوکاین, ورودی غار کوکاین

ورودی غار کوکاین

 

گردآوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow