دستبند لیوانی بحرینی؛ نمادی از تمدن باستانی بحرین + تصاویر دستبند بحرینیدستبند بحرینی چیست ؟نمونه هایی از مدل دستبندهای لیوانی بحرینی

دستبند لیوانی بحرینی؛ نمادی از تمدن باستانی بحرین + تصاویر دستبند بحرینیدستبند بحرینی چیست ؟نمونه هایی از مدل دستبندهای لیوانی بحرینی
0
دستبند لیوانی بحرینی؛ جواهری باستانی با ارزش بی نظیر دستبند لیوانی بحری...

دستبند لیوانی بحرینی؛ جواهری باستانی با ارزش بی نظیر


دستبند لیوانی بحرینی؛ جواهری باستانی با ارزش بی نظیر

 

دستبند بحرینی یا دستبند لیوانی بحرینی یکی از مهمترین آثار هنری باستانی مرتبط با فرهنگ بحرین است که نشانه ای از تمدن آن دوران است. این دستبند باستانی از جنس طلا ساخته شده و در دوران حکومت ساسانیان (224 تا 651 میلادی) در بحرین ساخته شده است.

دستبند بحرینی که دستبند لیوانی بحرینی معروف است. یکی از محصولات دست سازی است که در کشور بحرین تولید می شود و به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و تاریخی این کشور شناخته می شود. این دستبند در اندازه های مختلف قابل تهیه و استفاده است و در برخی موارد با استفاده از الماس، زمرد و سایر سنگ های قیمتی هم تزئین می شود.

 

تاریخچه دستبند بحرینی به دوران باستان باز می گردد و در این دوره به عنوان نمادی از ثروت و قدرت شناخته می شد. در طول سالیان زیادی، دستبند بحرینی به عنوان یکی از جواهرات محبوب در منطقه خلیج فارس و در سراسر جهان شناخته شده است. این دستبند در ایران، عراق، عمان و دیگر کشورهایی که مرز خلیج فارس هستند، نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دستبند بحرینی در ابتدا به شکل یک دایره ساده و بدون تزئینات ساخته می شد، اما در طول زمان با توجه به تغییرات فرهنگی و هنری، طرح و شکل آن تغییر کرد. امروزه دستبند بحرینی با طرح های مختلف و تزئینات گوناگونی ساخته می شود و برای استفاده در مراسم تشریفاتی، جشن ها و مراسم خاص بسیار مناسب است.

 

دستبند بحرینی از فلزات گوناگونی مانند نقره، طلا، برنج، مس و آلومینیوم ساخته می شود. در برخی موارد، به منظور افزایش زیبایی و ارزش دستبند، از سنگ های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت و غیره نیز استفاده می شود. برخی از دستبندهای بحرینی دارای الگوهای خاصی هستند که برای ساخت آن ها از متریال های مختلفی استفاده می شود. به طورکلی این دستبندها دارای طرح های هندسی و نقوشی هستند که نماده خاکستری، سفید، قهوه ای و مسی رنگ هستند.

 

دستبند بحرینی به دلیل زیبایی و ارزش تاریخی و فرهنگی آن، به عنوان یکی از آثار هنری برجسته خاورمیانه شناخته می شود. این دستبند در سال 2012 به عنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی توسط سازمان ملل متحد شناخته شد.

 

ساخت دستبند بحرینی به صورت دستی با استفاده از ابزارهای سنتی صورت می گیرد. در این روش، ابتدا ماده فلزی به شکل دایره مسطح می شود و سپس با استفاده از ابزارهای سنتی، طرح های هندسی روی آن را بر روی سطح آن حک می کنند. سپس با استفاده از ابزارهای دیگر، دایره فلزی را به شکل دایره ۳ بعدی، باز می کنند و به شکل دایره ای باز می شود. برای ثبت دایره فلزی در این حالت، از دستگاهی به نام "ماشین لیوانی" استفاده می شود. این دستگاه با ایجاد فشار بر روی دایره فلزی، آن را به شکل دایره ای باز می کند. در نهایت، دستبند با استفاده از ابزارهای دیگری شکل دهی و تزئین می شود.

 

دستبند بحرینی از نظر ارزش، طراحی، کیفیت و ارزش تاریخی، یکی از جواهرات برجسته در جهان محسوب می شود و به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و تاریخی بحرین شناخته می شود. این دستبند به دلیل طراحی منحصر به فرد و تزئینات فوق العاده، به عنوان یکی از جواهرات قیمتی در جهان محسوب می شود. بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به جواهرات، به بحرین سفر می کنند تا این دستبند را خریداری کنند.

 

برخی از دستبندهای بحرینی دارای طرح های خاصی هستند که برای ساخت آن ها از متریال های مختلفی استفاده می شود. به طورکلی این دستبندها دارای طرح های هندسی و نقوشی هستند که با رنگ خاکستری، سفید، قهوه ای و مسی رنگ هستند. برخی از طرح های محبوب در دستبند بحرینی عبارتند از:

 

1- طرح موج: این طرح شامل خطوط هندسی آجری رنگ است که به شکل موج بر روی دستبند قرار می گیرد.

 

2- طرح گل: این طرح شامل گل های هندسی و نقاط کوچک است که به شکل گل بر روی دستبند قرار می گیرد.

 

3- طرح های هندسی: این طرح ها شامل طرح های هندسی هستند که به شکل های مختلف روی دستبند حک می شوند.

 

و ...

 

 

دستبند بحرینی

شیک ترین مدل دستبند لیوانی بحرینی

 

دستبند لیوانی

دستبند بحرینی

 

قیمت دستبند لیوانی طلا

مدل دستبند بحرینی

 

مدل دستبند لیوانی

مدل های دستبند بحرینی

 

دستبند لیوانی فیوژن

جدیدترین مدل دستبند طلا

 

دستبند لیوانی عربی

شیک ترین مدل دستبند لیوانی بحرینی

 

دستبند طلای لیوانی

مدل دستبندهای بحرینی

 

دستبند

دستبند بحرینی ظریف

 

مدل دستبند لیوانی طلا

دستبند لیوانی بحرینی با طرح خاص

 

مدل دستبند بحرینی

دستبند لیوانی بحرینی نقره

 

دستبند طلای بحرینی

مدل دستبند نقره لیوانی بحرینی

 

دستبند طلا زنانه بحرینی

دستبندهای بحرینی

 

دستبند نقره بحرینی

طرح های دستبند لیوانی بحرینی

 

دستبند بحرینی

دستبند لیوانی بحرینی با طرح جدید

 

دستبند بحرینی

دستبند بحرینی تور

 

دستبند لیوانی

مدل های متنوع از دستبندهای بحرینی

 

قیمت دستبند لیوانی طلا

مدل های دستبند لیوانی بحرینی

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow