معرفی انواع دنباله لباس عروس:دنباله لباس عروس چیست ؟انواع دنباله لباس عروس :

معرفی انواع دنباله لباس عروس:دنباله لباس عروس چیست ؟انواع دنباله لباس عروس :
0
از کلاسیک تا مدرن: آشنایی با انواع دنباله‌ لباس عروس آشنایی با انواع دنبا...

از کلاسیک تا مدرن: آشنایی با انواع دنباله‌ لباس عروس


آشنایی با انواع دنباله لباس عروس

 

لباس عروس یکی از مهم ترین گزینه های هر عروسی است. آنها در سبک ها و طرح های مختلفی عرضه می شوند که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. در این مقاله بیتوته شما را با انواع مختلف دنباله لباس عروس آشنا خواهیم کرد تا بتوانید لباس مناسبی را برای روز خاص خود انتخاب کنید.

پیراهن های عروسی در انواع طرح های مختلف دامن ماهی و دنباله دار و دامن پف دار و … دوخته می شوند که هر یک از این طرح ها برای افراد با فرم اندام مختلف مناسب می باشند.

پیراهن عروسی دنباله دار از انواع طرح های خاص و زیبا هستند که در سال های اخیر توجه اغلب خانم ها را به سمت خود جلب کرده اند و این طرح پیراهن های عروس برای خانم های قد بلند انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شوند و اگر شما قد کوتاه هستید و تمایل دارید.

 

از پیراهن عروس دنباله دار در مجلس عروسی خود استفاده کنید بهتر است پیراهن عروسی با دنباله کوتاه یا متوسط را برای پوشیدن انتخاب نمایید همچنین عروس های قد کوتاه بهتر است این طرح پیراهن های عروس را با کفش های پاشنه بلند بپوشند.

 

دنباله لباس عروس ها در انواع اندازه های کوتاه و متوسط و بلند دوخته می شوند که هر یک از این طرح ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند.

 

دنباله پارچه ای اضافه است که خط سجاف پشتی را از لبه دامن امتداد می دهد؛ تا لباس عروس در پشت بلندتر از جلو باشد. این یکی از ویژگی های کلاسیک لباس عروس است؛ مخصوصا به دلیل وجود جلوه ای که دنباله می تواند هنگام راه رفتن یا ایستادن شما در سالن عروسی ایجاد کند. بنابراین اگر عاشق این هستید که لباس عروس، پشت سرتان جریان پیدا کند؛ داشتن لباس عروس دنباله دار برای شما مناسب است. برای داشتن یک دنباله خوب باید در دو مورد تصمیم بگیرید. اول اینکه می خواهید طول دنباله شما چقدر باشد. و دوم اینکه در ادامه مراسم و جشن با آن چه خواهید کرد.

 

دنباله لباس عروس به پارچه اضافه ای اطلاق می شود که از پشت لباس امتداد می یابد و در حالی که عروس در راهرو راه می رود از پشت آن می گذرد. طول و سبک دنباله می تواند بسیار متفاوت باشد، برخی از عروس ها یک دنباله دراماتیک و فراگیر را انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر ظاهری ظریف تر و کم رنگ تر را انتخاب می کنند. در این مقاله انواع مختلف دنباله لباس عروس را بررسی می کنیم تا بتوانید مدل مناسب روز عروسی خود را انتخاب کنید.

 

دنباله جارو (Sweep Train) :

دنباله جارو ظریف ترین نوع دنباله است و برای عروس هایی که بدون دردسر دنباله طولانی می خواهند ظرافت داشته باشند بسیار مناسب است. طول دنباله جارو معمولاً کمتر از یک فوت است و به آرامی در روی زمین پشت عروس کشیده می شود. این سبک برای مراسم عروسی در فضای باز یا برای عروس هایی که قصد دارند در طول شب بدون نگرانی در مورد لباس خود برقصند بسیار مناسب است.

 

شناخت انواع دنباله لباس عروس

دنباله جارو (Sweep Train)

 

دنباله دادگاه (Court Train) :

دنباله دادگاه کمی طولانی تر از دنباله رفت و برگشت است و تا سه فوت پشت عروس امتداد دارد. این نوع دنباله اغلب در لباس های عروسی A-line، لباس مجلسی و غلاف دیده می شود و بدون اینکه زیاد دست و پا گیر باشد، زیبایی خاصی به آن می بخشد. دنباله دادگاه برای عروس هایی که می خواهند کمی طول بیشتری داشته باشند، بدون درام دنباله طولانی مناسب است.

 

مهم ترین گزینه انواع دنباله لباس عروس

دنباله دادگاه (Court Train)

 

دنباله نمازخانه (Chapel Train) :

دنباله نمازخانه یک سبک کلاسیک و سنتی از دنباله است که تا پنج فوت پشت عروس امتداد دارد. این نوع دنباله اغلب در لباس های مجلسی و لباس های خط A دیده می شود و ظرافت و زیبایی را به ظاهر کلی می بخشد. دنباله نمازخانه برای عروسی های رسمی که در مکان های بزرگ مانند کلیساها یا سالن های رقص برگزار می شوند، عالی است.

 

جدیدترین مدل دنباله لباس عروس

دنباله نمازخانه (Chapel Train)

 

دنباله کلیسای جامع (Cathedral Train) :

دنباله کلیسای جامع طولانی ترین نوع دنباله است و تا 9 فوت پشت عروس امتداد دارد. این نوع دنباله اغلب روی لباس های مجلسی دیده می شود و برای عروسی های رسمی و باشکوه مناسب است. دنباله کلیسای جامع نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارد و برای عروسی در فضای باز یا برای عروس هایی که قصد رقصیدن در شب را دارند توصیه نمی شود.

 

نمونه هایی از انواع دنباله لباس عروس

دنباله کلیسای جامع (Cathedral Train)

 

دنباله سلطنتی (Royal Train) :

دنباله سلطنتی طولانی ترین نوع دنباله است و بیش از ده فوت پشت عروس امتداد دارد. این نوع دنباله اغلب در عروسی های سلطنتی دیده می شود و برای عروس هایی که می خواهند یک ورودی بزرگ داشته باشند، مناسب است. این سبک دنباله برای اکثر عروسی ها توصیه نمی شود، زیرا نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارد و اغلب مدیریت آن دشوار است.

 

ویژگی انواع دنباله لباس عروس

دنباله سلطنتی (Royal Train)

 

دنباله پانل (Panel Train) :

این مدل دنباله در واقع جزئی از لباس عروسی نیست و به صورت یک پانل پارچه ای جدا به پشت لباس عروس وصل می شود. این دنباله می تواند از لباس جدا شود و با هر قد دلخواهی تنظیم می شود. اگر لباس خود را تهیه کرده اید و حال به داشتن دنباله برای لباس عروسی خود علاقه مند شده اید، می توانید از این نوع دنباله استفاده کنید.

 

شیک ترین مدل دنباله های لباس عروس

دنباله پانل (Panel Train)

 

دنباله یونانی (Greek Train) :

این دنباله از قسمت شانه به لباس متصل می شود و از پشت لباس عروس به سمت پایین می آید. این دنباله تداعی کننده سبک لباس یونانی هاست. این دنباله برای عروس ها کمتر استفاده می شود.

 

آشنایی با انواع دنباله لباس عروس

دنباله یونانی (Greek Train)

 

دنباله بلند جدا شدنی (Detachable long Train) :

دنباله ای حدود 30 تا 45 سانتیمتر است که علاوه بر شیکی و زیبایی، وزن زیادی ندارد. این دنباله ی پرطرفدار، در عین داشتن ظاهری نمایشی، قابل کنترل است. این مدل نیز از انواع دنباله های جداشدنی است.

 

شناخت انواع دنباله لباس عروس

دنباله بلند جدا شدنی (Detachable long Train)

 

در پایان، نوع دنباله ای که برای لباس عروسی خود انتخاب می کنید به سبک شخصی، رسمی بودن مراسم عروسی و دیدگاه کلی شما برای روز خاص شما بستگی دارد. چه یک دنباله رفت و برگشت ظریف را انتخاب کنید یا یک دنباله کلیسای جامع، لباس شما مطمئناً سرتان را برمی گرداند و به شما احساس ملکه روز می دهد.

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow