میخک، راهی طبیعی برای داشتن موهایی سالم و زیبا راه حلی طبیعی برای رشد و تقویت موها با میخک


			
		میخک، راهی طبیعی برای داشتن موهایی سالم و زیبا
		راه حلی طبیعی برای رشد و تقویت موها با میخک
0
استفاده از میخک برای موها   استفاده از میخک برای موها میتواند به بهبود رشد و &#...



استفاده از میخک برای موها

 

استفاده از میخک برای موها میتواند به بهبود رشد و سلامت و تقویت ریشه و ساقه مو کمک کند. در این مطلب از بیتوته شما را با فواید میخک برای موها و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.

میخک از گذشته های دور برای مراقبت از مو استفاده می شده است. از روغن میخک میتوانید به صورت مستقیم روی موها استفاده کنید البته قبل از استفاده باید آن را با روغن های حامل مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل رقیق کنید یا این که آن را با روغن های مغذی دیگر ترکیب کنید و سلامت ساقه مو را افزایش دهید. 

 

میخک غنچه های خشک شده درخت میخک است که به عنوان ادویه ای معطر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

میخک دارای 16 درصد اسانس روغنی است که از تقطیر آن بدست می آید. اسانس میخک حاوی اوژنول ، کاربوفیلین ، الکل بنزیلیک ، بنزوات دو متیل ، فورفوول و اتیلن است. مده اصلی میخک اوژنول است که خاصیت آرام کننده و ضد عفونی کننده دارد و در دندان پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود. 

 

اسانس میخک به پیشگیری از سفیدی زودرس مو ، درمان ریزش مو و تقویت ساقه مو کمک میکند. قبل استفاده از اسانس میخک ، مقداری از آن را به  یک نقطه از پوست سر یا به بخش داخلی بازو بکشید و 20 دقیقه صبر کنید تا از عدم حساسیت به آن اطمینان پیدا کنید. 

مراقب باشید که روغن میخک وارد چشمتان نشود چرا که میتواند منجر به واکنش های بسیار شدید و حتی از دست دادن بینایی شود. 

 

میخک برای مو, میخک گیاهی برای مو, فواید میخک برای مو

فواید میخک برای مو

 

فواید میخک برای مو 

ماده فعال اصلی میخک اوژنول است که خواص ضد میکروبی، ضد عفونی و ضد التهابی قوی دارد به علاوه حاوی پتاسیم ، سدیم ، اسیدهای چرب امگا 3  ، آهن ، منگنز ، ویتامین کا ، ویتامین ث ، ید و آنتی اکسیدان هایی است که از مو در مقابل آسیب رادیکهای آزاد محافظت میکند به همین دلیل از میخک در بسیاری از شامپو ها و تونیک های تقویت کننده مو استفاده می شود. 

 

تقویت رشد مو با میخک

روغن میخک حاوی اوژنول است که اگر  روی پوست سر استفاده شود میتواند به رشد موها کمک کند. اوژنول خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد که برای سلامت پوستسر و ریشه موها مفید است. از سویی دیگر خاصیت ضد آندروژنی دارد و به تقویت موها کم میکند (آندروژن ها فولیکول مو را تضعیف کرده و باعث طاسی با الگوی مردانه می شوند.)

از سویی دیگر باعث تقویت جریان خون در پوست سر و افزایش تامین  مواد مغذی برای ریشه موها می شود.

 

برای تهیه ماسک تقویت کننده رشد موها با روغن میخک میتوانید از ترکیب زیر استفاده کنید:

1 -2 قاشق غذا خوری ماست ، نصف قاشق غذا خوری روغن کرچک ، 5 قطره روغن میخک را مخلوط کرده و روی موها و پوست سر بکشید و بعد از حداقل نیم ساعت موها را با آب گرم بشویید. 

 

میخک برای مو, میخک گیاهی برای مو, تقویت رشد مو با میخک برای مو

تقویت رشد مو با میخک برای مو

 

درخشندگی موها با میخک

روغن میخک خاصیت نرم کنندگی طبیعی دارد و به حفظ رطوبت موها کمک میکند و درمانی موثر برای موهای خشک و کدر است و موخوره را کاهش میدهد. 

4 – 5 قطره روغن میخک را با 5 قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی موهای مرطوب ماساژ دهید و با یک پارچه نازک موها را بپوشانید و بعد از 20 دقیقه موها را برس بزنید. 

 

درمان شوره سر با میخک

شوره سر بسیار شایع است و معمولا با خارش و خشکی سر همراه است ، شوره سر میتواند به دلیل عفونت قارچی ، تولید  بیش از حد چربی یا خشکی پوست سر ایجاد شود. روغن میخک خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی دارد و میتواند شما را در مدتی کوتاه از شر شوره سر خلاص کند. 

 

برای درمان شوره سر 20 برگ کاری را پودر کنید و با 1 فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا روغن نارگیل ذوب شود سپس 5 قطره روغن میخک به آن اضافه کنید. این  روغن را بعد از این که از داغی افتاد روی پوست سر بکشید و بگذارید یک شب بماند و صبح با شامپوی ملایم بشویید.

 

میخک برای مو, میخک گیاهی برای مو, پیشگیری از سفیدی زودرس موها با میخک

پیشگیری از سفیدی زودرس موها با میخک

 

پیشگیری از سفیدی زودرس موها با میخک

استرس و سبک زندگی ناسالم و کمبود مواد مغذی میتواند منجر به سفیدی زودرس در موها شود. محتوای بالای اوژنول در روغن میخک میتواند ساقه و فولیکول مو را در مقابل اسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و سطح رنگدانه موها را بهبود دهد. 

 

5 قاشق غذا خوری حنا ، 3 قاشق غذا خوری گلاب و 4 قطره روغن میخک را مخلوط کنید و این خمیر را روی پوست سر و موها بمالید و به مدت 2 ساعت با کلاه بپوشانید سپس با یک شامپوی ملایم موها را بشویید. اگر خمیر بیش ازحد غلیظ بود میتوانید با 1 قاشق دیگر گلاب آن را رقیق کنید. 

 

درمان ریزش موها با میخک

تقریبا نیمی از جمعیت جهان با مشکل ریزش مو روبرو هستید.

آلاینده های محیطی ، کلر آب ، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ، محصولات مو که دارای مواد شیمیایی خشن هستند و غیره میتواند منجر به ریز موها شود. روغن میخک با تقویت ریشه موها و تقویت خون رسانی به فولیکول مو از ریزش مو پیشگیری میکند. 

2 – 3 قاشق غذا خوری روغن مورینگا را با 4 قطره روغن میخک مخلوط کنید و روی پوست سر ماساژ دهید و 45 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با شامپوی ملایم بشویید. 

 

میخک برای مو, میخک گیاهی برای مو, بهبود سلامت پوست سر با روغن میخک

بهبود سلامت پوست سر با روغن میخک 

 

بهبود سلامت پوست سر با روغن میخک

سلامت پوست سر میتواند منجر به سلامت موها شود.  روغن میخک با خواص ضد التهابی که دارد میتواند خارش و سوزش پوست سر را تسکین دهد. 

20 برگ چریش تازه را در آفتاب خشک کنید و سپس پودر نمایید. 5 قطره روغن میخک به آن اضافه کرده و در صورت نیاز با کمی گلاب به حالت خمیر در آوید و روی پوست سر بمالید تا گردش خون پوست سر و اطراف فولیکولهای مو را بهبود بدهد. نیم ساعت صبر کنید و سپس موها را با شامپوی ملایم بشویید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow