راهنمای کامل خرید پرایمر: چگونه پرایمر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟ برای خرید پرایمر مناسب پوست خود چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟


			
		راهنمای کامل خرید پرایمر: چگونه پرایمر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟
		برای خرید پرایمر مناسب پوست خود چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟
0
خرید پرایمر آرایشی   پرایمر، کرمی است که قبل از استفاده از محصولات آرایشی ب...



خرید پرایمر آرایشی

 

پرایمر، کرمی است که قبل از استفاده از محصولات آرایشی برای زیرسازی و زیباتر نشان دادن آرایش استفاده می شود. پرایمرها با توجه به نوع پوست، پوشانندگی و چربی متفاوت هستند و انتخاب مناسب آنها باعث زیباتر و طبیعی تر نشان دادن آرایش می شود. در این مقاله بیتوته به راهنمای خرید پرایمر پرداخته می شود.
پرایمر آرایشی چیست؟

پرایمرها کرم و یا ژل های سبکی هستند که باعث کوچک نشان دادن منفذ پوست، ماندگاری بیشتر آرایش و طبیعی تر نشان دادن آن می شوند. اگر در هنگام خرید، پرایمر مناسبی را انتخاب کنید دیگر لازم نیست نگران چرب شدن صورتتان پس از آرایش، دانه دانه شدن کرم پودر و پاک شدن آثار آرایش در انتهای مراسم ها باشید.

 

جالب است که بدانید انواعی از پرایمرها وجود دارند که می توانید حتی بدون استفاده از کرم پودر از آنها برای پوشانندگی لک ها و جای جوش خود استفاده کنید. با این حال اگر قصد دارید برای پوستتان از چند لایه کرم مختلف استفاده کنید، استفاده از پرایمر مناسب می تواند ماندگاری آرایش شما را از 8 تا 24 ساعت افزایش دهد.

 

راهنمای خرید پرایمر, نحوه مقایسه ی پرایمر, پرایمر چیست

پرایمر چیست

 

نکات مهم برای انتخاب پرایمر مناسب

در ابتدای مقاله لازم است به این نکته ی مهم اشاره کنیم که استفاده از هر نوع پرایمری نمی تواند به آرایش شما جلوه ی خوبی بدهد. مانند کرم های ضد آفتاب، پرایمرها نیز انواع مختلفی دارند که لازم است هر شخص متناسب با نوع پوست خود از میان انواع متنوع پرایمر، بهترین آن را انتخاب کند.

 

برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، در هنگام خرید نکات زیر را به خاطر بسپارید. نوع پوست خود را در نظر بگیرید بنابراین اولین و مهم ترین نکته آن است که در هنگام خرید پرایمر به نوع پوست خود دقت کنید.

 

همانطور که می دانید جنس پوست شما می تواند خشک، مرطوب، چرب نرمال، مختلط و حساس باشد. با مطالعه راهنماهایی که در مقالات متعدد اینترنت وجود دارد، نوع بافت پوستتان را به راحتی تشخیص دهید. سپس مطابق با راهنمای زیر بهترین پرایمر را انتخاب کنید.

 

انواع پرایمر برای پوست های مختلف

• پرایمر مخصوص پوست خشک: یکی از مهم ترین علل پوشانندگی بی کیفیت کرم پودرهای گران قیمتی که تهیه می کنید آن است بدون در نظر گرفتن جنس پوستتان پرایمرهایی را انتخاب می کنید که فاقد چربی و آبرسان هستند. اگر پوست خشکی دارید پرایمری برای شما مناسب است که دارای آبرسان باشد و پوست شما را شاداب و جوان تر نشان دهد. پرایمرهای دارای آبرسان با برچسب hydrating مشخص می شوند.

 

• پرایمر مخصوص پوست چرب: برخلاف پوست های خشک، برای افرادی که دارای پوست چرب هستند پرایمرهایی مناسب است که دارای پوشانندگی مات و فاقد چربی باشند. پوشش مات باعث می شود که چربی اضافی صورت که اغلب در نواحی مانند پیشانی مشخص است، کمتر دیده شود.

 

همچنین افرادی که پوست چربی دارند در فصل های گرم پوست صورتشان تعرق بیشتری دارد، این موضوع باعث شده که صورت آنها براق و تیره دیده شود. پرایمرهای مات ضمن اینکه از تغییر رنگ پوست در زمان تعرق جلوگیری می کنند، با کوچک کردن منافذ باعث تعرق کمتر می شوند.

 

• پرایمر مخصوص پوست های مختلط: اگر جزء افرادی هستید که پوست شما مختلط است یعنی ناحیه ی پیشانی، زیر چشم و اطراف چانه تان براق به نظر می رسد و قسمت هایی مانند گونه های به علت خشکی بیش از حد حالت کشیده دارد، توصیه می شود از هر دو نوع پرایمر مخصوص پوست های خشک و چرب استفاده کنید.

 

به این صورت که برای پیشانی و سایر نقاطی که براق دیده می شوند از پرایمر مات و برای گونه های خود از پرایمر مخصوص پوست های خشک استفاده کنید. البته اخیرا پرایمرهای مخصوص پوست های مختلط نیز به بازار عرضه شده اند که ترکیبی از ویژگی های هر دو نوع پرایمر را دارند.

 

• پرایمر مخصوص پوست های نرمال: خوشبختانه برای افرادی که دارای پوست نرمالی هستند همه ی انواع پرایمر مناسب است. یعنی این افراد می توانند متناسب با سلیقه ی خود از پرایمرهایی استفاده کنند که پوستشان را براق نشان دهد و یا مانند افرادی که پوست چرب دارند از پرایمرهای ماتی که باعث تثیبت طبیعی تر آرایش می شود، استفاده کنند.

 

• پرایمر برای پوست های حساس: برخلاف انتخاب های بالا، افرادی که دارای پوست حساس هستند باید پرایمرهایی را انتخاب کنند که فاقد آبرسان و مواد ریز مات کننده و مسدود کننده ی منافذ صورت است.

 

این افراد همچنین باید دقت کنند که در فرمولاسیون پرایمر و یا سایر محصولات آرایشی که تهیه می کنند موادی مانند: پارابن، عصاره های معطر و دارای موادی مثل اکلیل نباشد. در حال حاضر برای این افراد انواع محصولات آرایشی فاقد حساسیت که بر پایه ی مواد گیاهی ساخته شده اند در بازار وجود دارد.

 

راهنمای خرید پرایمر, نحوه مقایسه ی پرایمر, انواع پرایمر

انواع پرایمر

 

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

نکته ی مهم بعدی این است که متناسب با رنگ پوست خود پرایمر را انتخاب کنید. در حال حاضر انواع پرایمرهای رنگی، بی رنگ و دارای اکلیل در بازار موجود است. افرادی که قصد دارند از کرم پودرهایی استفاده که رنگ پوستشان را کمی روشن تر نشان دهد، می توانند پرایمری را تهیه کنند که دارای رنگ ملایم و روشن است. در مقابل افرادی که علاقه مند هستند آرایش طبیعی داشته باشند، می توانند پرایمرهایی را انتخاب کنند که فاقد رنگ و چربی است.

 

راهنمای خرید پرایمر, نحوه مقایسه ی پرایمر, پرایمر رنگ پوست

پرایمر رنگ پوست

 

اندازه ی منافذ پوست خود را فراموش نکنید

مورد مهم بعدی اندازه ی منافذ پوست است. پوست افرادی که دارای چربی زیاد و جوش های ریز و درشت است، منافذ بزرگتری دارد. منافذ باز پوست باعث می شود که تعریق صورت بالا رفته و به علت عبور مواد آرایشی به داخل پوست پس از گذشت چند ساعت آثار التهاب و نقاط قرمز زیادی روی پوست دیده شود.

 

به همین دلیل توصیه می شود اگر جزء افرادی هستید که منافذ پوستتان در ناحیه ی گونه به راحتی دیده می شود، از پرایمرهایی استفاده کنید که علاوه بر خاصیت پوشانندگی بالا، باعث کوچک کردن این منافذ بشود.

 

راهنمای خرید پرایمر, نحوه مقایسه ی پرایمر, منافذ پوست

منافذ پوست

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow